MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Mantariini - 03 Kesäkuu 2011, 17:03:27



Otsikko: Moottoripyörän muutos L5E:ksi
Kirjoitti: Mantariini - 03 Kesäkuu 2011, 17:03:27
Mulla on tollanen honda cb500 joka on jo muutettu chopperiksi. Haluaisn muuttaa sen trike malliseksi. Millaiset säännöt tähän hommaan on? Tarviiko taka-akseli olla hyväksytty vai kelpaako itse tehty? Onkohan renkailla jonkunlaiset rajoitukset leveydessä? Tarviiko takalokasuojia?  ???


Otsikko: Vs: Moottoripyörän muutos L5E:ksi
Kirjoitti: Santtu - 03 Kesäkuu 2011, 17:27:22
Ajoneuvoluokkamuutoksissa pätee sama sääntö kuin muussakin muuntelussa: Tekninen vaatimustaso määräytyy kantapyörän käyttöönottopäivän mukaan kunhan muutokset ovat alle 50%. Vaihtoehtoisesti voi käyttää uusimpia vaatimuksia, ja jos muuttelee 50% tai enemmän on pakko käyttää.

L5e -luokan vaatimukset löydät pykälien (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=29.0) kautta.

Saa olla itse tehty taka-akseli. Aika leveitä renkaita on nähty ja lokasuojapakko poistui joskus viime vuosiituhannen lopulla.  Pyörälle on maksimileveys, en vain heti muista mikä se on. Löytyy yo. linkin kautta.

Lataa tänne vain kysymyksiä, eiköhän tältäkin foorumilta löydy trike-taitajia.


Otsikko: Vs: Moottoripyörän muutos L5E:ksi
Kirjoitti: Mantariini - 03 Kesäkuu 2011, 17:29:48
Trviiko toi muuten sen jarrutestauksen? ja paljos sillä oli hintaa?


Otsikko: Vs: Moottoripyörän muutos L5E:ksi
Kirjoitti: Hemuli - 07 Kesäkuu 2011, 08:41:19
Trikeksi muuttaminen katsotaan jousitustyypin vaihtamiseksi ja se edellyttää jarrutestausta. Pelkkä jarrutesti maksaa 300€ plus alv ja tarkempia tietoja saa osoitteesta teemu@testmill.fi