MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: Lurjus79 - 01 Tammikuu 2010, 18:01:42



Otsikko: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 01 Tammikuu 2010, 18:01:42
tässä on taas yksi aloittelija pyörämies ja nyt kun tässä alkanut haave oman pyörän rakentelusta niin heräsi tälläinen kysymys mieleen....
mahtaako vtwinejä tehdä kukaan pienillä kuutio tilavuuksilla tai mistä sellaista asiaa voisi kysellä? s&s sivuja kahlailin mutta eipä taida löytyä sieltä.

Kiitos nyt mumminkin jos joku vaivautuu lukemaan tämän


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Hemuli - 02 Tammikuu 2010, 00:14:03
Jos ameriikanmallin twiniä haet niin taitaa pienin olla 883 kuutioinen Sportstermoottori jos ei vanhempia seiskapuolikkaita lasketa. Japanissahan tehdään twinejä hyvinkin pieniä mutta kukas nyt sellaisella ;D...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 02 Tammikuu 2010, 10:30:07
hemulin vastauksen perässä oleva hymiö kertonee (toivottavasti) kommentin heitosta puolihuumorilla. meikäläisen (ja monen muun) silmissä uudet harrikat ja trumpat puhumattakaan sössöistä ym alkaa olla yhtä japanilaisia kuin japanilaiset. ja jos pistetään rinnakkain vanha tuuttikopteri ja uusi h-d niin monen sympatiat on aidon asian puolella. en tälläkään kertaa tahdo erityisesti painaa amerikkalaista rautaa, vaan muistuttaa että hinta-laatu-asenne -akseleilla hyviä aihioita löytyy myös niistä muun maalaisista pyöristä...

pääasia lienee että se tehdaskuosi saa kirvestä ja kunnolla  ;D


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Hemuli - 02 Tammikuu 2010, 11:40:13
Vähän tuosta alkuperäisestä kysymyksestä päättelin (S&S mainittuna) että nyt haetaan HD-tyyppistä moottoria. Eihän sillä ole merkitystä mikä sitä pyörää kuljettaa mutta hymiö viittasi lähinnä johonkin kaks'puolikkaaseen Viragoon jonka runkokin on ihan läkkipeltiä.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Hessu - 07 Tammikuu 2010, 07:32:35
Jaa että S&S:n motit ja palikat tehdään kiinassa? Snadisti epäilyttää, kun niissä kumminkin aina mainitaan se valmistusmaa.

Jos nyt ihan totta puhutaan, sama se missä maassa kamat on tehty, jos ne on vaan tehty kunnolla ja kunnon kamasta.
Kyllä ne kiinalaiset samallalailla osaa siitä CNC koneesta painaa sitä vihreetä nappia, missä lukee cycle start.
Kysymys on laadunvalvonnasta ja tuotemerkin omaavan tahon halusta säilyttää laadukkaan maine.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 07 Tammikuu 2010, 11:33:51
se mitä tarkoitin ei liittynyt millään tapaa tuotteiden valmistusmaahan, vaan siihen luonteeseen ja fiilikseen mitä moni hakee harrastuksesta. silloin olennaista ei välttämättä ole alkuperä tai merkki, vaan esim konemainen olemus tai perinteiset ratkaisut (ok, näitä löytyy siitä s&s:stä kans). itselläni on chopperoitavana vanha jytäjammu, ja veikkaan että moni "kova" harrikkamies ei edes uskalla polkea sitä käyntiin kun voi mennä nilkka sijoiltaan :)
vähän turhaan tässä provosoin kun itsekin oikeasti pidän (vanhoista) harrikoista, mutta peräänkuulutan vaan kunniaa sille aidolle tekemiselle, josta rakentelussa on pohjimmiltaan kysymys. sille että harrastaja tekee sellaisen pyörän kuin itselleen haluaa, eikä hyväksy alleen sitä mitä markkinamies tarjoaa. silloin ei ole tärkeää onko kyseessä virago vai pannu; tosin jos ensinmainitusta on tehty chopperi niin silloin on ainakin itse tehty osia ja muutoksia, vakuumipakattuja billet-chopperosia ei taida siihen 250 jammuun saada ihan samasa määrin...

mut joka tapauksessa, rakennetaan mitä halutaan ja pääasia että tehdään niitä pyöriä. muuten ei mmaf:llä ole mitään virkaa.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Hessu - 08 Tammikuu 2010, 08:00:05
S&S:n niputtaminen Ultiman ynnä muiden billetpaskojen joukkoon hipoo mun silmissä pyhäinhäväistystä. Kyse on kumminkin yrtyksestä, joka kunnioittaa enemmän perinteitä, kun HD:n tehdas. Vaikka brändissään muuta uskottelee.

Mulla ei ole paljonkaan kokemusta noista japanilaisista pyöristä. Olen kyllä jonkin verran niihin erilaisia koneistuksia tehnyt ja sitä kautta niiden moottoreihin tutustunut. Moottori kun on moottoripyörän sielu, niin se kertoo koko merkin filosofian lajiin. Mun mielestä.
Ne on hienosti suunniteltu ja varsinkin valmistettu. Mutta ongelma on ajatusmaailmassa. Rakenne on kertakäyttöinen.
 
Kyllä konjakkia voi dokaa pahvimukista, mutta on niin hienoa hommaa, että paremmat kiksit tulee kun on lasia ja oikeanlainen.

Okei, tarkemmin ajateltuna mun kokemukset jää pääasiassa Hondaan. Ehkä muut nousevan auringon tuotteet on ihan erilaisia. ;)


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 08 Tammikuu 2010, 20:19:46
tässä on taas yksi aloittelija pyörämies ja nyt kun tässä alkanut haave oman pyörän rakentelusta niin heräsi tälläinen kysymys mieleen....
mahtaako vtwinejä tehdä kukaan pienillä kuutio tilavuuksilla tai mistä sellaista asiaa voisi kysellä? s&s sivuja kahlailin mutta eipä taida löytyä sieltä.

Kiitos nyt mumminkin jos joku vaivautuu lukemaan tämän

Tarkoitukseni ei ollut aloittaa japani/kiina-usa maaottelua vaan ideana on tehdä itelle ihan palasista pyörä ja kun tää on eka projekti ja en tietä näistä kauheesti mitään mistään.
Ja pankkitilin saldo sanoo että tyydytään vähän vähempään nyt aluksi.

Eli tämmönen olisi idea nyt ainakin vielä jos ei parempaa löydy:
ja kun olen pienen kokoinen(muualtakin kun...) niin eka rojektikin saa olla pieni

-runko ic tai cb 350cc tmv.
-levee perällä tietty
-matala, mieluummin yybermatala
-lyhempi keula
-kone tosiaan näillä näkymin jos sopiva löytyy joku kinkki tuotanto v-twin kun muut ei tee niin pieniä, voihan se olla isompikin mut hinta puhuu puolestaan.

 kyllähän sen hd pitäis olla noin niinkun egon pönkiksi ainakin =) ei vaan kaikki mopoilijathan haaveilee hdstä,toisen julkisemmin kuin toiset, mut mulla on hyvä kokemus kyllä jaappaninpyöristäkin, hondasta ainakin voisin heti nimetä muutaman hyvän, mut tosin mun kokemus on niin vähäinen että sillä nyt ei mitään ammattisanoja vielä viitti ladella, nauratte vielä....

Olishan se hienoa että jotain olisi isoa, pyörä meinaan mut ku...


Lähinnä kaipailen teknistä neuvoa en mielipiteitä siitä kuinka huono idea tämä on =)


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 08 Tammikuu 2010, 22:53:29
ensinnäkin siitä me lähdetään et idea on hyvä!

mut on totta et v-twinejä ei paljon halpaluokkaan osu. sit jos muukin twini käy niin mahdollisuudet paranee heti. cb 350, suzuki gs 450-500, kawa ltd onhan noita. se kannattaa huomioida et on putkirunkonen laite eikä mitään alumiiniprofiilia, saa sitten kans järjen rajoissa muokattua. ittellä on yks 450 twini kopteri ja sillä just pysyy tahdissa mukana vielä moottoritielläkin, pikkuteillä ei jää isojen kyydistä.

omavalmiste kannattaa tässä tapauksessa unohtaa, mut joku paperillinen lähtökohta mistä saat käytettyä vaikka koneen ja osan runkoa löytynee helposti. ehkä orggiskeulankin lyhennettynä niin taas säästyy euroja.
rahaa ei näihin tartte paljoo laittaa, mut itse se on kaikki tehtäväkin. tosin jos meinaat lyhyen ja matalan niin et sää mitään bolt-on keulaa oo haluamassakaan :) kun pitää vaan prosenttisäännöt mielessä niin eikun tekemään. ja jos haluaa simppelin pikkukopterin niin suosittelisin 1983 tai vanhempaa, sillon ei tartte säätää vilkkujen ja mittareiden yms kanssa vaan saa tehdä ihan (melkein) niinku tykkää...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Santtu - 09 Tammikuu 2010, 01:21:59
Eli tämmönen olisi idea nyt ainakin vielä jos ei parempaa löydy:

Onhan sulle nyt nämä ns prosenttisäännöt tuttuja? Noiden vanhojen palikoiden kanssa tarvitset käytännössä myös vanhan pyörän identiteetin.

Ja mitä eroa on matalalla ja yybermatalalla ;-)


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Joksa - 09 Tammikuu 2010, 10:41:36
cb 350cc

Jos orggis-twini kelpaa, niin saahan siitäkin ihan mukiinmenevän (matalankin) ja prosentti-ihottuma ei ala heti vaivaamaan:
(http://i386.photobucket.com/albums/oo304/Applewoodfarm/DSC_1908.jpg)
http://dotheton.com/index.php?topic=10375 (http://dotheton.com/index.php?topic=10375)


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 09 Tammikuu 2010, 13:30:06
jos inspiraatioo kaipaa niin www.jockeyjournal.com (http://www.jockeyjournal.com) sivuston triumphit on aikaslailla tätä tyylisuuntaa. poislukien levee takapää. ja jos tykkää jouset pitää takana niin http://www.flakesmotorcycle.com/gallery.html (http://www.flakesmotorcycle.com/gallery.html) antanee hyviä fiiliksiä. useimmat taitaa olla xs650 tai sr500 koneita, mut periaatteessa mikä tahansa pienehkö japsitwini näyttää kauempaa aika samalta. hinta-luotettavuus -suhde on mun mielestä aika hyvä esim suzuki gs:llä, tonnilla saa toimivan paperillisen aihion aika vaivatta. ainoo mikä siitä puuttuu on kiksi...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 09 Tammikuu 2010, 16:26:18
Jos orggis-twini kelpaa, niin saahan siitäkin ihan mukiinmenevän (matalankin) ja prosentti-ihottuma ei ala heti vaivaamaan:
(http://i386.photobucket.com/albums/oo304/Applewoodfarm/DSC_1908.jpg)
http://dotheton.com/index.php?topic=10375 (http://dotheton.com/index.php?topic=10375)

joo tää on vähän sinnepäin, ja en ole vielä päättänyt onko se vtwini,tai twini ensinkään, ei fourikaan kai huono ole?!? mut sillä vtwinillä sais tätä ns "amerikan näköä" vähäsen =)
Ja honda cb olis tosi hyvä vaihtoehto mut nuukako olen niin en ole vielä löytänyt tarpeeksi halpaa =)
mutta noita ic rungolla ja cbeen tvini koneella tehtyjä koptereita tuntuu nettimotossakin välillä olevan ja ic tuntuu olevan suht edullinen läjä rautaa niin tämäntakia olen tälläistä nyt harkinnut, olen myös järkeilly tota 600 shadowia, mut ne on sit jo kuitenkin sen verran "kalliita" ettei viittis alkaa heti palottelee toimivaa pyörää, ja se olis sit vielä softtailikin mikä olis plussaa, mut kuitenkin.
Tietty jos teillä jollakin on joku ylimääräinen PUOLI-ILMAINEN paperillinen runko jossain tallinperillä niin... vonk vink saa niitä tarjoilla, vaikka koko mopookin.
iiceestä vielä että kun mulla oli nyt tiedossa konevikainen, mutta muuten kokonainen ic 350 tiedossa viidellä huntilla, paperillinenkin vielä
yksi toinenkin honda on käyny mielessä, nimittäin rebel mutta kävin koeajamassa tälläisen "tyttöpyörän" ja totesin että se kone on niin onneton ja siitä ei oikein mun makuun saa edes kiillottamalla kaunista, nätti pyörä muuten tosin...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 09 Tammikuu 2010, 21:53:49
jotain tollasta, ei samanlaista mut tohon suuntaan olis tarkoitus päästä, mut tietty se riippuu aihiosta


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: MotoJussi - 12 Tammikuu 2010, 07:57:40

mahtaako vtwinejä tehdä kukaan pienillä kuutio tilavuuksilla tai mistä sellaista asiaa voisi kysellä? s&s sivuja kahlailin mutta eipä taida löytyä sieltä.

Kiitos nyt mumminkin jos joku vaivautuu lukemaan tämän

Täältäkin saattaa toisinaan löytyä 650 tai 750-kuutioisia v-moottoreita. Useimmiten tosin 1100cc.

http://www.rebootguzzispares.com/index.html?mainframe.htm&2 (http://www.rebootguzzispares.com/index.html?mainframe.htm&2)

Ei kestä.

jaa vtwinejä...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 12 Tammikuu 2010, 09:30:58
niin no olis sitä entisenä guzzin omistajana voinu muistaa et ne on v-twinejä. ei tosin jenkkinäköä :)
hyviä koneita kyllä ja vääntäviä.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Joksa - 13 Tammikuu 2010, 16:47:26
ei tosin jenkkinäköä :)

Pitkittäisiä v-twinejä miettiessä tulee mieleen CX/GL 500 Honda,
mutta pikaisesti katsoen aika suolasia aihioiden hinnat ainakin nettimotossa.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 13 Tammikuu 2010, 22:14:01
niissä on "erikoisuuslisä". pitää olla kova hinta kun osia ei saa mistään. loogista :)

mut aiheessa jos yritetään pysyä niin kai hinta-laatu-näkö-saatavuus...-asteikolla edullista kopteriaihiota etsivän kannattaa tutkailla etupäässä noita rivikakkosia. oikeesti halvalla ei v-koneita tässä maassa saa. lyö vaikka sinne nettimotoon hakuun alle 1500:n laitteet kokoluokassa yli 350 niin on siellä mun mielestä ihan potentiaalisia laitteita. mun edellinen lähtökohta (toimiva 450 tvini) makso muistaakseni tasan tonnin, ja orggiskamat myymällä tuli heti satasia takasin... koneelle, rungolle ja papruille ei paljon jää hintaa.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 13 Tammikuu 2010, 23:58:29
Pitkittäisiä v-twinejä miettiessä tulee mieleen CX/GL 500 Honda,
mutta pikaisesti katsoen aika suolasia aihioiden hinnat ainakin nettimotossa.

JUU tämä on  huomattu... Samoin kun v-twini tilannekki...no näillä näkymin aihioksi olisi oikeasti tulossa ic:een runko kun löyty täältä omasta kylästä yksi heebo jolla tälläinen runko on, vielä kun löytyy paperit jotka on arkistoitu hyvin =)

ja varmaan tuo honda cbeen twini hyvä kone?!? tuntuvat ainakin mitä olen niihin keriinny tutustuu...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 14 Tammikuu 2010, 10:54:59
muista et pelkkä koneen poikkeaminen papereista tekee 28%. tai jos löydät cb:n paprut niin "väärä" runko on 36%.
ja sit se et ylitehokasta (en muista rajaa) konetta ei saa laittaa pienempitehosen runkoon. saat opiskella parit pykälät prossasääntöjen lisäks, mutta tietoa se vaan lisää :)
oon kyllä nähny ic-pitkäkeulan vastaavalla japsikoneella, et kyl se onnistuu kun vähän pyörittelee. ei helpoin tie välttämättä, mut helpoin harvoin on se antoisin...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 27 Tammikuu 2010, 19:03:23
aloin tässä laskiskelemaan nyt noita muutoksia rojektia varten tolla hienolla rosenttilaskurillla
heti tuli taas kokemattomuus/tyhmyys esiin...

en oikein nyt sisäistäny tota laskurin lukemista tai sitten en yjsinkertaisesti vaan tajua
onneksi on tämä saitti, täältä voi kysyä kun ei tiedä  ;D

määritelläänkö:
- takapään levennys ja madallus, akselivälikin taitaa vähän kasvaa, niin tuohon 28%
- jousituksen madallus ja muut mahdollliset muutokset 8%
- tankki 4% entäs jos alkuperäistä muutetaan, lopputulos sama?
- loksut 3%  ------------------"------------------------------
- valot ja niihin liittyvät systeemit 2%
- jakkara 4%
- pyörät 16%?!?
ai ai taitaa paukkua rosentit jo tässä vaiheessa rojektia...
jälleen kiitos kaunis jos joku taas viittii neuvoa eli vääntää rautalangasta


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 27 Tammikuu 2010, 19:24:49
käytännössä rungon prosentit menee niin että koneen ympärillä oleva "kiinteä" runko on sen 28% ja svingi + iskarit 8%. eli jos vippaat iskarit ja takahaarukan mäkeen ja teet jotain muuta tilalle niin sulla menee se 8%. se on prosenttien kannalta ihan sama kuinka matala tai pitkä se uusi takapää on. sit jos muokkaat runkoa muutenkin niin laskentaan ei ole vain yhtä tapaa(?), mut jos runko säilyy tunnistettavana (muoto, koneenkiinnikkeet) niin välttämättä siitä 28%:sta ei veroteta montaakaan pois.
tankin ja loksujen kohdalla kysymys on taas vähän ongelmallinen. jos niitä ei muokkaamisen jälkeen enää tunnista "alkuperäisiksi", niin silloin prossat menee (kuka tietää mistä ne silloin on?).

käytännössä näyttäs että suunnittelemillasi muutoksilla prosentit ei pauku, jos vaan takapäätä lukuunottamatta muu runko säilyy tunnistettavana. esim keulakulmaa saa kyllä muuttaa ilman että "tunnistettavuus" kärsii ja prosentteja menee. kyllä se siitä...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: arvo - 27 Tammikuu 2010, 19:46:35
eihän lokareista mitään prosentteja mene,ainakaan ton prosenttilaskurin mukaan.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Hemuli - 27 Tammikuu 2010, 20:13:09
Toi prossalaskuri pitäisi päivittää ja hävittää siitä ne vanhemmat lukemat kokonaan pois. Se tehtiin aikoinaan kun %-osuudet muuttui että jengi pääsee vertaamaan pyöräänsä uusilla ja vanhoilla samanaikaisesti.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 28 Tammikuu 2010, 18:03:03
Aivan justiin juu, no olen vähän käpy vielä näissä, no mut tämähän selvensi paljon

 ;D


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 28 Tammikuu 2010, 18:26:20
Hei yksi juttu tuli vielä mieleen....
eli jos vaihdan kokonaan toiset vanteet molempiin päihin niin menee tuo 16%!?!
entäs jos vaihtaa vaan kehät isompiin ja taakse leveämpi tietty, niin ymmärränkö nyt oikein että sitten menisi vaan 8%
entäs jos muuttaa jarrut levyiksi niin niistä ei vissiin enään mee rossia%

noinniinku teoriassa ainakin...ko?

Toata sitten tossa nyt kun kahlailen rojektia mettästämässä netin syvistä syövereistä niin tuli vielä tämmönenkin juttu mieleen
honda cb 650cc, olis saksan papereilla runko ja etu ja takapää ja hintakin kohallaan, mutta...
tuo 650cc mallin kone on ilm tämä amerikan "välimalleja" joten osien saatavuus huonoa ja kallista
kuulostaa typerältä mutta entä jos laittaisin siihen viissatkun cbeen koneen, meneekö siitä silti se koneen rosenttiosuus? vaikka pyörä on alunperinkin käytännössä täysin sama kun 500-750cc cb?
kun onhan se koneen vaihto silti, mut
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin 500-> tosiaan moottori on vaan erikokoinen muut osat samoja, runko, sähköosat, jne sopivat ainakin varaosa luetteloiden mukaan, jarruista en tiedä.

sanokoot viisaammat ja kokeneemmat totuuden


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 28 Tammikuu 2010, 18:55:14
ja käytännössä.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Santtu - 28 Tammikuu 2010, 19:24:05
... entä jos laittaisin siihen viissatkun cbeen koneen, meneekö siitä silti se koneen rosenttiosuus? 

Osan vaihto on prosenttien kannalta vaihto, vaikka se osa olisi täysin samanlaisesta mallista aivan samanlainen osa. Koskee siis myös kokonaisuuksia, esim. konetta. Jos koneessa ei ole tunnistetietoja valvonta on hankalaa mutta on näitäkin rysissä narahtanut.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 28 Tammikuu 2010, 21:25:07
niin vähän ajattelinkin, no tulipa varmistettua tämäkin...

 :-\


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 15 Helmikuu 2010, 23:14:04
kevät lähenee ja on melkein jo ajokelit...ja pyörä ei taida vielä löytyä/valmistua kesäksi, mikäs nyt neuvoksi...
ja sitten varsinaiseen asiaan...

Eli tuli tämmönen juttu mieleen että
olen vääntänyt kauppaa tämmösestä rojektista:
jos vaihdettuja osia on 27% ja esim takalokaria, valoja ,mittareita,keula vaihdettu ja keula kulmaa muutettu jne kuten tässä ym pyörässä on niin mites nämä jumalaa viisaammat katsastusdemonit tuumaavat siihen että muunnan pyörää lisää ja esimerkiksi vaihtaisin etylyhdyn ja stongan toisenlaisiin(siis jotka ovat jo edellisen omistajan tuunaamat ja muutoskatsastettu), niin meneekö niistä sitten taas uudestaan lisää rosentteja?

Kiitos taas kerran
 


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 15 Helmikuu 2010, 23:34:36
Ei mee. Saman osan vaihtamisesta prossat menevät vain kerran. Muutoskatsastusvelvollisuus voi silti olla, riippuen siitä minkä osan vaihdat uudestaan.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 27 Maaliskuu 2010, 15:24:14
Tossa aiemmin topiikissa mainitut ic hässäkät nyt on unohdettu...
kysymys jos kuvitellan että aihio olis tommonen sanotaan nyt vaikka alku kasari puolimuovimopo, tarkennukseksi esim honda xbr, honda cb, kawasaki z, suzuki gs jne...
tosin taitais niitä jotain rautapää kasojakin saada samaan hintaan kun osais olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan...
Kun ton tyylistä mun mielstä täytyy aika "radikaalisesti" muuttaa ulkonäöllisesti, niin onkohan se teitin mielestä vähän rankka noinniinku neitseelliseksi rojektiksi?
otetaan vaikka esimerkiksi -84 maillin honda cb(mul on vissiin joku vetissi noihin cbeeisiin)
siitä jonkin asteen kopterin tekeminen vaatisi tankin vaihtoa pyöreämpään jne
taitas olla parempi tehä lotto ja voittaakki siitä, ja laittaa paperille ja viedä pyörä konttuurin pihaan ja pitää anova puhe katsastussetälle...
noiden hinta vaan tuntuis sopivan omaan tämän hetkiseen budjettiin paremmin...


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: av - 27 Maaliskuu 2010, 16:39:04
mun eka "täysi" kopteriproggis oli kyseistä sorttia. alkuperäistä on kone ja vanteet. prossat kunnossa. käytännössä edessä on kuitenkin runkomuutoksia, peltitöitä jne, niin suunnilleen samalla vaivalla ne tekee mihin vaan. kunhan on putkirunko niin siitä vaan. ja paperit vanhempi ku 1984 niin ei tartte esim vilkkuja.


Otsikko: Vs: Terve! kysymyksiä
Kirjoitti: Lurjus79 - 27 Maaliskuu 2010, 20:11:03
mun eka "täysi" kopteriproggis oli kyseistä sorttia. alkuperäistä on kone ja vanteet. prossat kunnossa. käytännössä edessä on kuitenkin runkomuutoksia, peltitöitä jne, niin suunnilleen samalla vaivalla ne tekee mihin vaan. kunhan on putkirunko niin siitä vaan. ja paperit vanhempi ku 1984 niin ei tartte esim vilkkuja.

En tiedä onko tuo vilkkujuttu nyt niin mahdoton, sitä vaan et ajattelin kyl joka tapauksessa laittaa vilkut taakse
kin päin,
mutta toi vanne juttu on kyl sit taas toinen juttu...se on nyt edelleen se isoin ropleema, eikä niinkään tekemisen ja laittamisen, mut lakipykälät ja rosentit tökkii...Miksi kaikki kiva on kiellettyä?!?
 en pelkää sähkö töitä, mut noi muut muutokset vähä jänskättää kun ei ole tehny, vaikka ikäni autoja laittaneena ei senkään pitäs olla onkelma, no katotaan nyt sitte mitä saan aikaan, kunhan saa nyt taas duunit pyöriin kun tuli vaihdettua sitäkin, taisin mainita siitä toisaalla (wink wink)
niin jos sit sais tänä kesänä vielä rojektin leimattua ja ajoonkin. mut