MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: vinkkeli - 26 Toukokuu 2010, 23:52:14



Otsikko: Takapytty laihalla
Kirjoitti: vinkkeli - 26 Toukokuu 2010, 23:52:14
Hieman historiaa...
mopo oli penkissä säädettävänä ja havaittiin että takapytty käy laihalla ja etummainen rikkaalla.
no jätettiin hieman laihalle että saatiin päästöistä läpi.
jonka jälkeen irrotin imusarjan ja sivelin tiivisteellä ja laitoin takaisin kasaan, kaasariin paukuttaminen väheni tuntuvasti.
petrol circus lähestyi yht.n.500km ja ajattelin pelata varman päälle ja vaihtaa isompaa suutinta.
160 pääsuutin vaihtui poraamalla 2millin terällä isommaksi. ja paikallisesta liikkeestä löytyi tyhjäkäyntisuutin 40 joka korvasi 27:n.
ei pössäytellyt kaasarissa eikä takaputki polttanut enää reittä, jopa mustaa tuli hivenen putkesta ja kaikki pelas hienosti, kunnes paluumatkalla alkoi taas paukuttaa kaasariin pintakaasulla vedellessä >:(
ja paheni pikkuhiljaa.... varovasti kotiin takaputki punahehkuisena :-[
no hain uudet tiivisteet imusarjaan koitan niitä tänään jos auttaa, mutta jos ei auta niin onko muita ehdotuksia ???

esim: mitä on rikki pahimmillaan ja paljonko mahtaisi olla kustannus arvio kansiremontista jos itse irroittaa kannen?
konehan on rev techin 100" ja mikunin kaasari ja pakoputkissa oli huilut toki takapytystä sylkäisi senkin tulomatkalla pois kun päästelin huimaa motarin sallittua ja tärisin mä täysin ;)


Otsikko: Vs: Takapytty laihalla
Kirjoitti: Hemuli - 27 Toukokuu 2010, 09:32:48
Nelikymppinen välialue Mikunissa :o - mä kun luulin että mulla on ihan överikokoja pakissa kun löytyy jotain kolmevitosta... Kyllä kaks'seiska kuulostaa ihan oikealta, sulla tuntuu vaan olevan pahemman laatuinen imuvuoto. 200 pääsuutinkin on ihan liioittelua. Missään tapauksessa ei saisi käyttää mitään tiivisteliimaa imusarjassa.

Kun vaihdat ne uudet tiivisteet niin pidä huoli siitä että et kiristä imusarjan ruuveja loppuun asti ennen kuin kaasari ja sen kansiin tukeva ilmanputsarin taustalevy ovat kunnolla kiinni koneessa. Sitten vasta imusarja tiukkaan. Tämä siksi että muuten sarja helposti liikahtaa kaasaria asennettaessa ja imusarjan vaara on ilmeinen. Sivele sylkeä liukasteeksi tiivisteisiin ennen asennusta.

Onhan sulla joku tukirauta pitämässä sen kaasarin kansissa kiinni?


Otsikko: Vs: Takapytty laihalla
Kirjoitti: vinkkeli - 27 Toukokuu 2010, 10:07:33
Juu 40 oli ainoa mikä löytyi ,se on jonkun yamahan moottorikelkan suutin :D
ja tosiaan pääsuuttimia ei ollut tässäkylässä minkäänlaisia, poranteriä kylläkin.

sikäli omituista kun starttipilottia sinne ruikin niin ei ollut mitään selvää vaikutusta ainakaan tyhjäkäynnillä, pieni tulkinnanvarainen käyntihäiriö saattoi olla, tai sit johtui omasta mielikuvituksesta...

juu tukirauta löytyy, täytynee tehdä sun ohjeiden mukaan.


Otsikko: Vs: Takapytty laihalla
Kirjoitti: vinkkeli - 27 Toukokuu 2010, 13:33:42
Omasta uskonpuutteesta huolimatta auttoi :D
en vielä pitkää lenkkiä heittänyt mutta, tuntui auttaneen.
menee treelle penkkiin toinen päivä kesäkuuta, joten toivottavasti ei oo enää imuvuotoa niin saa suuttimet/seokset kohilleen.

kyllä uudet tiivisteet aina 10v vanhat näemmä voittaa ;D