Otsikko: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: av - 15 Huhtikuu 2010, 13:00:34 mitä vaaditaan punakilpisen pyörän (ktm exc 450 2004) saamiseksi tieliikennekelpoiseksi ja katsastetuksi? onnistuuko ylipäätään? samasta pyörästä tehdään käsittääkseni katuversiota, joten teoriassa laitteen pitäisi olla kelvollinen pienillä lisäyksillä (valot yms)
Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: Joksa - 15 Huhtikuu 2010, 15:09:30 mitä vaaditaan punakilpisen pyörän (ktm exc 450 2004) saamiseksi tieliikennekelpoiseksi ja katsastetuksi? onnistuuko ylipäätään? samasta pyörästä tehdään käsittääkseni katuversiota, joten teoriassa laitteen pitäisi olla kelvollinen pienillä lisäyksillä (valot yms) Eiköhän siinä ole normaalit haasteet, kuten uuden pyörän verot ja tämän päivän tekniset vaatimukset. Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: Santtu - 15 Huhtikuu 2010, 17:47:19 Eiköhän siinä ole normaalit haasteet, kuten uuden pyörän verot ja tämän päivän tekniset vaatimukset. Ensimmäinen käyttöönottopäivä määrää teknisen vaatimustason. Tuon maagisen päivän voi osoittaa yleensä rekisteröintipapereilla mutta esim. kilpailukortti tai vaikka valokuva josta selviää luotettavasti ajankohta on myös kelvannut. Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: Turoq - 15 Huhtikuu 2010, 18:17:02 Hankala homma,koska toimintatavoissa vaihtelevaisuutta. Eli tietyissä paikoissa voi saada mopon kilpiin, kun näyttää toteen käyttöönottopäivän ja toisissa paikoissa katsotaan aina uutenaajoneuvona ja kilvitys mahdoton asia.
asiaan olisi hyvä saada virallinen kanta niin kaikkialla saisi saman kohtelun, mutta ohjeistus pitäisi olla selvä ilman porsaanreikiä. Ja kaikki käyttöönoton ajan vaatimukset pitäisi tietysti täyttyä, eli tarkka hankintapäivä ja sen mukaan vaatimukset, eikä mitään häntiä mukaan. Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: Joksa - 16 Huhtikuu 2010, 09:25:48 Tuohan on hyvä homma, jos rekisteröimättömällekin saisi todellisen käyttöönottopäivän. Jääkös siirtolapuista nykyään jälki järjestelmiin (jos ei itse säästä papereita) - sillähän saisi todennettua käytön. Tätä ajatusta jatkojalostaessa, niin eikös myös "punakilpisen" omavalmisteenkin tekniset vaatimukset mene sitten käyttöönoton mukaan?
Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: av - 16 Huhtikuu 2010, 20:26:44 omavalmisteen tapauksessahan mennään valmistumisajankohdan mukaan, eli jos vanhasta punakilpisestä muokattu katulaillinen peli todetaan omavalmisteeksi, on rekisteröinti käytännössä mahdotonta. jos taas osoitus käyttöönottoajankohdasta määrittää teknisen vaatimustason, on pyörän saaminen laillisesti liikenteeseen mahdollista. vielä kun saataisiin sitten se sama linja eri konttoreille niin tietäisi kannattaako projektiin ryhtyä...
mutta teoriassa siis mahdollista, jos oletetaan että löytyy dokumentteja määrittämään käyttöönottoajankohta. muutoin ei onnistune? Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: Joksa - 16 Huhtikuu 2010, 21:33:09 Lähinnä spekuloin tilannetta, jos olisin rakentanut ns. omavalmisteen ja ajellut sillä esim. siirtokilvillä ennen euro-2-aikaa niin, että tästä olisi jotain todistusaineistoakin.
Otsikko: Vs: punakilpisen saaminen tieliikenteeseen? Kirjoitti: j - 20 Huhtikuu 2010, 20:56:37 Moro.
Eikös sen punakilpienskan matkassa kulje jonkinmoinen maahantuontilappu, jota tarvitaan kilpailutouhuissakin (en aja kilpaa, mutta muistaakseni joka mopon mukana semmonen on ollut). Siitä käy ilmi ainakin pyörän maahantuontipäivämäärä. Jonkun pyörän kun sain vahingossa myytyä, niin ostaja kyseli moista lappua justiinsa kisatouhujen takia. Onhan noita kotareita katsastettu valkokilpiseksi ennenkin (aineskin yksi tollanen exc450 -04!). Vilkut ja peilit kiinni ja konttorille. Eipä se niin häävi katukulkuneuvo ole, mutta sehän onkin sitten eri juttu... jussi |