MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Choppers_Forever - 02 Marraskuu 2011, 15:19:08



Otsikko: vm 1952 wanha kopteri ja paperit
Kirjoitti: Choppers_Forever - 02 Marraskuu 2011, 15:19:08
Moikka,

Tuossa vaihdossa olisi tullut mahtava 1952 Bonneville kopteri, mutta vuosien saatossa ei ole mitään muutoksia papereihin laitettu. Eli on jäykkä, vaihtokeulalla sekä tarviketankeilla ja putkilla. Myös runko taitaa olla mallia Ruotsi.

Kilvet on ja ajettu on vuodesta 1990 ilman paperiongelmia. Tämä siis pohojessa. Täällä etelässä ysvämme virkavalta vaan on niin tarkka noiden papereiden suhteen.

Kysynkin jotta onko minkäänlaisia mahkuja saada muutoskatsastettua omana itsenään. Periaattessa ainakin runko menee orkkiksena.

Oliko vm. 1952 Trumppia jäykkinä? Pystyisikö jotain mallia käyttämään vetoapuna, jottei tarttisi tehdä mittauksia?

Vanhoissa papereissa ei ole edes akseliväliä... ovat totaalisen blankut.

kiitos

cf


Otsikko: Vs: vm 1952 wanha kopteri ja paperit
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 03 Marraskuu 2011, 18:17:36
No miksei tuon katsastettua saa, kunhan prossat riittävät. Ton selostuksen perusteella tarkempia neuvoja on vähän vaikea antaa.


Otsikko: Vs: vm 1952 wanha kopteri ja paperit
Kirjoitti: ma^ko - 09 Tammikuu 2012, 16:38:58
Oliko vm. 1952 Trumppia jäykkinä?

Oli niitä rungoltaan jäykkiä. Niissä oli kovin persoonallinen jousitettu takanapa takafillarissa.


Otsikko: Vs: vm 1952 wanha kopteri ja paperit
Kirjoitti: motomatti - 09 Tammikuu 2012, 20:11:24
Tarkennuksena edelliseen: se takanapa on sen verran iso läpimitaltaan että sen sisään mahtuu liukupalat ja jouset jotka mahdollistavat muutaman sentin liikkeen ylös-alas-suunnassa.

Vekkuli laite. Mielestäni loistava oivallus. Mutta mahtuisiko takanapaan sisälle pieni keinuhaarukka?


Otsikko: Vs: vm 1952 wanha kopteri ja paperit
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 09 Tammikuu 2012, 21:38:19
Toi on se osa pyörästä, jota ei sovi mennä purkamaan... :P


Otsikko: Vs: vm 1952 wanha kopteri ja paperit
Kirjoitti: Hessu - 19 Tammikuu 2012, 12:16:33
Ilman kummempaa kuukletusta. Se nopeusennätys jonka jälkeen trumppa alko käyttää Bonnevilleä tais tapahtua 50-luvun puolivälin jälkeen. Eli ei ole olemassa viiskakkosta bonnevilleä. Tärkeintä hommassa on, että onko pre-unit vai unit tekniikka.
Aika monasti noi svedurungoissa olevat on unit moottorisia. Sit en kyllä ymmärrä, millä prossat vois riittää mitenkään.
Trumpalta sai jäykkäperäistä runkoa muistaakseni vuoteen 65 asti.

Tossa kuusnelonen lättäpää twini http://classic-motorbikes.net/images/gallery/1964-trw.jpg (http://classic-motorbikes.net/images/gallery/1964-trw.jpg)
 
Kukaan ei pysty sanomaan mikä pyörä milläkin runkonumerolla lähti tehtaalta jäykkänä ja mikä swingillä. Sen tähden
pitäisi pystyä leimaamaan etelässäkin 65 mallisen jäykkäperän.