Otsikko: Pannun lohkojen vaihto Kirjoitti: panhead - 30 Marraskuu 2009, 13:19:33 Vaihdoin -52 pannuun uuden lohkon rikkimenneen tilalle ja kysymys kuuluu, mihin valmistenumero laitetaan kun uudessa lohkossa on valmistajan oma numero siinä paikalla missä alkuperäinen numero pitäisi olla :-\.
- hiotaanko se pois ja uusi rekisteriotteen mukainen valmistenumero tilalle - jätetään paikalleen ja valmistenumero runkoon - muita vaihtoehtoja Te jotka olette vaihtaneet lohkot miten olette toimineet, Ake ja katsastuskonttorit antavat erilaisia ohjeita. Danny Selin 045-6334445 Otsikko: Vs: Pannun lohkojen vaihto Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 30 Marraskuu 2009, 14:12:43 -52 pyörässä ei alunperin ole ollut valmistenumeroa rungossa, vaan se on ainoastaan moottorissa. Siksi mielestäni oikea tapa on meistää alkuperäinen valmistenumero moottoriin. Lohkossa oleva tarvikevalmistajan numero jää myös näkyviin, alkuperäisen voi meistää periaatteessa mihin kohtaan vain, kunhan se on helposti luettavissa. Konttori sitten varmentaa uuden meistoksen ja tekee tarpeelliset merkinnät otteeseen.
Suomen laissa vaadittiin jostakin vuosimallista lukien valmistenumero myös runkoon, vaikkei sitä tehtaan jäljiltä siellä ollutkaan. Tarkkaa vuosimallia en muista, mutta -70-lukulaisista puhutaan. Viiskakkosessa runkonumeroa ei tarvita. Otsikko: Vs: Pannun lohkojen vaihto Kirjoitti: Jack - 01 Joulukuu 2009, 09:09:45 Konttorilla asiointia helpottanee sitten rikkinäisen lohkonpuoliskon mukaan otto, siis sen, jossa on alkup. numerot. Ja tietysti kauppakirja jossa numero uusista lohkoista.
Jack Otsikko: Vs: Pannun lohkojen vaihto Kirjoitti: laphilainen - 19 Maaliskuu 2010, 13:53:28 Miehän sain vaihdettua lohkon rikki menneen tilalle 2006 vuonna, MMAF auttoi silloin kovasti. Eli kriittisen osan vaihto ei vie kanta-ajoneuvon prosentteja.
Mutta tähän vaihtoon piti erillinen anomus, josta sai AKE:lta puoltavan lausunnon. Sinänsä hassu yksityiskohta, kun konttorilla meistettiin alkuperäinen valmistenumero lohkoon, niin samassa rytäkässä katsastumies tuhosi meistämällä S&S:n aluperäisen numeron(se kuulemma pitää tehdä), ja sen alle lohkoon pannun vanha numero. Helvetin pöljää hommaa ja pannun numero vielä niin huonosti meistetty että saa nähdä näkyykö se pitkään. |