Otsikko: triken katsastus Kirjoitti: leesseri - 23 Helmikuu 2010, 17:30:47 kelpo kamraattini ja via dolorosan kulkia kävi katsastusasemalla kysymässä buellinsa muutoskatsastusta,koska pyörä on muutettu trikeksi...katsastusinsinööri antoi pentanova(?) nimisen "yrityksen" yhteystiedot ja käski hommata sieltä jonkin "jarrutodistuksen"...kymysys kuuluu miksi?...
Otsikko: Vs: triken katsastus Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 23 Helmikuu 2010, 23:18:17 Siksi kun massa, akselisto ja todennäköisesti myös jarrut ovat muuttuneet, eikä muutetun vekottimen vaatimustenmukaisuudesta ole tietoa ennen kuin joku (vähintään hyväksytty asiantuntija) sen tutkii.
Otsikko: Vs: triken katsastus Kirjoitti: leesseri - 24 Helmikuu 2010, 17:04:52 asiaa...jos ulkona ei olisi 4metriä lunta ja pakkasta liikaa,niin lähtisin laitosaskeleella teputtaen nauramaan kelpo kamraattini autotalliin...
mutta mitähän moinen "todistus" maksaa...hommasta voi tulla hintava,koska täältä susirajalta on lähdettävä jonnekkin periferian laitamille,naapurin ossilta lainatulla hiacella...ja montakohan päivää herra asiantuntia pohtii jarrujen kelpoisuutta...onko kellään kokemusta?... Otsikko: Vs: triken katsastus Kirjoitti: Hemuli - 25 Helmikuu 2010, 22:48:57 Täähän on se sama juttu mistä on jauhettu jo kyllästymiseen asti. Eli hyväksytyn testilaitoksen antamasta todistuksesta. MMAF hakee tuota testaajan paikkaa mutta hommat on vielä pahasti levällään. Itse testihän tarkoittaa jarrutestiä eri nopeuksista taka- ja etujarrulla yhdessä ja erikseen. Mittaus tehdään hidastuvuusmittauksena ja tulosta verrataan raja-arvoon. Jos alittaa sen niin läpi meni. Maffihan testasi aikoinaan mm. sen JepJepin tekemän traikin, Hillbilly Specialin.
Otsikko: Vs: triken katsastus Kirjoitti: TimppaX - 26 Helmikuu 2010, 22:28:43 ihan mielenkiinnosta pitää kysyä tästä jarrutestistä. Jos ei laitos yksinkertaisesti liiku niin lujaa, tai sillä ei voi testin edellyttämiä nopeuksia järkevästi, eli turvallisesti, ajaa, niin tuleeko testistä automaattinen hylky? Lähinnä pisti silmään tuo nopeus 80 ja kaikki sen yli. Nyt siis ei (vielä) ole kyseessä trike, vaan muutostyön alla makaava sivuvaunpyöräprojekti, jonka paino tulee nousemaan, tehot laskemaan. Nopeutta haetaan välityksiä roplaamalla. Alkuperäisellä sivuvaunukonseptilla 80 ylittäminen oli jo melkoista suorittamista. Satanen lähinnä lentämistä. Ja jarruina alkuperäiset itärummut, vaunussa ei ole mitään käyttöjarrua. Osaamaton kuski kaataa laitteen melkoisen takuuvarmasti niskaansa koettaessaan maksimihidastuvuutta kaksipyöräisen opeilla. Kun tuo on tehty, niin seuraava projekti on trike - mopoautosta. Otsikko: Vs: triken katsastus Kirjoitti: leesseri - 20 Maaliskuu 2010, 12:03:56 toinen on katsastettu,toinen verotettu...kumpi on kumpi?
|