MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: eastway - 20 Tammikuu 2011, 21:22:24



Otsikko: Etulokasuoja
Kirjoitti: eastway - 20 Tammikuu 2011, 21:22:24
Mitkä on mitat ettei pasko itteään? Nykyinen on liian pieni mikä tuli tehtyä ja ravan syljeskely kyllästyttää. Tiedän että ku laitaa tarpeeksi ison niin riittää. Mutta ei tekis mieli tehdä isompaa ku just semmosen millä pärjää. Lähinnä se etuylitys paljonko tulee olla. Pitääkö se olla niin että rengas pyöriessään heittää vettä vain vaakatasoon eteenpäin eikä yhtään yläviistoon?

Toivotaan että tästä tajuaa mitä tarkoitan ;)


Otsikko: Vs: Etulokasuoja
Kirjoitti: Santtu - 21 Tammikuu 2011, 09:03:23
Lähinnä se etuylitys paljonko tulee olla. Pitääkö se olla niin että rengas pyöriessään heittää vettä vain vaakatasoon eteenpäin eikä yhtään yläviistoon?

Se etuylityksen mitta riippuu siitä, kuinka kaukana renkaasta se lokari on. Olet oikeassa tuosta vaakatasosta, mielellään nakki saisi heittää asteen tai kaksi alaviistoon kuin yläviistoon. Se rapa naamalla tulee juuri tuosta yläviistoon heitosta.

Tein tästä samantien havainnekuvan:


Otsikko: Vs: Etulokasuoja
Kirjoitti: eastway - 21 Tammikuu 2011, 17:41:26
Kiitos, ny tajuan. Kuva oli hyvä!

Kesäksi koko keula vaihtuu. Mutta talviajoon saa tuosta vanhasta vielä käypäsen kuraläpällä alapäästä jatkamalla, eteenpäin kieppaamalla ja tiputtamalla renkaaseen kii.


Otsikko: Vs: Etulokasuoja
Kirjoitti: Santtu - 21 Tammikuu 2011, 18:51:14
tiputtamalla renkaaseen kii.

Älä liian kiinni hiero. Empiirinen kokemus sanoo, että ainakin sentti on hyvä jättää sinne väliin. Se rengas muuttaa nääs ajossa hiukan muotoaan. Ja jos nakki ottaa kiinni lokariin väärässä ajotilanteessa saattaa seurauksena olla äkkilähtö tangentin suuntaan.


Otsikko: Vs: Etulokasuoja
Kirjoitti: eastway - 22 Tammikuu 2011, 09:37:21
Älä liian kiinni hiero. Empiirinen kokemus sanoo, että ainakin sentti on hyvä jättää sinne väliin. Se rengas muuttaa nääs ajossa hiukan muotoaan. Ja jos nakki ottaa kiinni lokariin väärässä ajotilanteessa saattaa seurauksena olla äkkilähtö tangentin suuntaan.
Tämä selvä  :)