MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Tippala - 17 Joulukuu 2009, 14:37:11



Otsikko: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Tippala - 17 Joulukuu 2009, 14:37:11
Moro karusta ja kylymästä Rovaniemestä!

Sanokaas jyvitetäänkö koko mopo uudelleen, jos ja kun nuo hallittavuus ja jarrutestit ym on tehty 225 akseliväliseen evokopteriin (-49).
Siis muutoskatsastetaanko vain uudelle keulalle?
Pyörä on aikoinaan leimattu 200 akselivälille, evokoneelle, autonrenkaalle ja prosentitkin on saatu riittämään.
Otteessa ei näy muutosprosentteja, mutta rengaskoot, akselivälit ja moottorin koko.
Prosenttilaskurissa sain tulokseksi nykyajan taulukolla tasan 50%.
Pyörä on ainakin MMAF- aktiivi Welolle tuttu Vesukan vanha ja nyt haluaisin ens kesäksi semmoset paprut että saapi ajella rauhassa.

Hienoa työtä olette tehneet, Kiitos siitä

-Jari


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Hemuli - 17 Joulukuu 2009, 16:02:06
Kyllä se niin menee että vanhoilla prossilla katsastettu pyörä lasketaan uudelleen uuden taulukon mukaan kun se seuraavan kerran viedään muutoskatsastukseen. Ei auta.


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Tippala - 18 Joulukuu 2009, 08:33:38
Meneekö tuo yli tuo 50%, pitääkö prosentin olla 49%, eli vanhaa 51%. Tällaista spekulointia olen joskus kuullut.
Rungon, laatikon + tankin prosenteilla saan tulokseksi tuon 50%.
Vai otetaanko rungosta vielä nykyään prosentteja stretsauksista ym. muutoksista?
Tiukalle menee, mutta eiköhän tämä tästä......

-Jari


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Hemuli - 18 Joulukuu 2009, 09:30:43
Pitää olla YLI puolet alkuperäistä. Eli 50% ei riitä. Runkomuutoksista ei mene prossia kunhan malli pysyy alkuperäisen kaltaisena. Eli käytännössä jos putkia on sama määrä kuin ennenkin vaikkakin muokattuna niin ei rokoteta.


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 18 Joulukuu 2009, 10:44:51
Moro Rovaniemelle!

Räknää Tippala homma niin, että alkuperäistä on 51 % tai enemmän. Sitten ei ole ongelmia!


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: av - 18 Joulukuu 2009, 11:30:48
riippuen siitä mitä papereissa lukee, niin onhan tässä se teoreettinen mahdollisuus että runko pelastaa. uusilla säännöillä kun suht alkuperäisen näköisestä rungosta ei mee kun se takaiskareiden ja svingin osuus, niin rungon muutosprossa saattaa jäädä pienemmäksi kuin edellisellä kerralla. jos sulla kerran ei oo otteessa rungon prosentteja merkittynä, takasin saanti on vaikeeta.

eli siis muutokset: kone 28% runko 8% tankki 4% keula 8%... hyvin riittää konttorilla käymiseen ;)



Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Hemuli - 18 Joulukuu 2009, 11:38:43
...uusilla säännöillä kun suht alkuperäisen näköisestä rungosta ei mee kun se takaiskareiden ja svingin osuus...

Tässä tapauksessa ei mene sitäkään vähää, kyseessä on jäykkäperän papereilla oleva laite. Silloinhan nekin osat on "alkuperäisiä".


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: Tippala - 18 Joulukuu 2009, 11:40:58
T- Bone, juuri näin meinasin räknätä, kyllä se 1% jostain saadaan!
Soittelin tuossa tutulle katsastusmiehelle ja hänkin näki, ettei ongelmia tule.
Nyt vain odotellaan niitä testipäiviä, milloinkahan nuita aletaan tekemään?
Siellähän kesä tulee jo maaliskuussa ja laitan vaikka pyörän autonkyytiin ja tulen käymään.
Mutta järjestetään niitä ilmeisesti Helsinginseudun yläpuolellakin jossain vaiheessa?

Ja jäykässä (jo alunperinkin) rungossahan ei mene svingin ja iskareiden osuutta ;)

Hyvää Joulua ja 1.1.2010 odotusta, nyt siihen todella on aihettakin.

Kiitos vielä poijat, olette tehneet miehen työn!

-Jari


Otsikko: Vs: Pitkäkeulan katsastus APU2 mukaan
Kirjoitti: av - 18 Joulukuu 2009, 19:21:50
no niinpäs olikin jäykkä. eli sehän vaan helpottaa asioita..