MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: jpi666 - 08 Toukokuu 2013, 10:08:32



Otsikko: Vm. 2008 & takaswingin pidentäminen
Kirjoitti: jpi666 - 08 Toukokuu 2013, 10:08:32
Mites tuo nyt "uudessa" pyörässä menee?
Saako katsastettua lailliseksi? Mitä pitää ottaa huomioon?


Otsikko: Vs: Vm. 2008 & takaswingin pidentäminen
Kirjoitti: Hemuli - 21 Toukokuu 2013, 10:39:34
Ei kai siinä muuta kuin että hitsaustavat ja -lisäaineet tulee soveltua swingin materiaalille. Mikä käytännössä johtaa siihen että muita kuin seostamattomasta teräsputkesta valmistettuja haarukoita ei voi lain puitteissa muokata koska niiden koostumuksesta on vaikea saada tietoa. H-D:n runkoputkia on testattu ja ne on todettu seostamattomaksi raudaksi.


Otsikko: Vs: Vm. 2008 & takaswingin pidentäminen
Kirjoitti: Santtu - 21 Toukokuu 2013, 14:31:22
muita kuin seostamattomasta teräsputkesta valmistettuja haarukoita ei voi lain puitteissa muokata koska niiden koostumuksesta on vaikea saada tietoa

Tähän lisätietoa. Juuri juttelin erään lentokonemekaanikon kanssa. Lentokoneissahan on paljon alumiiniseoksia ja ongelmana on eri seosten ja seossuhteiden tunnistaminen. Metalliseosten tunnistamiseen käytetään ilmailuteollisuudessa ja -korjaamoissa pyörresähkömenetelmää jolla mitataan induktion muutosta, sekä toisena mittarina kovuustestiä. Näillä tuloksilla voidaan sitten taulukosta tunnistaa ja katsoa eri metalliseokset. Taulukosta voidaan myös näillä tiedoilla tarkistaa alumiini(seokse)n kovuusluokka. Hitsauksen tai muun muokkauksen jälkeenhän se alukappale pitäisi uunittaa asteen ja minuutin tarkuudella takaisin oikean kovuiseksi.

Lentokonekorjaamoilta voisi kysyä apua alumiinimetsllien korjailemisesta niin, että saataisiin pykäliin korjaus tähänkin puutteeseen.


Otsikko: Vs: Vm. 2008 & takaswingin pidentäminen
Kirjoitti: jpi666 - 23 Toukokuu 2013, 10:43:57
Ok, kiitos vastauksista!


Otsikko: Vs: Vm. 2008 & takaswingin pidentäminen
Kirjoitti: Ape - 28 Toukokuu 2013, 06:11:40
...Metalliseosten tunnistamiseen käytetään ilmailuteollisuudessa ja -korjaamoissa pyörresähkömenetelmää jolla mitataan induktion muutosta, sekä toisena mittarina kovuustestiä...

Uutta ja kiinnostavaa tietoa, kiitos!