MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: Lurjus79 - 01 Maaliskuu 2011, 10:14:30



Otsikko: runkonumeron "korjaaminen"
Kirjoitti: Lurjus79 - 01 Maaliskuu 2011, 10:14:30
itellä meni runkohommat uusiksi, ja nyt ongelmana semmonen juttu kun runkonumero on erittäin epäselvä rungossa, joten mitäs mahdollisuuksia on korjata ropleema? meistaanko ite uuuden vai onko konttuurilla käynti ainoa mahdollisuuus? on meinaa pirun paha todistaa että numero olisi sama kun siitä ei saa ehkä pari kolme merkkiä selvää?



Otsikko: Vs: runkonumeron "korjaaminen"
Kirjoitti: Santtu - 01 Maaliskuu 2011, 13:28:56
Jos vanha numero on jo tuhoutunut olet katsastushenkilön luottamuksen varassa. Siis (a) luottaako k-henkilö sinuun ja väitteeseesi siitä, että runko on juuri se minkä väität sen olevan, vai (b) oletko pulassa.

Jos luottamusta löytyy, niin sovitte uuden paikan vanhalle runkonumerolle, meistät sen siihen paikkaan ja sitten katsastaja lyö numeron päihin konttorin omat varmenteet.


Otsikko: Vs: runkonumeron "korjaaminen"
Kirjoitti: Hemuli - 01 Maaliskuu 2011, 15:02:32
Missään tapauksessa ei pidä mennä itse turailemaan alkuperäistä numeroa ennen konttorilla käyntiä. Korkeintaan varovaisesti puhdistaa sitä maalinpoistoaineella tms. jos siitä saisi paremmin selvää. Mitään hiovia aineita ei kannata käyttää, puhalluksesta puhumattakaan.

Kuten Santtu sanoi, jos siitä vanhasta numerosta saisi edes sen verran selvää että se voidaan todeta oikeaksi niin voit meistää sen vaikka etukäteen johonkin toiseen paikkaan ja sitten hakea konttorilta varmistemeistokset sen päihin. Samalla runkonumeron uusi paikka ja maininta varmistusmeistoksista kirjataan otteeseen.


Otsikko: Vs: runkonumeron "korjaaminen"
Kirjoitti: Lurjus79 - 02 Maaliskuu 2011, 00:14:49
justiinsa... asia ymmärretty