MMAF Forum

Yhdistyksen kanavat => Uutiset => Aiheen aloitti: MMAF Puheenjohtaja - 15 Joulukuu 2009, 16:09:30



Otsikko: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: MMAF Puheenjohtaja - 15 Joulukuu 2009, 16:09:30
Muutamia vuosia odotettu uusi kopterilaki saapui tänään 15.12.2009 kello 15:12 sähköpostiimme. MMAF:n jäsenet painanevat ajan muistiin. Asetuspaketti tulee voimaan 1.1.2010. Juuri nyt kukin voi lukea dokumentteja ao. linkkien kautta sekä tietty esittää tarkentavia kysymyksiä tällä taululla.

  • Muistio_L-luokka 081209 15.12.2009 (http://www.mmaf.fi/documents/Muistio_L-luokka%20081209.pdf)
  • Asetus kaksi ja kolmepyöräisten sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista annetun lvm asetuksen muuttamisesta 15.12.2009 (http://www.mmaf.fi/documents/Taitettu_FI_kaksi%20ja%20kolmepyoraisten%20seka%20nelipyorien%20rakenteesta%20ja%20varusteista%20annetun%20lvm%20asetuksen%20muuttamisesta.pdf)
  • L-luokan korjaamista ja rakenteen muuttamista koskeva asetus 15.12.2009 (http://www.mmaf.fi/documents/Taitettu_FI_L-luokan%20korjaamista%20ja%20rakenteen%20muuttamista%20koskeva%20asetus.pdf)
.
Uutisoimme pykälistön muutoksista ja yksityiskohdista piakkoin lisää, ja varmaan useiden seuraavien vuosien ajan.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Kokkonen - 15 Joulukuu 2009, 17:34:27
Hienoa työtä ja onnittelut!

Kiitokset aktiiveille, MMAf ja SMOTO, sekä asiaan uskoneille että sitä tukeneille. 8)


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Kkallioj - 15 Joulukuu 2009, 17:47:06
Riemu!

Kiitokset hankkeeseen osallistuneille!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: raimo-raato - 15 Joulukuu 2009, 17:47:34
Loistavaa... mut ai saatana. Tässähän tulee kiire väsätä eräs asiaan liittyvä nettilaskin...  ;D


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: REHTORI - 15 Joulukuu 2009, 18:16:37
onnittelut homman hoitaneille! Ja kiitos


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: maick - 15 Joulukuu 2009, 19:22:31
Loistavaa... mut ai saatana. Tässähän tulee kiire väsätä eräs asiaan liittyvä nettilaskin...  ;D

Jep  :D

Josta tulikin mieleeni että laitan sulle päivitetyn ajatuksen asiaan liittyen...


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: tptop - 15 Joulukuu 2009, 19:25:54
Kiitetään ja jatketaan kannatusta edelleen, HIENOA !!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Jarppi - 15 Joulukuu 2009, 19:43:51
Onneksi Olkoon MMAF ja SMOTO puurtajat !

Tämä uutinen on erittäin hienoa luettavaa!

Save The Choppers !


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 15 Joulukuu 2009, 19:50:01
Itsehän nautin skottilaista. 8)

Nojoo. Hirveän paljon tuli hyvää, mutta on tuolla joitakin tiukennuksiakin verrattuna APU II-raporttiin. Ministeriön tiedotteessa tämä saatiin kuulostamaan "yhteiskuntakelpoiselta" uudistukselta korostamalla mm. melunvalvontasääntöjä ja viittaamalla vuosikatsastuskeskusteluun. Rakentajien näkökulmasta tuolla on kuitenkin paljon tärkeämpiä asioita, eikä se melusysteemikään nyt aivan niin huono ole.

Myöskään säädösrakennetta ei toteutettu samanlaisena kuin raportissa ehdotettiin, minkä seurauksena jotkut asiat "avautuvat" erinomaisen hankalasti ja mulla menee tulevana yönä ainakin pullollinen sitä skottilaista. Yritän kirjoitella tänne aihekohtaisesti juttuja siitä, mikä on jatkossa laillista ja miten harrastajien kannattaa menetellä.

Tärkein asia on joka tapauksessa se, että kopterin saa sahata mistä tahansa vekottimesta, eikä akseliväliä tai keulakulmaa ole enää rajoitettu. Miten sitten kopterinrakentajan pitää jatkossa menetellä - aloitan sepustukseni kohta siitä... ;D 8) ;)


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: jty - 15 Joulukuu 2009, 20:28:18
 ;D Hienoa!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Jugi - 15 Joulukuu 2009, 20:41:51
MAHTAVAA! Erittäin suuri kiitos MMAF:lle


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Miller - 15 Joulukuu 2009, 20:49:43
Historiallinen päivä - kiitos puurtajille, jotka jaksoivat asiaansa uskoa!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: MK70 - 15 Joulukuu 2009, 20:57:40
Kiitokset kaikille asian eteen puurtaneille...


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Rike - 15 Joulukuu 2009, 21:33:04

Maximaalisen suuri kiitos  !!

 


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Oz - 15 Joulukuu 2009, 21:41:49
Kyllähän sen melkein arvasi ettei päättäjien itsetunto anna jokaista esitettyä kohtaa sellaisenaan hyväksyä. Mutta ei se mitään, ei oo paha muutos. Suurkiitos puurtajille, single malt kuppi nokan alle ja kohotus teille.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: raimo-raato - 15 Joulukuu 2009, 21:55:40
Tärkein asia on joka tapauksessa se, että kopterin saa sahata mistä tahansa vekottimesta, eikä akseliväliä tai keulakulmaa ole enää rajoitettu. Miten sitten kopterinrakentajan pitää jatkossa menetellä - aloitan sepustukseni kohta siitä... ;D 8) ;)

Sattu silmään rungon muuttamista koskevassa pykälässä seuraava:
Lainaus
Kevytmetallista tehtyä runkoa saa
työstää sen kantavien rakenteiden lujuuteen
vaikuttavalta osalta vain ajoneuvon valmistajan
ohjeiden mukaisesti.

Onko kokemusta saako ajonevojen valmistajalta mitään muuta ohjeita kuin että "ei saa koskea"? Tosin aika harvoimpa tuota taitaa kyykkypyörien rakentelijat päärunkoa muuttaa.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 15 Joulukuu 2009, 22:01:15
Alsarungoille ei tietääkseni ole annettu yhtään korjausohjeita, ellei sellaiseksi lueta ohjetta, jonka mukaan runko on vaihdettava. Mutta voihan sitä Hajapusasta duunata sopperin niillä kaikkia kulmia muuttavilla T-kappaleilla... tai tehdä siitä hippikopterin... ;D


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: TEKE - 15 Joulukuu 2009, 22:04:48


 KIITOS!!!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Santtu - 15 Joulukuu 2009, 22:06:53
Sattu silmään rungon muuttamista koskevassa pykälässä seuraava:
Lainaus
Kevytmetallista tehtyä runkoa saa työstää sen kantavien rakenteiden lujuuteen vaikuttavalta osalta vain ajoneuvon valmistajan ohjeiden mukaisesti.
.
Päädyimme tähän koska esim. 'alumiini'-rungot ovat harvoin pelkkää alumiinia vaan kyseessä on erilaisia seoksia, valmistajasta ja aikakaudesta riippuen. Niiden hitsailusta ja hitsausten kestävyydestä on vähemmän empiiristä ja kokemusperäistä tietoa paitsi että jokainen seos tuppaa käyttäytymään hiukan eri tavalla.

Valittavina oli siis pitkähkö teorian ja testauksen tie joka olisi mahdollisesti viivästyttänyt koko pakettia tai sitten yläoleva sanamuoto. Valinta oli lopulta helppo varsinkin kun näitä alupalkkirunkoja modataan melko vähän. Useammin vaihdetaan eri tyyliseen jota voidaan muokata patarautaputkimenetelmiin.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: MakeH - 15 Joulukuu 2009, 22:35:28
HYVÄHYVÄHYVÄ!!!!!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Cromfel - 15 Joulukuu 2009, 23:42:42
Mahtavaa työtä!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: streamliner - 16 Joulukuu 2009, 08:45:13
Suuret onnittelut ja yhtä suuret kiitokset!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: shoveltimppa - 16 Joulukuu 2009, 09:41:18
Loistavaa! ;D

Onnittelut ja kiitokset!!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Sloper - 16 Joulukuu 2009, 11:13:02
Hyvä homma!

Onko kuitenkin niin että prosenttipelleily jatkuu ennallaan myös korjaamisen yhteydessä?
Esim. jos korjaat 20v vanhan kolaripyörän, jossa vaihtoon menee keula, etupyörä, tankki, ohjaustanko, runko, yms.,
niin ei onnistu? Kun katsuri edelleen vaatii todistusta siitä että jällä olevat osat ovat samat kuin pyörässä on ollu tehtaalta lähtiessä? N

-Pessimisti-


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Rossi - 16 Joulukuu 2009, 12:30:56
Hienoa  :)
Kiitokset tekijöille ja tukijoukoille,
MMAF:lle ja Smotolle!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 Joulukuu 2009, 12:36:00
Hyvä homma!

Onko kuitenkin niin että prosenttipelleily jatkuu ennallaan myös korjaamisen yhteydessä?
Esim. jos korjaat 20v vanhan kolaripyörän, jossa vaihtoon menee keula, etupyörä, tankki, ohjaustanko, runko, yms., niin ei onnistu?

On niin. Uusi kopterilaki ei tuo mitään muutoksia prosenttiasioihin.

Normaalistihan noin pahasti vaurioitunut pyörä menee paaliin. Jos kyseessä on kuitenkin vanha ja tavalla tai toisella arvokas laite, prosenttisääntely ei saisi estää sellaisen korjaamista. Asiasta on jo muutama vuosi sitten APU I-työryhmän ehdotus sisällä viranomaiskoneistossa, mutta ilmeisesti valtiovarainministeriön asenteen seurauksena ehdotus ei ole edennyt minnekään.

 :-[


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Santtu - 16 Joulukuu 2009, 12:44:16
    Tähän mennessä kirjoitettua ja motoristiystävälliseksi tekstiksi avattua:
  •  Moottorin ja pakoputkiston muutokset, ahtaminen ja turbottaminen  (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0)
  • Melun mittaus tein päällä ja käytännössä, tulevia ongelmia horinasontissa... (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0)
  •  Rengaskokojen muuttamisesta  (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1184.0)
.
... ja lisäjuttuja tulossa varmasti, sekä monen vuoden ajan. Toivomme tänne MMAF:n taululle asiallisia kysymyksiä aiheesta, sekä tietty vastauksia  niin saadaan tämä muutos kunnolla dokumentoitua.[/list]


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 Joulukuu 2009, 13:36:14
Pahinta hepreaa uudessa laissa edustavat omavalmisteiden ja yksittäin maahan tuotujen rakkineiden vaatimukset. Siellä on kytkentöjä ensirekisteröinti- ja muutoskatsastusvaatimusten välillä, mikä vaikuttaa siihen, mitä vaatimuksia nyt oikeasti tarvitsee noudattaa. Mutta en ole ihan vielä päässyt kärryille kaikista vaatimuksista... ::)

Joka tapauksessa vaatimustaso kevenee ja erilaisten todistusten tarve pienenee. Jatkossa omavalmisteita on mahdollista saada kilpiin järkevillä kustannuksilla (pois lukien tietysti verotus). Lisäksi ulkomailta voi käydä hakemassa vaikka itse Teutulin tekemän laitteen, jonka senkin saa kilpiin, kunhan muuttaa sen täyttämään meikäläiset valo-, nopeusmittari- ym. pienemmät vaatimukset.

Tarttee ainakin yrittää avata otsikot "Omavalmisteet uudessa kopterilaissa" ja "Maahantuontivaatimukset uudessa kopterilaissa". Kunhan tässä jaksaa. Lisäksi tulee jossain välissä otsikko "Jarrujen muutokset uudessa kopterilaissa".

Mikä muu olisi ensituntumalta kiinnostava aihepiiri?

Entä ovatko noi mun sepustukset ymmärrettäviä?


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: milehigh - 16 Joulukuu 2009, 14:35:47
Kyllähän noi maahantuontivaatimukset on kiinnostava asia. Muu maailma on vääräällään hienoja pitkäkeuloja ja niiden aihioita. Ei kaikkea - välttämättä - tarvitse aloittaa nollasta.

Onnittelut herroille ja kiitos tehdystä isosta työstä!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: janne63 - 16 Joulukuu 2009, 15:26:47
Kiitos suuresta työstä  8)


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: av - 16 Joulukuu 2009, 17:08:00
nyt se on sitten täällä! hienoa!


Hyvä homma!

Onko kuitenkin niin että prosenttipelleily jatkuu ennallaan myös korjaamisen yhteydessä?
Esim. jos korjaat 20v vanhan kolaripyörän, jossa vaihtoon menee keula, etupyörä, tankki, ohjaustanko, runko, yms.,
niin ei onnistu? Kun katsuri edelleen vaatii todistusta siitä että jällä olevat osat ovat samat kuin pyörässä on ollu tehtaalta lähtiessä? N

-Pessimisti-


ja asianhan pitäisi mennä niin, että ellei katsurilla ole painavaa syytä epäillä osien olevan muita kuin alkuperäisiä, ne myös ovat alkuperäisiä.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: PeWe/WHMC - 16 Joulukuu 2009, 19:03:29
HYVÄ JÄTKÄT, KOHTAHAN MEILLÄ ON PITKÄT PRÄTKÄT!

Pewe  ;D ;D ;D


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: makela68 - 16 Joulukuu 2009, 21:11:00
Pahinta hepreaa uudessa laissa edustavat omavalmisteiden ja yksittäin maahan tuotujen rakkineiden vaatimukset. Siellä on kytkentöjä ensirekisteröinti- ja muutoskatsastusvaatimusten välillä, mikä vaikuttaa siihen, mitä vaatimuksia nyt oikeasti tarvitsee noudattaa. Mutta en ole ihan vielä päässyt kärryille kaikista vaatimuksista... ::)

Joka tapauksessa vaatimustaso kevenee ja erilaisten todistusten tarve pienenee. Jatkossa omavalmisteita on mahdollista saada kilpiin järkevillä kustannuksilla (pois lukien tietysti verotus). Lisäksi ulkomailta voi käydä hakemassa vaikka itse Teutulin tekemän laitteen, jonka senkin saa kilpiin, kunhan muuttaa sen täyttämään meikäläiset valo-, nopeusmittari- ym. pienemmät vaatimukset.

Tarttee ainakin yrittää avata otsikot "Omavalmisteet uudessa kopterilaissa" ja "Maahantuontivaatimukset uudessa kopterilaissa". Kunhan tässä jaksaa. Lisäksi tulee jossain välissä otsikko "Jarrujen muutokset uudessa kopterilaissa".

Mikä muu olisi ensituntumalta kiinnostava aihepiiri?

Entä ovatko noi mun sepustukset ymmärrettäviä?
Sepustukset on ymmärrettäviä kyllä!!Miten kävi, kun esityksessä oli joitain helpotuksia yli 30v pyörille,menikö niistä mikään läpi? Entä toi rengaskoon muuttaminen,nykynen takakumi on 140 ja nyt haluaisin 200. Eli rengaskoko kasvaa 43%. Miten tää jarrujen kanssa hoidetaan,jos jarrulevyä pitää suurentaa,onko niin isoja jarrulevyjä edes saatavilla?
Oman logiikan mukaan,jos rengas levenee,niin jarruttavaa pintaa eli kitkaa on enemmän jolloin pyöränkin pitäisi pysähtyä paremmin? Eli miksi jarrumuutoksia vielä tarvitaan?




Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 Joulukuu 2009, 22:45:15
Tässä esityksessä ei ollut missään vaiheessa erityisiä yli 30 vuotiaille prätkille tarkoitettuja helpotuksia. APU I:ssä sellaisia oli, mutta ovat vielä vaiheessa...

Rengaskoon muutos edellyttää jarrujen muuttamista siinä tapauksessa, jos renkaan halkaisija kasvaa enemmän kuin 15 %. Renkaan leveyden muuttaminen ei edellytä jarrumuutoksia. Eli siitä vain sovittelemaan 200:sta paikoilleen!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: makela68 - 16 Joulukuu 2009, 22:56:52
No perkumas! Luetun ymmärtäminen hakusessa...!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: MBj - 17 Joulukuu 2009, 16:15:19
Suuria kiitoksia


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Choppers_Forever - 18 Joulukuu 2009, 13:11:58
Uskomatonta mutta totta!!

KIIIIITOS asianomaisille

Eiku tallille ja känni päälle...


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: pas2 - 18 Joulukuu 2009, 13:37:03
Mieltäni kaihertaa 8§ 5. kohta:
"Jos etuhaarukan pituuden kasvattamisen tai kulmamuutoksen seurauksena moottoripyörän tai L5e-luokan ajoneuvon akseliväli ylittää muutettuna 2,00 metriä tai teleskooppietuhaarukan kallistuskulma 47 astetta, ajoneuvo hyväksytään katsastuksessa liitteen 1 mukaisen, vähintään ajoneuvolaissa määritellyn nimetyn tutkimuslaitoksen vaatimukset tai hyväksytyn asiantuntijan vaatimukset täyttävän testaajan tekemän testin perusteella.
Ajoneuvon jarrujen riittävästä suorituskyvystä
tulee lisäksi toimittaa tarvittaessa selvitys
13 §:n mukaisesti."

Ennenhän (vuoden loppuun asti) oli voimassa "old school chopper"-pykälä

Vi 225_7_61_a LiikMp moottoripyörän ja mopon rakenteen muuttamisesta 3§ d) moottoripyörän riittävän kääntyvyyden varmistamiseksi sen akseliväli on enintään 200 cm, josta voidaan vähäisessä määrin poiketa, mikäli moottoripyörän rakenne sallii tavanomaista suuremman kallistusmahdollisuuden;

= oli sallittua katsastaa yli 2m akseliväli ilman kalliin tuntuisia testejä.

Osaisiko joku sanoa, kuka on vähintään ajoneuvolaissa määritellyn nimetyn tutkimuslaitoksen vaatimukset tai hyväksytyn asiantuntijan vaatimukset täyttävä testaaja?

Ja miten sellaiseksi tullaan?

Joo, tutkimuslaitoksen pitää täyttää tirektiivit mutta "hyväksyttyä asiantuntijaa" en löytänyt ajoneuvolaista.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 18 Joulukuu 2009, 15:00:40
Tulkintakäytäntöä emme tiedä ennen kuin ensi syksynä. Olen itse samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja siitä, että pieni liikkumavara tossa akselivälin ja testaustarpeen kesken olisi syytä olla. Tyypillisesti tuo liikkumavara oli vanhan kopterilain aikaan noin 5 cm, eikä keulakulmasta joustettu ollenkaan, joten ei "swedish styleä" ole ennenkään saanut laillisesti katsastettua. Nyt saa, mutta pitää testata.

Hyväksytyn asiantuntijan määritelmä löytyy kyllä ajoneuvolaista, se säädettiin viime keväänä, etsi käsiisi ajantasainen versio.

Lupaa toimia hyväksyttynä asiantuntijana haetaan AKE:lta, asiasta lähemmin kiinnostuneet saavat sieltä täsmälliset tiedot myös kriteereistä. MMAF aikoo hakea pitkäkeulojen testaamista varten toimiluvan.


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: teemu - 19 Joulukuu 2009, 16:32:00
selailin noi uudet pykälät ja muut läpi...kivaa luettavaa ;D
suuri kiitos ja kumarrus kaikille ahertajille!


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: VK-spezial - 20 Joulukuu 2009, 15:08:50
Kiitokset kaikille vapaaehtoisille, jotka ovat jaksaneet asian parissa ahertaa!!



Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Kopteri - 28 Joulukuu 2009, 18:42:19
Erittäin hieno homma!!!!!!
Jospa ens kesänä tuon omankin sais lailliseksi ;)


Otsikko: Vs: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 30 Joulukuu 2009, 15:24:26
Erittäin hieno homma!!!!!!
Jospa ens kesänä tuon omankin sais lailliseksi ;)

Kylläpä sen saa. :)