MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Walt - 02 Toukokuu 2010, 13:09:01



Otsikko: Plunger
Kirjoitti: Walt - 02 Toukokuu 2010, 13:09:01
Nyt olis sit sellanen asia joka mietityttää että, miten tuo jäykkäperäinen määritellään?
Tuossa uralissa kun on plungerperä, niin paljonko siihen pitää jättää joustoja että kelpaa, vai tarviiko jättää?


Otsikko: Vs: Plunger
Kirjoitti: av - 02 Toukokuu 2010, 17:26:55
jos mietitään esim pinnalla olevaa jarrutestiasiaa, niin olennaista ei taida olla jouston määrä, vaan rakenteen muuttaminen tai muuttamattomuus. eli jarrutestiin kai saattaa joutua aina jos perän joustoa on jollain tapaa muutettu, mutta prosentit ei mene jos ulkomuoto säilyy. periaatteessahan plungerin voit muuttaa jäykäksi ilman merkittävää ulkonäöllistä muutosta, eri asia on sitten se muuttamisen syy...


Otsikko: Vs: Plunger
Kirjoitti: Walt - 03 Toukokuu 2010, 09:33:35
Eikö jousituksen rakenteen muuttamisessa ole ennemminkin kyse esim. stereo->mono tai vaikka lehtijousi->kierrejousi?
Vai ollaanko nyt jopa tilanteessa jossa joudun jarrutestiin, jos vaihdan matkaendurooni kehittyneemmän jousen alkuperäisen vaimentimen kaveriksi?
Tuossa plungerissa ei mielestäni juuri rakenne, tai jousituksen tyyppi muutu, vaan ainoastaa eri pituinen ja jäykkyinen jousi.

Merkittävä muutos ulkonäköön toteutuu kyllä kun maalaa sen plungerin kuoren pinkiksi ja piirtää siihen (direktiivin mukaisen) pillunkuvan kylkeen ::) mutta joutuuko silloinkin testeihin ???


Otsikko: Vs: Plunger
Kirjoitti: Joksa - 03 Toukokuu 2010, 12:04:30
vaan ainoastaa eri pituinen ja jäykkyinen jousi.

Olisi aika paljon vaadittu, jos kierrejousen vaihtaminen toiseen pitäisi muutoskatsastaa saati jarrutestata.