MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: mausan - 29 Heinäkuu 2007, 07:08:00



Otsikko: Omavalmiste Ruotsista
Kirjoitti: mausan - 29 Heinäkuu 2007, 07:08:00
Kiinostaa ruotsalaisen omavalmisteen tuonti Suomeeen. Täkäläisen katsastuskonttorin mukaan homma ok ja niitä oikeastaan kiinnostaa vain melu. Miten on, koskeeko kotimaan määräykset esim. keulakulman ja pituuden osalta ko vehkeitä?


Otsikko: Vs: Omavalmiste Ruotsista
Kirjoitti: Santtu - 29 Heinäkuu 2007, 08:41:41
Ns kopterilain akseliväli- ja keulakulmarajoitukset koskevat vain muunneltuja moottoripyöriä. Uusien pyörien enimmäismitta on 4m joka sallii reilusti yli 3m akselivälin.

Niin Ruotsissa, Suomessa kuin muussakin maassa valmistetun omavalmisteen katsastukseen esittäjän / valmistajan tulee osoittaa, että ajoneuvo täyttää sen ensirekisteröinti- tai valmistumisajankohdan mukaiset tekniset vaatimukset.

Saksalaisten omavalmisteiden osalta tämä on 'helppoa' koska Suomessa on yleensä kelvannut TUV-paperit vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi. Ruotsin osalta en tunne käytäntöä.


Otsikko: Vs: Omavalmiste Ruotsista
Kirjoitti: mausan - 17 Elokuu 2007, 07:56:39
Miten on päästöpapereiden kans. Moottori rakennettu 98-99, pyörä rekisteröity 99 tammikuussa. Kone tehty s&s lohkoon sössön palikoilla. S&S ilmoitti myyneensä lohkot ja muut palikat ,mutta päästöpapareita ei niiltä saa. Onko minkäänlaista mahdollisuutta saada omavalmistetta kilpiin. Ko pyörä on jo Suomessa tullattuna, tuotu USA:sta vahinkopyörän papereilla.
Muuten täyttää valm.ajankohdan vaatimukset.