Otsikko: Mistä perustietopaketti säädöksistä ja mahdollisuuksista. Kirjoitti: Tonic - 11 Marraskuu 2017, 00:24:44 20 vuoden jälkeen tuli taas hankittua prätkä. Ja yhden kesän ajelun päälle tekis mieli sahailla ja muokkailla sitä...
Kyseessä vz800 Käyttöönotto 2000 vm lienee -98. Suunta olisi Bobber... En oikein halua liikaa tutkia, mitä siihen suuntaukseen kuuluu, vaan tehdä enemmän fiiliksen mukaan, kun ei oikein ole mitään ennakkoasennetta, mitä sen pitäisi olla, jos noudattaa oikein tyyliä.. Ihan Ummikko kuitenkin prätkien sääntöjen suhteen. Mistä saisi perustietopaketin uusimmista säädöksistä ja sitten ihan teknisiä linkkejä. Sellainen selkeä... Autoja tehty noin 50kpl, mut nyt pitäs talven aikana muokata maltillisesti pyörää. Esim Pinnavanteet (Vaikka pikkasen supermototyyliset) haluisin, mutta aika hankalaa on löytää. uutta etuhaarukkaa ym? Miten takahaarukan mahd. levitys? Ihan perustietoja, mistä lähteä liikkeelle. Tuossa foorumilla on tuo kirjoitus, joka on alkanut 2009.. Onkohan ajankohtaista tietoa vielä? Joka toisessa ketjussa on mainintoja, että "nykyään saa" Eli ois kiva löytää sellainen 2018 kaudelle päivitetty lista? Mistä kannattaisi etsiä tietoja ensisteppinä. Googlettamalla menee pirun vanhoihin viesteihin, ja niidenkään ajankohtaisuudesta ei oikein osaa sanoa... Edit: Ihan vartin foorumin selailun jälkeen alkaa huvittamaan..... Sattui silmään "vilkun sijoittelu xcm maasta ja xcm runkolinjasta.... " Vastaus : Mitä V...n väliä.... Kun ne on sijoitettu näkyvästi... :o Huomaa, että säännöksiä ei ole tehty rakentelun turvallisuuden takia, vaan siksi, että pärräkuskin pitää olla nöyrä.... Hävettää olla Insinööri, kun lukee, mitä kyseisen ammattikunnan edustajat on saanut aikaa säännöksiä tehdessään. Otsikko: Vs: Mistä perustietopaketti säädöksistä ja mahdollisuuksista. Kirjoitti: Erkko! - 15 Marraskuu 2017, 13:14:31 yleinen aloituspaketti (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=872.0)
Pakoputkistosta (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0) etujätöstä, maavarasta, runkomuutoksista (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1183.0) Valaisimet, kilvet (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0) rengaskoot (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1184.0) Eli nämä kaikki löytyvät tältä samalta alueelta kuin missä kyselet siitä. MMAF:n prosenttilaskuri (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0) Edit: Ihan vartin foorumin selailun jälkeen alkaa huvittamaan..... Sattui silmään "vilkun sijoittelu xcm maasta ja xcm runkolinjasta.... " Vastaus : Mitä V...n väliä.... Kun ne on sijoitettu näkyvästi... :o Huomaa, että säännöksiä ei ole tehty rakentelun turvallisuuden takia, vaan siksi, että pärräkuskin pitää olla nöyrä.... Hävettää olla Insinööri, kun lukee, mitä kyseisen ammattikunnan edustajat on saanut aikaa säännöksiä tehdessään. Mä olen taas täysin erimieltä. Tiukat säännöt kun on kaikilla tiedossa (ja kyllähän näihin aika paljon muutosta saa tehdä lain puitteissa) takaa sen että pyörä on helpompi saada läpi. Muuten katsastaminen on katsastajasta kiinni ja se jos jokin on typerää.Vieläkin laki on myöhässä LEDien osalta ja omalta konttorilta olen saanut tiedon että ne on silmämääräisesti tarkasteltava, koska laki määrää esmes vilkkujen olevan 15W, mutta eihän sellaisia ledejä ole olemassakaan vilkkutarpeeksi. Näin ollen sen pitää olla riittävä, eikä häiritsevä. Samoin omalta konttorilta sain runkomuutoksista vastauksen, että eivät halua tarkastaa tehtyjä saumoja vaan arvioivat valmiin tuotteen.. eli toisinsanoen mun pitää tehdä kaikki valmiiksi, mallattava valot, kilvet jne kiinni ja sitten konttorilla päätetään että runkosaumoja on muutettava.. sanomattakin selvää, että jätin sähköpostien vaihtamisen tuohon konttoriin siihen ja siirryn toiselle konttorille joille moottoripyörien yksittäishyväksintä on paremmin hanskassa. |