MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: Juise - 23 Helmikuu 2012, 15:08:44



Otsikko: Pakoputken rakentelua
Kirjoitti: Juise - 23 Helmikuu 2012, 15:08:44
Nyt kun mopo on talliin matkalla ja lakitekniset seikatkin suurinpiirtein sektorilla, aloin pohtia omavalmisteputken toteutusta.

Tarkoituksena on siis rakentaa 1100 Yamaha Drag Star Classikkiin 2 - 1:een "sideshot" putki joka loppuisi mahdollisimman lähelle takasvingiä, jotta laukut mahtuu mahdollisimman alas ilman kikkailua.
Putki olisi samaa paksuutta alusta loppuun eli yhtymäkohdassa 2kpl 2" n. 50 - 70cm pituiset primääri putket liittyisivät yhteen n. 70 cm pituiseen 2" putkeen. Ratkaisu ei ole tehoiltaan paras, mutta sellaiseen on päädytty. Myös 2,5" koko putken paksuudeksi voi tulla kyseeseen.

Melupuolella pitäisi päästä alle 90dB jotta saa leimaan.

Ajatuksena on tehdä putki joko juottamalla hopealla tai messingillä (hopeasta kokemusta, messingistä ei) johtuen siitä että appiukon tallin varustuksena on kaasuvehkeet ja puikkokone.

Onko jollain kuvia kromauskuntoon saatetusta putkesta tai osista yleensäkin ennen ja jälkeen kromauksen, jotta näkee vähän miten anaalinen pitää naarmujen yms kanssa olla?

Ja jos on mittaustuloksia tai hyviä ideoita toimivaan huilumalliin, niin otetaan mielellään vastaan.

Juha


Otsikko: Vs: Pakoputken rakentelua
Kirjoitti: Jack - 23 Helmikuu 2012, 15:39:17
ainoostaan tohon krominpohjiin sanon jotain. Osan tulee olla kuin kromattu kun kiikutat sen sinne kromaamoon. Eli kaikki näkyy...


Otsikko: Vs: Pakoputken rakentelua
Kirjoitti: Juise - 28 Helmikuu 2012, 10:27:50
Nyt kun tuli tuossa ehdotus että tekisi rosterista ja kiillottaisi sen, mutta siinä ilmeisesti tapahtuu jonkunlaista värjääntymistä kuumetessaan?


Otsikko: Vs: Pakoputken rakentelua
Kirjoitti: KvL - 28 Helmikuu 2012, 10:33:07
Rosteri kellastuu, mutta kyllähän nuo romatut myöskin sinistyy.