MMAF Forum

Yhdistyksen kanavat => Tapahtumat => Aiheen aloitti: Japi - 09 Syyskuu 2013, 13:34:06



Otsikko: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 09 Syyskuu 2013, 13:34:06
Arvoisat Maffilaiset

Petrol Circus järjestetään jälleen MP14-näyttelyn yhteydessä 31.1.–2.2.2014 Messukeskuksessa. Jos hallussasi on valmis tai rakentumassa oleva pyörä jonka haluaisit esitellä muillekin niin Petrol Circus on oikea paikka sille. Luokkia on yhteensä neljä tulevassa näyttelyssä: Custom, Classic, Open Class ja Streetfighter. Pyöriä mahtuu mukaan 25 kpl/luokka ja äänestyksen toteuttavat tällä kertaa messuvieraat joita odotellaan saapuvaksi noin 60 000 henkeä ja ihmistä. Kotimainen rakenteluosaaminen on pääosassa tulevassa näyttelyssä ja on ihan sama onko pyörä kilvissä/leimassa tai esim. kirkollisveron piirissä. Renkaiden max. lukumäärä olisi kolmen kappaleen tienoilla muuten ei mitn väliä. Palkintorahojen suuruus selviää lähiaikoina, joka tapauksessa se on ns. painotuotteita luokkien priimuksille. Ja tietysti kaikille näytteilleasettajille tulee asianmukainen kulkulupa koko näyttelyyn.
Laita siis tietoa tulemaan soitamalla tai meilillä kuvien ja yhteystietojen kera. Tulen tarvittaessa myös verstaalle kehumaan pyörääsi ja sinua syksyn ja talven pimeinä iltoina.

Terveisin,
Japi Åström
Petrol Circus
040 5077097
petrol.circus(ät)pp.inet.fi

[edit]Linkitetty kalenteriin[/edit]


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 12 Syyskuu 2013, 21:26:56
Kiitokset Santulle kalenterimerkinnästä! Sen verran lisäystä tähän aiheesen että tulevassa näyttelyssä on pyörien alla matot, ympärillä aidat ja muutenkin puitteita parannetaan palautteen perusteella. Palkinnot selviävät myös pikapuoliin, laitan niistä heti infoa tänne kun sitä tulee.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 18 Syyskuu 2013, 19:49:59
Iltaa!

Palkinnot menevät ensi näyttelyssä seuraavasti:

Joka luokan paras pyörä 1000€
Näyttelyn paras 1000€ ja hieno pytty
Joka luokan kärkikolmikolle tulee pokaalit ja vielä mahdollisesti tavarapalkintoja yhteistyökumppaneilta.


Näillä mennään ainakin tähän asti, kysykää toki jos kysyttävää tulee.


Terveisin,

Japi


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Pekka L - 19 Syyskuu 2013, 07:20:24
Kiitokset Santulle kalenterimerkinnästä! Sen verran lisäystä tähän aiheesen että tulevassa näyttelyssä on pyörien alla matot, ympärillä aidat ja muutenkin puitteita parannetaan palautteen perusteella. Palkinnot selviävät myös pikapuoliin, laitan niistä heti infoa tänne kun sitä tulee.


Ja ovathan nuo pyörien alla olevat matot väriltään jotain muuta, kuin punaisia? Ovathan?  ;D


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 19 Syyskuu 2013, 08:04:45
Huomenta

Mattojen värejä ei ole tietääkseni ole vielä päätetty, mutta uskoisin järjestäjän oman Marko Paanasen/Teuvo Lomanin ehdottavan väriskaalaa tulevissa palavereissa. Miksi punainen muuten on huono mielestäsi?

Japi


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Santtu - 19 Syyskuu 2013, 09:05:47
Punainen heijastaa pilalle kaikki valokuvat. Samoin mikä tahansa muu voimakas väri. Valokuvauksen kannalta paras on väritön, suurta eroa ei enään ole onko harmaa, musta vai valkoinen.

Erikoista että tästä samasta ongelmasta on saatu kertoa messujärjestäjille JOKA vuosi.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 19 Syyskuu 2013, 09:25:00
Hyvä että tuli puheeksi, yritän puhua harmaat tai mustat matot pyörien alle. Muutenkin jos on kehitysehdotuksia niin laittakaa tulemaan, nyt niitä ehtii esittämään järjestäjille ja saamaan mahdollisesti parannusta asioihin.

Japi


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Santtu - 19 Syyskuu 2013, 11:04:55
Pyörät rivistöön harvakseltaan niin, että väliin mahtuu hyvin kuvaamaan. Jos ne parkkeerataan vierekkäin vinoparkkiin kuten torikahvilassa niin pyörät eivät ole esillä eikä kuvaaminen onnistu. Hyvä nyrkkisääntö on, että pyörien väliin pitäisi mahtua yksi lyhyehkö chopperi pyörimään. Pyörien infokyltit irti pyöristä esikseen omalle jalalle, tulee viimeistelyn fiilistä ja mahdollisuus ottaa kuvat ilman kylttejä.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 20 Syyskuu 2013, 09:55:38
Hienoa, kiitos näistä. Hyvä pointti erityisesti nuo jalalliset tai itsensä pystyssä pitävät kyltit. Ja edelleen otetaan parannusehdotuksia vastaan niin voi ainakin yrittää hoitaa asiat paremmaksi.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 25 Syyskuu 2013, 10:01:47
...Luokkia on yhteensä neljä tulevassa näyttelyssä: Custom, Classic, Open Class ja Streetfighter....

Kerrotko vähän lisää - mikä on Open Class? Tää on jotain ihan uutta.

Samoin tuo äänestystapa. Voin sanoa jo etukäteen että People's Choice -periaatteella toteutettu äänestys ei ikinä tule tuottamaan niitä parhaiten rakennettuja pyöriä palkintopallille - varsinkaan tällaisessa massoille suunnatussa näyttelyssä. People's Choicen palkittuna nähdäänkin yleensä ne mauttomimmat kalleimmilla kaupan osilla American Chopper -henkeen koristellut pyörät. Toki poikkeuksiakin on eikä nää näyttelyjutut ole niin haudanvakavia että siitä kenenkään pitäisi itseensä ottaa.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 25 Syyskuu 2013, 11:21:29
Howdy taas.

Open class tarkoittaa sellaisia pyöriä jotka eivät varsinaisesti kuulu mihinkään muuhun ryhmään, esimerkiksi kilpurit, rotat, mopot jne. Eli ideana oli saada kaikkien rakentelusuuntien pyöriä näytille vaikka luokkia on vähemmän kuin aiemmin.
Äänestystapa on jakanut mielipiteitä ja ymmärrän näkemyksesi ns. maallikkotuomaristosta ja olen osin samaa mieltä kanssasi. Mutta nyt päätettiin tehdä näin messujen toiveesta. Toki ymmärrän heidänkin pointtinsa joka liittynee siihen että näyttely tehdään yleisölle joista hyvin harva loppujen lopuksi on niin sisällä rakentelumaailmassa kuin te olette.
Yhtenä asiana olen miettinyt infotauluissa olevien tietojen laajentamista hieman tarkemmiksi. Kun olen nähnyt pyöriä jotka on alusta loppuun omaa käsityötä ja lapussa lukee tyyliin Sporster 1987.
Ja yksi hyvä lisä voisi olla että MMAF:n aktiivit ja/tai pyörien omistajat olisivat kertomassa yleisölle näytillä olevista pyöristä. Vähän niinkuin muillakin osastoilla. Koska se, että joku kuka kertoo kiinnostuneille.amatöörille pieniä juttuja rakentelun vaiheista ei voi olla pahaksi lajille.
Näistä jutuista voimme istua alaskin juttelemaan koska haluaisin kuulla teidän ajatuksianne ja kenties keksimme yhdessä muutakin kuin perinteisen ständin hedelmäkarkeilla, no offense :)

Mutta jatketaan keskustelua, olen menossa tapaamaan Apea messupaikka-asioissa tässä kohtapuoliin ja lisämööttejä voidaan sopia sitten lisää.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 25 Syyskuu 2013, 13:59:52
Eli nyt sitten niputetaan Chopperit, Customit, Classic Customit, Bobberit ja kaikki muut yhteen luokkaan "Custom" nimen alle. Tulee sitten vähän helkkarin iso ja sekava luokka kun kaikki rakennetut pyörät kamppailee yhdestä palkinnosta. Loppuihin luokkiin jää sitten muutama entisöity tuuttihonda ja museokilpinen lättäpääharrikka sekä kaikki fighterskenen fillarit. No, ei nää edellenkään oo haudanvakavia juttuja mutta jos edellisten vuosien tapaan tavoitellaan Suomen ykkösnäyttelyn titteliä niin tämä ei ole oikea suunta. Nyt selkeästi tavoitellaan vaan sitä suurta yleisöä, ikävä vaan että uusi järjestely todennäköisesti vähentää rakentajien intoa tuoda fillareita näytille.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 25 Syyskuu 2013, 15:04:45
Näillä mennään ensi näyttelyssä, juu. Custom uokan nimityksen idea on saada muun muassa mainitsemasi tyylisuunnat mahtumaan samaan kategoriaan. Aika harva yleisökävijä osaa erottaa esimerkiksi Classic Customin Chopperista. Tai edes tietää mikä Bobber tai Bagger on. Custom sana on taas on suurimmalle osalle tuttu ja se mielletään rakennetuksi pyöräksi, tosin jonkun mielestä se on sama kuin 525 Virago tangonpäähapsuilla. Hieman ontuvana vertauksena vaikka soitinpuolelta Custom Shop kitarat: se voi olla mitä vaan akustisesta nuotiofiilistelyluutusta sirkkelinterällä varustettuun hevikeihääseen. Mutta jokainen on custom made ja yksilö ja välttämättä toista samanlaista ei ole eikä tule.
Näyttelyn ideahan on esitellä eri rakennustyylejä nimen omaan suurelle yleisölle jotka eivät ole (vielä) montaa rakennettua pyörää saati omavalmistetta tehneet itse. Haudanvakavaa ei mikään, mikä liittyy prätkiin saa olla. Nykysuuntaus on kasvavissa määrin ns. katalookirakentamista luokasta riippumatta mutta edelleen hienoimmat vehkeet syntyy omista ideoista ja visioista. Se on perinteisen rakentelun perusta eikä tule koskaan häviämään.

Toki valmiin tavaran tilaaminen on monelle työkalujen, tilojen, taitojen tai rahanpuutteen vuoksi järkevin tapa saada erikoinen pyörä. Maailma muuttuu koko ajan ja uusia asioita voi löytää taakse- ja ennen kaikkea eteenpäin katsomalla. Ykköstapahtuma näyttely on siinä mielessä ettei vastaavaa yleisömäärää ole tavoitettavissa missään muussa prätkätapahtumassa ja se on myös juttu miksi mielestäni mm. MMAF voi edistää asiaansa erittäin tehokkaasti.

Minusta on mukava saada erilaisia näkökulmia keskusteluun koska ilman niitä mikään asia ei kehity ja pahimmillaan tehdään vaan niin kuin on aina tehty. Anteeksi pitkäksi venynyt postaus, minä katson peiliin täällä päässä :)

Japi


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 25 Syyskuu 2013, 16:26:41
Tekee mieleni kysyä, miksi erottaa Classic ja Streetfighter omiksi luokikseen, kun jokseenkin kaikki muu on niputettu yhteen. Mistä se Pertti Perusmessuvieras tietää mikä on streetfighter, jossei se osaa erottaa chopperia ja bobberia toisistaan? Entä mistä tietää, pitääkö chopper ilmoittaa Customiin vai Open Classiin?

En ole näyttelyhommien ekspertti, mutta Hemuli on tossa mun mielestä ihan oikeassa, toi jako yhdistettynä yleisöäänestykseen on ongelmallinen.

Jos luokkia haluaa yhdistellä, ottaa sitten kaikki luokat pois ja palkitsee top 10. Parempi niin kuin erottaa pari tyylilajia ja kaataa kaikki loput samaan astiaan.



Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 25 Syyskuu 2013, 17:09:47
Moi taas.

Näistä detaljeista vielä, Streetfighter on vakiintunut yleisnimitys riisutuille sporttipyörille, myös pyörien valmistajat nimittävät niitä Streetfightereiksi materiaaleissaan. On sen niminen mallikin eräällä valmistajalla. Chopper menee lähtökohtaisesti Custom luokkaan., luokan nimeksi kaavailtiin Chopperia mutta se taas rajaa rakentajien mielikuvissa liikaa, vaikka usein kansan keskuudessa puhutaan kaikista jenkkipyöristä Choppereina, jopa Pulp Fictionissa eläköityneen nyrkkeilijän suulla. Jos joku haluaa hyvin perustellen niin voin muuttaa luokan nimen, otan ehdotuksia vastaan. Open Class, niin kuin tuolla aiemmin mainitsin, on tarkoitettu näiden mainitsiemi lisäksi Driftereille, erikoisille Trikeille, sähköllä, puuhakkeella, Stirling/suihku/raketttimoottorilla tai uraanilla kulkeville laitteille joiden rakentelusuunta ei ole klassinen, nakupyörä tai custom. Ja jos on vaikka BSA 50-luvulta joka on Cafe Raceriksi rakennettu niin luonteva paikka sille on Classic, eller hur?

Otan myös vastaan ja toteutan mukaan ilmoitettujen pyörien luokkatoiveita jos sellaista joku haluaa, niin silloin saa laitteensa haluamaansa luokkaan. Toki tolkun kanssa, Electra Glide ei oikein istu Streetfighter luokkaan. Luokkajakoja voisi olla tietysti paljon enemmänkin mutta sitten riski katsojien sekoamisesta kasvaa. Ja siitä ei saa kukaan mitään irti.

Idea Top 10- kisasta on kyllä mielestäni hyvä ja kehittelyn arvoinen jatkossa.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 27 Syyskuu 2013, 14:28:00
...Nykysuuntaus on kasvavissa määrin ns. katalookirakentamista luokasta riippumatta mutta edelleen hienoimmat vehkeet syntyy omista ideoista ja visioista. Se on perinteisen rakentelun perusta eikä tule koskaan häviämään...

Katalookirakentamista? No huhhuh... Kun siitä ollaan nimenomaan pääsemässä eroon ja suuntaus on kohti käsin tehtyjä laitteita. Siis jos nyt puhutaan oikeasti rakennetuista pyöristä eikä mistään käyttökustomeista. Yhdessäkään vakavasti otettavassa näyttelyssä ei pärjää puhtaasti osto-osilla kasatulla fillarilla, vaan sekä yleisö että rakentajat arvostavat käsityötä.

Siis uskon kyllä että suuren yleisön silmissä ne kaikki on kustomeita, ihan niinkuin kaikki jenkkiautot on letukoita. Samoin kuin kaikki liivikerholaiset on rikollisia ;). Mutta eikö tällaisella näyttelyllä olisi loistava tilaisuus osoittaa kuinka monimuotoista jalo harrastuksemme on? Itse joitain palkintoja omilla pyörilläni voittaneena (mm. ensimmäisen Petrol Circuksen Custom ykkönen) koen näytteilleasettajien aliarvioimisena kaikkien tyylisuuntien lyttäämisen samaan massaan - kyseessä on kuitenkin "kilpailu" jota mainostetaan näkyvästi hyvillä palkinnoilla. Jos oikeasti lähdetään sumputtamaan fillareita samaan nippuun niin sitten American Car Shown topkymppi-tyylinen arvostelujärjestelmäkin on parempi kuin muutama sekavuutta aiheuttava luokka joista yhdessä on kolme keskinkertaista fillaria ja toisessa viisikymmentä joista kymmenen niin hienoja että ne olisivat omien tyylisuuntiensa Suomen ykkösiä.

Toivottavasti keskustelu aiheesta pysyy rakentavassa sävyssä, kehitys on aina positiivinen asia ja PC:lläkin homma on ollut ihan hyvin hanskassa. Ensimmäinen PC oli ainakin näin rakentajan silmissä yksi parhaiten Suomessa koskaan järjestetyistä näyttelyistä.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 28 Lokakuu 2013, 11:20:07
Päivää taas! Väliaikatietoja hieman perjantaisen palaverin jälkeen. Ensi vuonna ei tulla näkemään punaisia mattoja pyörien alla vaan jotain neutraalimpaa sävyä. Eli valokuvaajilla pitäisi olla paremmat olosuhteet työhönsä. Toiseksi infotaulut nostetaan telineisiin noin metrin korkeudelle lattiasta, infon koko tullee olemaan A4.
Pyöriä on ilmoittaunut ihan mukavasti mutta lisää otetaan vastaan joka luokkaan, jos määrä sattuu menemään hieman yli sovitun niin ei haittaa. Edelleen otetaan vastaan myös kehitysehdotuksia joten laittakaa tulemaan kun sellaisia tulee mieleen.



Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: jude - 09 Joulukuu 2013, 12:52:43


Viimevuotisesta parannusta pyytäisin sinne loppupäähän eli palkintojen jakoon, jos ilmoitetaan että ne alkavat klo 17.00 ei silloin aleta etsimään palkintoja ympäri hallia niin että kyseinen palkitseminen alkaa 18.30. :(
Samoin kun jos otetaan tasokkaat messukuvat pyöristä, olisi mukava nähdä kyseisen palkitun pyörän kuva samalla esim screeniltä kun se kuulutetaan palkituksi, ei hirveesti avaudu jos se on vaan: "voittaja pyörä nro.25 Esa Hangosta komealla harlikalla"

Onnittelut etukäteen Angry bird star wars edition ja Cheek teemapyörien rakentajille, varmat palkintoharavat näillä spekseillä. ;)


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 11 Joulukuu 2013, 12:18:50
...Onnittelut etukäteen Angry bird star wars edition ja Cheek teemapyörien rakentajille, varmat palkintoharavat näillä spekseillä. ;)

Harmi vaan niidenkin kannalta että vain toinen voi voittaa koska menevät eri genrestään huolimatta kuitenkin tuohon samaan massaluokkaan :D


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 11 Joulukuu 2013, 12:23:13
Toinen parannusehdotus - voisko näyttelyalue pysyä koskemattomana niin kauan kuin tapahtuma on auki? Viime kerralla eksyin paikalle tunti ennen sulkemisaikaa eikä juuri ollut enää nähtävää. Suurin osa ulkolaisista vieraista oli laivojen aikataulujen takia päästetty lähtemään, niin yksittäiset pyöräntuojat kuin yritysosastotkin. Mielestäni kohtuullinen vääryys lipun hankkineita kohtaan että koko näyttelyn mielenkiintoisin anti poistuu paikalta reilusti ennen tapahtuman päättymistä. Kyse on kuitenkin kaupallisesta tapahtumasta jolla on mainostettu aukioloaika.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 13 Joulukuu 2013, 15:25:59
Palkintojenjaon paikkaa ja aikaa ei vielä ole lyöty lukkoon. Itse lähtisin siitä että palkinnot jaetaan sunnuntaina iltapäivästä esimerkiksi samassa paikassa missä pressitilaisuus pidetään. Logistisia asioita pitää tuossa ottaa huomioon myös.

Samoin tuo osastojen purkaminen ja näyttelypyörien pois vieminen ennen näyttelyn päättymistä olisi väärin kävijöitä ja muita osallistujia kohtaan. Eli nyrkkisääntönä kaikki on paikallaan loppuun asti. Niin se on sovittu muistaakseni muissakin halleissa ja hyvä niin.

Näyttelyn pitäisi olla väljemmin sijoiteltuna tulevan tapahtuman aikana pyörien suhteen koska esimerkiksi iso lava keskeltä hallia tulee puuttumaan. Tämä siitä syystä ettei isolle stagelle ole koko aikaa käyttöä ja näin ollen se on tarpeeton ja tila saadaan paremmin käyttöön.

Jälleen hyviä pointteja minun mielestäni ja arvostan kaikkien mielipiteitä ja ehdotuksia kovasti. Eri mieltäkin saa olla, saadaan tarkastell asioita monelta kantilta.

PS. Käykäähän tykkäämässä ja elämöimässä Petrol Circuksen Facebookissa. Se saatiin ajan tasalle eilen, uutta sisältöä ja ehkäpä myös kutsulippuarvontoja ja muuta kättä pidempää on tuloillaan.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Mattson - 06 Tammikuu 2014, 01:52:30
Raapustellaan pari sanaa että ketju pomppaa ylös vastattuihin, omaa mopoa en mitenkään saa tänä vuonna valmiiksi mutta sikäli kun sellainen tulee, ja aika varmasti tuleekin, olis `15 haluja päästä näytille. Jos silloin veilä sama luokitus niin varmaan sitten "open class" kun ei tuo ole oikeen faitteri eikä kafee mutta jotakin sinnepäin...


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 07 Tammikuu 2014, 00:35:34
Valmista tulee aikanaan tästäkin. Olen hieman harmissani siitä että kukaan ei ole vielä ilmoittanut kullalla silattua, kokoomuksensinistä rahalla rakennettua Cheek-pyörää näyttelyyn enkä ole sellaista nähnyt missään työstettävän. Rovio voisi teettää jollain pajalla tietysti Angry Birds kopterin. Angry Sreamin' Eagle tai jotain ja mahdolliset palkintorahat Maffille.

Toinen (tällä hetkellä tärkeämpi) asia joka aiheuttaa kiirettä on vain yksi rakennus- ja kuvauspäivä kun haaveilin kahdesta alun perin. Mutta sillä nyt mennään ja torstaina 30.1. tehdään pitkä päivä näillä näkymin.

Extrapalkintoja vielä väännetään, toivottavasti saadaan jotain aikaan. Olisi kiva palkita rakentajia muutenkin kuin perinteisin perustein. Erityisesti nuoria rakentajia pitäisi mielestäni kannustaa ettei harrastus kuivu ukkojen vanhetessa. Ja pyöräkaupan ja rahatilanteen ollessa mitä on ei uusia mestareita ole ruuhkaksi asti tulossa näin perstuntumalta ainakaan.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: jude - 07 Tammikuu 2014, 18:25:57
Sehän voitti jo Jyväskylän näyttelyssä 2012, se Angry bird hajabusa  ;D

Lähinnä kärjistetysti komppasin Hemulia  ;) näen kanssa asian verrannollisena, että lätkämatsissa katsojat huutaisivat voittajajoukkueen  ?

Älkää nyt ymmärtäkö väärin, en ole omasta puolesta puhumassa vaan yleisellä tasolla, toiset näkevät kokonaisuuden "hienona" vaikka se olisi tehtaan paketissa, nämä samanlaista ajatusmaailmaa päässä kantavat ovat mielestäni myös se ääni: "taas on pilattu hieno honda pidentämällä keula..ect.ect.) Nämä samat henkilöt siis myös äänestävät rakennettujen pyörien palkitut.
Toiset taas näkevät että jarrusatula onkin jostain vanhasta silitysraudasta tehty, miestunteja tähän mennyt vaikka 100 ja toiset sen erikoisjengattujen pinnapulttien tekoon, täälläiset asiat huomaavat helpoiten ne jotka näiden kanssa pelaa, siksi pidän rakentajien antamia ääniä "parempina" rakennettujen pyörien äänestyksessä.

just my 2,50 cent. Nähdään messukeskuksessa !!




Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Santtu - 07 Tammikuu 2014, 20:33:24
Lähinnä kärjistetysti komppasin Hemulia  ;) näen kanssa asian verrannollisena, että lätkämatsissa katsojat huutaisivat voittajajoukkueen  ?

No mutta ainahan se on mahdollista tehdä vaikka 'Rakentajan valinta' joka valitaan nimenomaan rakentajien kesken, ja julkaista tuo tieto vaikka MMAF:n jäsenkirjeessä. Ei se vaadi kuin järjestelyä, ja saattaisi messujärjestäjä jopa tällaisesta innostua kun vain asiaan perehdytään ja hoidetaan se kunnialla. Tuollaisen tuomariston voisi laatia monellakin tapaa, esimerkiksi aiempien vuosien HBS- ja PC-voittajista ja tunnetuista rakentajista, tai vaikka MMAF:n jäsenkortilla voisi hakea lapun tai jotain muta innovatiivista eikä kovin tiukkapipoista?


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: jude - 08 Tammikuu 2014, 15:45:33
Helpoin tapa järjestää rakentajien valinta on antaa jokaiselle näyttelyyn pyöränsä tuovalle lapun jossa näkyy oman pyörän nro. näin et voi äänestää itseäsi, sitten siinä lapussa neljä avointa ruutua johon jokaisesta luokasta parhaaksi valitsemasi pyörän nro:n.
Ei tehdä tästä liian vaikeaa  ;D eikä tiukkapipoista, aiheuttaa ihottumaa.

Messujärjestäjä tekee miten asian parhaakseen näkee.

Ilmeisesti tänävuonna mennään peoples choise=kaikki palkitut.

Kun palkintoina jaetaan rahaa tulee mielestäni palkitseminen tehdä reilusti ja ehkäpä vähän "perustellusti". Ettei pääse sattumaan perus, "Reiska meirän kyliltä toi helsinkiin pyörän näytille, nyt kakki kyläläiset ja sukulaiset äänestämään Reiskan pyörä voittajaksi", ja sitten tulee kyläläiset ja äänestävät Reiskan pyörän voittajaksi vain ja ainoastaan Reiskan asuinpaikan perusteella, ei pyörän rakennustason tai muun siihen liittyvän osalta.  :-X
Nimi Reiska muutettu.



Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: TomiKoo - 08 Tammikuu 2014, 21:41:58
Helpoin tapa järjestää rakentajien valinta on antaa jokaiselle näyttelyyn pyöränsä tuovalle lapun jossa näkyy oman pyörän nro. näin et voi äänestää itseäsi, sitten siinä lapussa neljä avointa ruutua johon jokaisesta luokasta parhaaksi valitsemasi pyörän nro:n.
Ei tehdä tästä liian vaikeaa  ;D eikä tiukkapipoista, aiheuttaa ihottumaa.

Messujärjestäjä tekee miten asian parhaakseen näkee.

Tuohan kuulostaa oikein järkevältä, olisi omaan makuun ehdottomasti tapahtuman "arvokkain" pokaali, vaikka olisi kuinka vähäpätöinen pysti. Toivottavasti tämä ehdotus huomioidaan!


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 14 Tammikuu 2014, 12:32:30
No mutta ainahan se on mahdollista tehdä vaikka 'Rakentajan valinta' joka valitaan nimenomaan rakentajien kesken, ja julkaista tuo tieto vaikka MMAF:n jäsenkirjeessä...

Höpöhöpö - kun puhutaan näyttelystä joka mainostaa itseään Suomen kovimpana rakennettujen pyörien tapahtumana ja palkinnot ovat varsin mittavia rahatukkoja niin ihan sama mitä johonkin jäsenkirjeeseen kirjoitetaan. Ne fillarit mitkä palkinnot saavat pitää valita mahdollisimman oikeudenmukaisesti.

Tomikoolle tiedoksi, tällainen rakentajien itsensä suorittama äänestys tunnetaan "Norrtälje-mallina" viitaten länsinaapurimme suureen pyöränäyttelyyn jossa tämä äänestystapa on ollut käytössä ja hyväksi havaittu jo vuosikymmeniä. Ja en muista kertaakaan nähneeni etteikö se näyttelyn oikeasti paras pyörä olisi löytänyt tietään palkintokorokkeelle.

Toinen järkevä vaihtoehto olisi kasata tuomaristo maan ykkösrakentajista - niin ammattilaisista kuin amatööreistäkin - ja antaa heidän suorittaa arvostelu. Se vaan yleensä kaatuu siihen että kyseisillä henkilöillä on niin kiire etteivät ehdi paikalle riittävän pitkäksi aikaa että tuomaroiminen olisi mahdollista.

Takavuosina on nähty myös muita tapoja ratkaista paremmuusjärjestys, esimerkiksi Joutsa Chopper Showssa jaettiin palkinnot vuosia niin että edellisvuoden voittajat valitsivat niiden saajat. Tääkin toimi hyvin, ainoa vaan että aina sai jännittää tuliko ko. tyypit myös seuraavana vuonna paikalle. Juryä täydennettiin sitten tarpeen mukaan paikalta löytyneillä hahmoilla.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: JiiVee - 24 Tammikuu 2014, 14:45:18
Ja MMAF löytyy paikasta 1e5!  :)


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Ape - 29 Tammikuu 2014, 23:39:18
Juuri Messukeskuksesta palasin ja MMAF:n osasto on jo lähestulkoon valmis. Tervetuloa kaikki juttelemaan ajankohtaisuuksia ja sumpille siinä samalla! Osasto löytyy paikalta 1e5, eli ykköshallin nurkasta katsomon alta heti rakennettujen prätkien vierestä.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 03 Helmikuu 2014, 08:57:06
...Voin sanoa jo etukäteen että People's Choice -periaatteella toteutettu äänestys ei ikinä tule tuottamaan niitä parhaiten rakennettuja pyöriä palkintopallille - varsinkaan tällaisessa massoille suunnatussa näyttelyssä. People's Choicen palkittuna nähdäänkin yleensä ne mauttomimmat kalleimmilla kaupan osilla American Chopper -henkeen koristellut pyörät...

M.O.T. ;D


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 03 Helmikuu 2014, 16:18:02
M.O.T. ;D

 ;D

Tää palkittavien valintamenettely on vähän sellainen filosofinen kysymys. Kansan valintaa noin niinku menettelynä voidaan sitäkin perustella - ensisijaisesti kansan pällisteltäviksihän ne rakkineet sinne halliin on kumminkin roudattu.

Kansan valinnasta voi kuitenkin pitemmän päälle seurata tason degeneraatio. Kuten tässä tuli todistettua, ne kaikkein eniten innovaatioita ja käsityötä - sanalla sanoen rakentelua - sisältävät laitteet jäävät kansan valinnassa usein vaille palkintoja. Silloin moni saattaa kysyä itseltään, miksi vaivautua koko näyttelyyn? Eikä tommonen luokkajako ainakaan lisää motivaatiota.

Mulle jäi vähän sellainen vaikutelma, että pientä motivaation puutetta oli nähtävissä nyt jo.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Japi - 03 Helmikuu 2014, 22:33:14
Iltaa tänne.

No niin, tämän vuoden prätkänäyttely on takana ja palautuminen viikonlopusta käynnissä. Päällimmäiseksi jäi hyvät fiilikset joskin löysin paljon myös muutettavaa ja parannettavaa. Näyttelyn tilaaja oli tyytyväinen tuotantoon joten yhteistyö jatkuu näillä näkymin ensi vuonna. Yksi asia mikä kokee muutoksen ensi vuodelle on äänestystapa. Nyt sinänsä demokraattinen äänestystapa antoi ainakin näytön siitä että nuoriso osaa verkostoitumisen taidon ja sosiaalisen median käytön.
Samoin muutoslistalla on joukko asioita jotka allekirjoittaneen neitsytvuoden jälkeen on helpompaa ja ylipäätään mahdollista ottaa huomioon. Näyttelyn järjestämisessä oli aika kova työmäärä etenkin kun organisointi tapahtui pääasiassa yhden ihmisen työpanoksella, pois lukien Allulta saatu ja tervetullut apu klassikkokilpureiden kanssa. Ja MMAF sai ilmeisesti asiaansa esille kohtuukustannuksilla ja vielä kahvin kera, joka olikin maukasta kerta kaikkiaan.

Joka tapauksessa ensi vuonna on tavoitteena ainakin ammattimaisempi näyttely, paremmin rakentajat huomioon ottava arvostelujärjestelmä, parempi tiedotus ja näkyvyys yleensä. Ja infotaulujen telineet, tämänvuotisten ollessa noin metrin matalampia kuin alun perin sovittiin...

PS. Ei ollut punaisia mattoja sentään.  :)


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 04 Helmikuu 2014, 10:38:28
...Mulle jäi vähän sellainen vaikutelma, että pientä motivaation puutetta oli nähtävissä nyt jo.

Motivaation puute on ihan selvästi havaittavaissa - mutta se ei ole Petrol Circuksen syy vaan koskee ihan yleisesti tätä pyöränäyttelytoimintaa. Onko rakentajiin iskenyt näyttelyähky, onko tässä maassa jo aivan liikaa tämän alan tapahtumia? Muistan näitä hommia aloitellessani kuinka American Car Show oli "the" tapahtuma ja Tampereen Hot Rod & Rock Show sitten seuraava. Muita rakennettujen pyörien näyttelyitä ei sitten ollutkaan. Tänä päivänä taas jokainen kuntakeskus haluaa oman bike shownsa ja näin äkkiseltään laskettuna niitä on jo pitkälle yli kaksikymmentä vuoden aikana. Yleisöä sinällään riittää varmasti suurimpaan osaan, ainakin niin kauan kuin ei tavoitella koko maan kattavaa lipunmyyntiä. Mutta jaksaako Suomen harvalukuinen rakentajaporukka raijata niitä laitteitaan näihin tapahtumiin joista osa on vielä useampipäiväinen tarkoittaen yöpymistä paikkakunnalla? Pelkillä lähiympäristön pyörillä ei pysty rakentamaan näyttelyä joka kiinnostaisi laajemmalti.

On määrättyjä näyttelyitä jotka vetävät ihmiset paikalle pelkällä omalla vetovoimallaan, Norrtälje Custom Bike Show lienee tässä ehdoton ykkönen ja Joutsa Chopper Show seuraa tiiviisti perässä. Kaksi hyvin erilaista tapahtumaa, Ruotsissa kilpaillaan suht tosissaan kovassa seurassa ja palkinnotkin ovat sen mukaiset. Paikalle tullaan jo perjantaina ja viihdytään pitkälle sunnuntaihin. Joutsa taas on suurimmalle osalle leppoisa päiväreissu keskisuomeen kavereita tapaamaan, itse näyttely on kaukana verisestä kilpailusta eikä palkintojakaan kukaan kaipaa.

Tämän vuotinen Petrol Circus meni aika pitkälle niin kuin sen ennakkoon arvelinkin sujuvan, budjetista oli tingitty ja luokkajako sekä äänestystapa repäisty hatusta. Kaksi jälkimmäistä olivat asioita jotka ehdottomasti vaativat kehittämistä jos näyttelylle halutaan jatkoa. Pienellä budjetillakin pärjää mutta se ei ole taas Petrol Circuksen hengen mukaista. Suosittelen vilpittömästi tutustumaan ensimmäisen Petrol Circuksen toteutustapaan ja ottamaan siitä oppia. Paitsi punaisista matoista ;).


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Hemuli - 04 Helmikuu 2014, 15:56:14
Eipä tullut seurattua oikeastaan kuin Custom-luokan äänestystuloksia, nyt kun nuo kaikki on järjestäjän sivulla näkyvissä niin ymmärrän tuon Japin kommentin nuorison sosiaalisen median käytöstä. Eihän toi Open Class -luokan tuloslista voi yksinkertaisesti pitää paikkaansa ;D...

http://www.messukeskus.com/Sites1/MP/Kavijat/ohjelma/CustomBikeShow/Sivut/default.aspx


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Choppers_Forever - 05 Helmikuu 2014, 12:33:46
Ei jumalaude  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Siellä Pappa betalar, kun puhelinlasku tulee.  Tai, no saa pappa osingot tonnin voitosta.Noissa taisi voittaa ne, jotka jaksoivat ITSE takoa eniten tekstareita.

Järjetöntä....

Vähän jäi blääh maku ton txt - äänestyksen myötä. Olisi ihan muut tahot ansainneet voitot. Enkä tarkoita itteeni.


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: TomiKoo - 05 Helmikuu 2014, 15:34:46
Täytyy jätkille hattua nostaa, lupaavia nuoria! Ei se jätkien vika ole, jos systeemi on mätä ja sitä voi käyttää tuolla tavalla hyväksi! Eikös ne ole parhaat kisat, joissa voi itse päättää, haluaako voittaa vai ei? Me tässä tyhmiä oltiin, kun ei lähdetty kuukauden liksaa tuhlaamaan prepaid liittymiin.

Nimimerkillä "pyöräni sai 5 ääntä, mutta unohdin itse äänestää..."

PS: Ja meneehän tuo MP-näyttelyn menestys esim hyvästä myyntipuheesta!

Nettimoton kallein Yamaha DT50 (http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1630555)


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Mattson - 10 Helmikuu 2014, 21:32:00
Voi jeesus, siitä sitten tulikin näköjään Mopo-14  ;D

Kieltämättä tuo luokkajako pikkasen tökkii jos luokat on tyyliin chopperit, kustomit, faitterit ja kaikki muut, aika helvetin vaikea panna samalle viivalle noita ja jos ens vuonna on edelleen txt äänestys niin mopoille oma luokka kiitos! Jos sitä itekkin pääsee matolle ens vuonna niin ois reilua saada edes "fighting chance" kun itellä ei edes ole FB-tiliä eikä sitä myötä kuutasataa kaveria ketä patistaa äänestämään... Ei sillä että mitään voittoa vois mun taidoilla havitella sittenkään mutta silti...

BTW, mun mielestä ois hyvä jos siinä pyörän esittelykilvessä olis listattu muutokset edes summittaisesti, moni pyörä tarvis varmaan erillisen lapun sille mutta tuossa omassakin on sellasiakin muutoksia mitkä ei näy ulos mm "keyless ignition" paitti tietty virtalukko puuttuu jos sen hoksaa...

Täytyy häpeäkseni tunnustaa että unohtui tuo äänestys itseltäkin.

Jännä silleen että vaikka Sysmässä olen suurimman osan ikääni asunut (nykyään Vääksyssä) en ole koskaan kuullutkaan Joutsa Chopper Show:sta ennen kuin tänne liityin... Tänä vuonna täytyy kyllä poiketa...


Otsikko: Vs: Petrol Circus 2014
Kirjoitti: Kkallioj - 18 Helmikuu 2014, 15:42:02

BTW, mun mielestä ois hyvä jos siinä pyörän esittelykilvessä olis listattu muutokset edes summittaisesti, moni pyörä tarvis varmaan erillisen lapun sille mutta tuossa omassakin on sellasiakin muutoksia mitkä ei näy ulos mm "keyless ignition" paitti tietty virtalukko puuttuu jos sen hoksaa...


Samaa mieltä. "Ennen"-kuvakin kertoisi maallikoille paljon -ehkä jopa enemmänkin.