MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Heksa - 21 Lokakuu 2010, 22:13:13



Otsikko: Varaosapyörän tuonti jenkeistä.
Kirjoitti: Heksa - 21 Lokakuu 2010, 22:13:13
Nyt kun vielä dollari on suhteellisen halpaa, niin varaosapyörän tuonti on kohtuullisen harkittava keino saada oma peli päivitettyä.

Onkohan foorumilla kenelläkään kokemusta tullin kohtelusta varaosapeliä kohtaan.
Kun tuosta asiasta kyselin agenteilta tuolta meren takaa, niin olivat kovasti sitä mieltä, että moottorin olisi hyvä olla irti, jotta peliä ei katsottaisi ajokuntoiseksi. Ja parhaimmillan tulevan eri teitä tänne suomeen.
Voipi olla, että varaosapeli on "salvage"- titlellä (ei HD) onko sillä vaikutusta kannettuun tullimäärään. Jos siis toisi salvage -titlen omaavan kokonaisen kaadetun pelin tänne huurteen keskelle, niin onko odotettavissa 6% tullia.
Jokainen euro projekteissa merkkaa, joten on pieni ero onko vero 3.7% vai 6%
Tuohon kun muistaakseni pärähtää alvi päälle, niin jo parin tonnin ruttupelissäkin on useamman kympin ero... Saati kun hakee ihan ehjän ajokuntoisen pelin, niin ero ruttupeliin kasvaa jo satasiksi. Siksi tuo ruttupeli on jo houkutteleva vaihtoehto.

Jokainen vinkki tuonnista ja sudenkuopista otetaan kiitollisena vastaan. Jotta parin vuoden päästä täältä kotimaasta löytyy taas erikoinen peli liikenteestä.


Otsikko: Vs: Varaosapyörän tuonti jenkeistä.
Kirjoitti: Jack - 22 Lokakuu 2010, 08:11:49
Eiköhän se ole ihan sama onko se fillari kasassa vai ei. Saahan osakasankin tullattua pyöränä.

Ilmoitat, että tullaat varaosia. Pitäisi olla siinä.



Otsikko: Vs: Varaosapyörän tuonti jenkeistä.
Kirjoitti: Hemuli - 25 Lokakuu 2010, 14:19:28
Kuten Jack sanoi, tullaat sen varaosina maahan. Säästät muutaman prosentin tullimaksussa joka heijastuu myös alvin määrään mutta et saa sitä ikinä rekisteriin täällä (ellet sitten tee jälkitullausta). Pyydät vaikka myyjää kirjoittamaan kuittiin "motorcycle parts" etkä vahingossakaan vilauta titleä tullissa - ei tuossa ole mitään laitonta, ihan sama onko ne osat irti vai toisissaan kiinni. Kunhan vaan pyörälle ei tule identiteettiä. Kuitti kuitenkin pitää olla - siihen on hyvä merkitä esim. moottorin numero jos siitä tulee kysymyksiä.