Otsikko: moottorinvaihto Kirjoitti: matikkamauri - 22 Elokuu 2007, 19:52:51 Matchlessin alkuperäinen koneesta limput tuli ulos(350),ois 500 kone,mutta papereissa on entisen numerot...kyselin paikalliselta katsastajalta muutoskatsastuksesta..pitää olla kuulemma maahantuojan todistus ,että runko,jarrut,ja vetolaitteet ovat samat sekä 350(G3L) ja500(G80) malleissa..miten toimitaan,tietääkö joku?i
Otsikko: Vs: moottorinvaihto Kirjoitti: Hemuli - 22 Elokuu 2007, 20:47:57 Ja mistähän löydät Matchlessin maahantuojan? ???
Yleensä on riittänyt jos toimittaa esim. korjaamokäsikirjan sivuista kopion josta käy ilmi mitkä jarrut ko. malleissa on. Mahdollisesti höystettynä esitekuvilla joista mallien eroavaisuudet käyvät ilmi. Moottorin kuutiotilavuus sai muistaakseni muuttua 20% ilman että jarrumuutoksia vaaditaan, tehot 25% ja paino 15%. Ja nämä siis mallisarjan suurimpaan koneeseen verrattuna. Otsikko: Vs: moottorinvaihto Kirjoitti: hapi - 24 Elokuu 2007, 16:01:41 Et kertonut vuosimallia, mutta esim. 1956 350 ja 500 lohkot on samalla numerolla varaosakirjassa. Vaihteisto, runko ja jarrut on samoja 600:seen asti.
Otsikko: Vs: moottorinvaihto Kirjoitti: matikkamauri - 24 Elokuu 2007, 20:42:40 Joo,-52:sta on kysymys,sittenhän tuossa ei pitäisi olla ongelmaa?,kunhan vaan jostain löytyy paperilla todistus,että näin on,eli löytyskö joltain esim sitä varaosakirjaa,josta esim kopiot.Kelpaakohan esim.netistä imuroitu,onko kokemusta?
Otsikko: Vs: moottorinvaihto Kirjoitti: Hemuli - 24 Elokuu 2007, 22:54:40 Riippuu inssistä/konttorista. Yleensä jos on joku painotuote jossa tiedot mainitaan niin se riittää. Ei ne konttorilla sitä välttämättä vittuillakseen vaadi, voi olla että katsuri on saanut näpeilleen AKE:n taholta ja haluaa varmistaa selustansa. Se paperi nimittäin liitetään AKE:lle menevään dokumenttinippuun.
Otsikko: Vs: moottorinvaihto Kirjoitti: hapi - 25 Elokuu 2007, 08:28:27 Tämän 56:sen varaosakirjan saat kympillä, jos siitä on apua. Laitat vaan yhteystietoja, vaikka sähköpostilla. VMKP:lla on kai myös jonkunlainen kirjasto, mistä voi kysellä valokopioita. Kuitenkin parempi kirja konttorille voisi olla Roy Baconin "Matchless & ajs all post-war road singles & twins restoration". Löytyy esim. Alfamerilta. Siinä on selitetty kaikki mallierot. (240 sivua). Englantilaisista merkkikerhoista saa myös näitä todistelupapereita. Itse varauduin `39 Nortonin rekisteröintiin Norton owners clubin todistuksella, että moottori ja runkonumero ei ole sama vuoteen `46 asti. Ja niinhän katsastaja alkoi meuhkaamaan, että "moottori vaihdettu, nyt tuli vaikeuksia". Kyllä oli hieno kaivaa todistus, että millä numeroilla pyörä on tehtaalta lähtenyt ja niinkuin Hemuli sanoi nämä riippuu siitä millä konttorilla käy, mutta näinhän sen ei kai pitäisi olla.
|