Otsikko: Kaasutin viritys videosarjaa (suomalainen versio) Kirjoitti: emX50 - 02 Joulukuu 2017, 17:36:24 Hei kaikki :) Olen aloittanut perusteellisen video-sarjassa. Se selittää kuinka virittää kaasuttimen, muutettua moottori. Osa 1 käytti tekijänoikeuden ääniraitaa. Taiteilija saa kaikki ilmoituksesi tuloja, mutta video kuulostaa hyvältä. Ei koskaan uudestaan. Huomasin, että se oli estetty Suomessa :( Joten olen luonut suomalainen versio, jossa on eri ääniraita. Kuitenkin otsikko, kuvaus, ja osa-otsikot ovat kaikki Googlen käännetty. https://youtu.be/Ze_dZO7mPAg Jos joku haluaa korjata tekstin, olisi parempi kaikille suomalaisille, jotka eivät osaa puhua englantia. Sillä 'kiitos', voin lisätä linkin tähän sivustoon Sitä voidaan muokata YT-kanavalla: http://www.youtube.com/timedtext_video?ref=share&v=Ze_dZO7mPAg Klikkaa suomeksi - klikkaa muokkaa Tai sitä voidaan muokata tekstin avulla (alla). Osa 2 on kirjoitettu, ja toivon julkaistakseni sen kahden päivän kuluessa. Tarkoitukseni on luoda täydellinen referenssityö. Kiitos :) WEBVTT Kind: captions Language: fi 00:00:11.900 --> 00:00:17.500 investointien jälkeen paljon aikaa ja rahaa rakentaa uuden moottorin ... se voi kaikki päättyy epäonnistumiseen 00:00:17.600 --> 00:00:21.900 moottorin takavarikointia ... tai jopa sulanut männät 00:00:22.100 --> 00:00:26.000 tai moottorin yksinkertaisesti ei toimita odotettu suorituskyky 00:00:26.800 --> 00:00:29.000 ongelma on kaasuttimen asetukset 00:00:29.000 --> 00:00:32.900 kukin eri moottorin vaatii erilaista kaasutin setup 00:00:32.900 --> 00:00:36.900 varastoon moottorit nämä määräytyvät Tehtaan testilaboratorio 00:00:36.900 --> 00:00:39.033 mutta muutettua moottori 00:00:39.033 --> 00:00:43.000 rakentaja ei ole mitään keinoa tietää mikä on oikea kaasuttimen asetukset tulisi 00:00:43.000 --> 00:00:48.200 ja ymmärtämättä viritysproseduuri oikea asennus on koskaan saavuttanut 00:00:48.200 --> 00:00:52.700 Tämän videon sarjassa olivat menossa säätää, että viritys menettely 00:00:52.700 --> 00:00:56.699 opetella turvallisesti virittää kaasuttimen muutettua moottori 00:00:56.699 --> 00:00:58.811 ja saada maksimaalista suorituskykyä 00:00:58.811 --> 00:01:03.200 Tämä edellyttää löytää vastauksia näihin kysymyksiin 00:01:03.200 --> 00:01:05.500 kaasutin tyyppi 00:01:05.500 --> 00:01:08.500 kaasuttimen kurkun reiän halkaisija 00:01:08.500 --> 00:01:11.900 kaasuläpän venttiilin luisti leikattu säde 00:01:12.000 --> 00:01:14.200 neula geometria 00:01:14.200 --> 00:01:16.300 neula 00:01:16.300 --> 00:01:17.560 sumutin tyyppi 00:01:17.700 --> 00:01:19.560 sumutin renkaan halkaisijaa 00:01:19.880 --> 00:01:21.760 pääsuutin halkaisija 00:01:21.920 --> 00:01:23.760 idle suihkun halkaisija 00:01:24.020 --> 00:01:26.680 alhainen kaasuläpän tyhjäkäynnillä ruuvin kannan 00:01:27.000 --> 00:01:28.980 polttoaineventtiili halkaisija 00:01:29.540 --> 00:01:31.280 float paino 00:01:31.760 --> 00:01:34.540 jos kaikki nämä kysymyksiin vastataan oikein 00:01:34.820 --> 00:01:36.980 moottori toimittaa sen suorituskykyä 00:01:37.240 --> 00:01:38.400 ja voit lentää 00:01:38.640 --> 00:01:41.679 jos jokin kysymyksiin vastataan väärin 00:01:41.680 --> 00:01:43.800 moottori ei saada aikaan 00:01:43.980 --> 00:01:45.160 tai yksinkertaisesti hylätty 00:01:45.520 --> 00:01:49.640 tehtävä vaikeutuu koska kukin komponentti 00:01:49.640 --> 00:01:55.280 muutetaan vaikutus muiden komponenttien vaihtelevalla 00:01:56.200 --> 00:01:57.900 Tämä tarkoittaa, että käytännössä 00:01:58.060 --> 00:02:00.493 ääretön määrä mahdollisia asetelmia 00:02:00.500 --> 00:02:03.940 miten voimme jopa alkaa tehdä valintoja? 00:02:04.480 --> 00:02:07.180 Tarvitsemme polttoainetta kartan, joka voi ohjata meitä 00:02:07.189 --> 00:02:10.796 Tämä määritetään neulan ja sumuttimen 00:02:10.800 --> 00:02:13.240 mutta polttoaineen kartalla vaihtoehdot ovat 00:02:13.360 --> 00:02:19.459 piilotettu käsittämättömällä luettelo numeroita ja mitat 00:02:19.460 --> 00:02:24.100 nämä mitat kuvaavat geometria kunkin neulan ja yhdessä sumuttimen 00:02:24.100 --> 00:02:28.620 perus polttoaineen kartalla kaasuttimen luodaan 00:02:28.880 --> 00:02:33.280 mutta emme ole koskaan voineet nähdä tätä karttaa ja ilman sitä 00:02:33.440 --> 00:02:37.380 kaasutin viritys on aina ollut sumu sekaannusta 00:02:37.720 --> 00:02:39.731 kuitenkin, että kaikki on muuttunut 00:02:39.960 --> 00:02:42.460 uusi ohjelmisto on kehitetty 00:02:42.470 --> 00:02:46.158 joka laskee jokainen käytettävissä polttoainetta kartan kaasuttimen 00:02:46.160 --> 00:02:49.400 ensimmäistä kertaa ulkopuolella tehtaan testilaboratoriona 00:02:49.500 --> 00:02:52.580 Moottorin viritin voi tutkia yksityiskohtaisesti 00:02:52.640 --> 00:02:56.000 polttoaineen toimituksen käyrän niiden kaasutin 00:02:56.000 --> 00:03:01.300 tämä muuttaa ja yksinkertaistaa viritys 00:03:01.440 --> 00:03:05.980 näemme tarkka kaasuläpän asentoa kun neula kartio on osuma 00:03:06.020 --> 00:03:10.780 ongelmat voidaan tunnistaa mukaan kaasun asentoon 00:03:10.940 --> 00:03:16.000 muutos voidaan suunnitella etukäteen käynnissä useita simulaatioita 00:03:16.180 --> 00:03:20.300 jos haluamme nojata polttoaineseoksesta puolivälissä kaasuläpän 00:03:20.300 --> 00:03:24.100 ja lisäävät rikkautta suurella kuormituksella 00:03:24.109 --> 00:03:27.720 polttoaine kartta voidaan ensin suunniteltava virtuaaliympäristössä 00:03:27.720 --> 00:03:32.260 ehkä heikentää edelleen koko kaasuläpän alue 00:03:32.680 --> 00:03:36.400 alueet polttoaineen kartta voidaan eristää 00:03:36.860 --> 00:03:43.440 alhaisen kaasua alue voidaan kiinnittää niin että alhainen kaasuasetuksilla eivät muutu 00:03:43.440 --> 00:03:46.200 vain kartio testataan 00:03:46.300 --> 00:03:50.180 joten mikä tahansa muutos suorituskyky johtuu yksinomaan kartion 00:03:50.260 --> 00:03:52.180 ei ole sekaannuksen 00:03:52.580 --> 00:03:56.940 aivot voi keskittyä kaikkiin vaiheisiin kaasuttimen 00:03:56.940 --> 00:04:01.000 ja eri polttoaineen virtauksen muokkaajia joita sovelletaan karttaa 00:04:01.220 --> 00:04:07.340 virittämiseksi kaasutin ei ole enää musta art peräisin vuosikymmenten kokemus 00:04:07.520 --> 00:04:11.420 kuka tahansa voi nyt nopeasti oppia miten virittävänsä kaasuttimeen 00:04:11.560 --> 00:04:14.440 on tiukka menettely, jota on noudatettava 00:04:14.440 --> 00:04:17.240 mutta tämä selitetään tulevina videot 00:04:17.240 --> 00:04:21.680 sekä ymmärrystä kunkin Kaasuttimen osat 00:04:21.800 --> 00:04:24.240 ja miten ne vaikuttavat polttoaineen virtauksen 00:04:24.540 --> 00:04:27.440 jos oikea viritys menettelyä noudattaen 00:04:27.440 --> 00:04:31.960 aloittelija voi turvallisesti ja onnistuneesti virittää kaasuttimen 00:04:31.960 --> 00:04:35.782 poimia mahdollisimman tehokkaasti niiden moottorin 00:04:35.782 --> 00:04:38.800 tarvitset Needle Carb Polttoaine Mapperiin 00:04:38.800 --> 00:04:41.700 ... ilman sitä sinulla ei ole mahdollisuutta ymmärtäminen kaasutin 00:04:41.880 --> 00:04:44.920 ja voit ladata sen Fuelmapper.com 00:04:45.000 --> 00:04:48.040 ja opetella käyttämään sitä aikana tämän videon sarja 00:04:48.040 --> 00:04:50.120 linkit ovat kuvauksessa 00:04:50.180 --> 00:04:53.240 ja jos pidät ajatusta tämän virityksen sarjassa 00:04:53.260 --> 00:04:55.600 ja luulet että tämä on ollut hyvän johdannon 00:04:55.600 --> 00:04:58.780 A 'peukkua' auttaa muita löytämään tämän lähtökohdan 00:04:59.260 --> 00:05:02.960 Tilaa saada ilmoituksia jokaisen uuden videon 00:05:03.620 --> 00:05:07.240 Seuraavaksi katsomme kaasutin valinta 00:05:07.240 --> 00:05:10.080 pitää katsomassa tarkastella ohjelmaa, 00:05:12.340 --> 00:05:14.420 Ohjeet 00:05:14.700 --> 00:05:17.120 Kaikki käytettävissä Dellorto Carburetors 00:05:17.320 --> 00:05:19.720 ja lopetettiin kaasuttimet 00:05:20.120 --> 00:05:22.420 Kaikki käytettävissä neulat jokaisen kaasutin 00:05:22.940 --> 00:05:25.040 Useampia neuloja kunkin kaasutin 00:05:25.460 --> 00:05:27.640 Kaikki käytettävissä sumuttimet jokaiselle kaasutin 00:05:28.260 --> 00:05:30.520 Kokoonpanopisteeseen valitsemallesi neulat ja sumuttimet 00:05:30.980 --> 00:05:33.120 Atomisoijia täältä 00:05:33.460 --> 00:05:35.780 Neulat täältä 00:05:46.940 --> 00:05:49.180 Mikuni neula / sumuttimen kokoontumisalueella 00:05:49.680 --> 00:05:51.820 Dellorto neulat tunnistettu kunkin Mikuni kaasutin 00:05:52.340 --> 00:05:54.300 30mm Mikuni carburetors 00:05:55.000 --> 00:05:57.100 laaja valikoima Dellorto neuloja for Mikuni carburetors 00:05:57.680 --> 00:05:59.920 suurempi kuin voisi kuvitella 00:06:00.540 --> 00:06:07.900 34mm Mikuni carburetors 00:06:08.360 --> 00:06:13.240 38mm Mikuni carburetors 00:06:13.240 --> 00:06:18.460 TMX Mikuni carburetors 00:06:18.460 --> 00:06:23.960 44mm Mikuni carburetors 00:06:23.960 --> 00:06:26.740 ohjetiedosto 00:06:27.020 --> 00:06:29.400 Lisää kaasuttimen ... ja viritys muistiinpanot 00:06:29.800 --> 00:06:32.060 3 Ohjetiedostot 00:06:32.440 --> 00:06:34.740 50 kaasutin lähtö 00:06:35.140 --> 00:06:37.460 Aseta kaasutin 00:06:37.800 --> 00:06:40.040 Valitse nykyinen neula, lovi asema, ja sumuttimen 00:06:40.520 --> 00:06:42.820 katso polttoaineen kartoista on heti saatavilla 00:06:43.160 --> 00:06:45.100 luoda uutta polttoainetta karttoja ja testata niitä 00:06:46.100 --> 00:06:49.380 kaatumista 100 vuotta 00:06:50.020 --> 00:06:53.180 kaasuttimen viritys sekaannusta 00:06:53.840 --> 00:06:58.120 Neula Carb Polttoaine Mapperiin ™ 00:06:58.700 --> 00:07:01.440 Peukut pystyyn auttaa nostamaan profiilia videosarjan 00:07:02.000 --> 00:07:04.920 merkitä huomaamaan seuraavaan videoon 00:07:05.480 --> 00:07:09.140 Ylhäällä vasemmalla Linkki ladata Neula Carb Polttoaine Mapperiin ™ 00:07:09.600 --> 00:07:11.600 Kiitos katsomisesta 00:07:12.040 --> 00:07:14.040 Valitettavasti minkä tahansa käännösvirheistä Otsikko: Vs: Kaasutin viritys videosarjaa (suomalainen versio) Kirjoitti: Erkko! - 05 Joulukuu 2017, 09:20:49 Could you give english version as in text.. finnish tranlated with google mainly don't make sense.
Otsikko: Vs: Kaasutin viritys videosarjaa (suomalainen versio) Kirjoitti: emX50 - 07 Joulukuu 2017, 17:29:23 Thank you for replying :)
Here is the English Text. Obviously we can add MMAF to the links ;) Thanks for taking a look at this... I know that translation is not easy Carburetor Tuning For Performance - Part 1 - The Challenge A video tutorial series explaining how to tune or adjust a carburetor for a 2 stroke or 4 stroke engine for performance and horsepower, helped by carburetor tuning software. Part 1 outlines the carburetor components: throttle valve slider cutaway, needle, needle jet, atomiser, main jet, idle jet, fuel valve, float weight. The carburetor tuning software: Needle Carb Fuel Mapper™ enables fuel maps to be created - an overview of the carburetor tuning software is provided. Typical carburetors: Dellorto and Mikuni, but all carburetors use the same tuning process, and all carbs can be added to the software . Engine tuning, or carburetor adjustment, provides more performance, horsepower, and fuel efficiency. This applies to motorcycle, car or automobile engines. Links http://fuelmapper.com/ Download the carb tuning software Good sites to join: http://www.apriliaforum.com/ http://49ccscoot.com/ http://www.2strokeworld.com/ WEBVTT Kind: captions Language: en 00:00:11.900 --> 00:00:17.500 after investing large amount of time and money building a new engine... it can all end in failure 00:00:17.600 --> 00:00:21.900 with engine seizure... or even melted pistons 00:00:22.100 --> 00:00:26.000 or the engine simply fails to deliver the expected performance 00:00:26.800 --> 00:00:29.000 the problem lies with the carburetor setup 00:00:29.000 --> 00:00:32.900 each different engine requires a different carburetor setup 00:00:32.900 --> 00:00:36.900 for stock engines these are determined in the factory test lab 00:00:36.900 --> 00:00:39.033 but for a modified engine 00:00:39.033 --> 00:00:43.000 the builder has no way of knowing what the correct carburetor setup should be 00:00:43.000 --> 00:00:48.200 and without understanding the tuning procedure the correct setup is never achieved 00:00:48.200 --> 00:00:52.700 in this video series were going to provide that tuning procedure 00:00:52.700 --> 00:00:56.699 to learn how to safely tune a carburetor for a modified engine 00:00:56.699 --> 00:00:58.811 and gain maximum performance 00:00:58.811 --> 00:01:03.200 this involves discovering the answers to these questions 00:01:03.200 --> 00:01:05.500 carburetor type 00:01:05.500 --> 00:01:08.500 carburetor throat bore diameter 00:01:08.500 --> 00:01:11.900 throttle valve slider cutaway radius 00:01:12.000 --> 00:01:14.200 needle geometry 00:01:14.200 --> 00:01:16.300 needle position 00:01:16.300 --> 00:01:17.560 atomizer type 00:01:17.700 --> 00:01:19.560 atomizer ring diameter 00:01:19.880 --> 00:01:21.760 main jet diameter 00:01:21.920 --> 00:01:23.760 idle jet diameter 00:01:24.020 --> 00:01:26.680 low throttle idle screw position 00:01:27.000 --> 00:01:28.980 fuel valve diameter 00:01:29.540 --> 00:01:31.280 float weight 00:01:31.760 --> 00:01:34.540 if all these questions are answered correctly 00:01:34.820 --> 00:01:36.980 the engine will deliver its performance 00:01:37.240 --> 00:01:38.400 and you'll fly 00:01:38.640 --> 00:01:41.679 if any of the questions are answered incorrectly 00:01:41.680 --> 00:01:43.800 the engine will fail to deliver 00:01:43.980 --> 00:01:45.160 or simply fail 00:01:45.520 --> 00:01:49.640 the task is made more difficult because each component 00:01:49.640 --> 00:01:55.280 modifies the effect of other components by varying degrees 00:01:56.200 --> 00:01:57.900 this means that there are effectively 00:01:58.060 --> 00:02:00.493 an infinite number of possible setups 00:02:00.500 --> 00:02:03.940 how can we even start to make choices? 00:02:04.480 --> 00:02:07.180 We need a fuel map that can guide us 00:02:07.189 --> 00:02:10.796 This is determined by the needle and atomiser 00:02:10.800 --> 00:02:13.240 but the fuel map options are 00:02:13.360 --> 00:02:19.459 hidden in an incomprehensible catalogue of numbers and dimensions 00:02:19.460 --> 00:02:24.100 these dimensions describe the geometry of each needle and together with the atomiser 00:02:24.100 --> 00:02:28.620 the basic fuel map of the carburetor is created 00:02:28.880 --> 00:02:33.280 but we've never been able to see this map and without it 00:02:33.440 --> 00:02:37.380 carburetor tuning has always been a fog of confusion 00:02:37.720 --> 00:02:39.731 however that has all changed 00:02:39.960 --> 00:02:42.460 a new software has been developed 00:02:42.470 --> 00:02:46.158 that calculates every available fuel map for a carburetor 00:02:46.160 --> 00:02:49.400 for the first time outside of the factory testing lab 00:02:49.500 --> 00:02:52.580 the engine tuner can examine in detail 00:02:52.640 --> 00:02:56.000 the fuel delivery curve of their carburetor 00:02:56.000 --> 00:03:01.300 this transforms and simplifies the tuning process 00:03:01.440 --> 00:03:05.980 we can see the exact throttle position when the needle taper is hit 00:03:06.020 --> 00:03:10.780 problems can be identified according to the throttle position 00:03:10.940 --> 00:03:16.000 modification can be planned in advance by running multiple simulations 00:03:16.180 --> 00:03:20.300 if we want to lean the fuel mix in mid throttle 00:03:20.300 --> 00:03:24.100 and increase the richness at high load 00:03:24.109 --> 00:03:27.720 the fuel map can be first designed in a virtual environment 00:03:27.720 --> 00:03:32.260 perhaps weakening further across the entire throttle range 00:03:32.680 --> 00:03:36.400 areas of the fuel map can be isolated 00:03:36.860 --> 00:03:43.440 the low throttle region can be fixed so that our low throttle settings aren't changed 00:03:43.440 --> 00:03:46.200 only the taper is being tested 00:03:46.300 --> 00:03:50.180 so any change in performance is solely due to the taper 00:03:50.260 --> 00:03:52.180 there is no confusion 00:03:52.580 --> 00:03:56.940 the brain is free to focus on all phases of the carburettor 00:03:56.940 --> 00:04:01.000 and the different fuel flow modifiers that are applied to the map 00:04:01.220 --> 00:04:07.340 tuning a carburetor is no longer a black art derived from decades of experience 00:04:07.520 --> 00:04:11.420 anyone can now rapidly learn how to tune their carburetor 00:04:11.560 --> 00:04:14.440 there is a strict procedure that must be followed 00:04:14.440 --> 00:04:17.240 but this will be explained in the coming videos 00:04:17.240 --> 00:04:21.680 along with an understanding of each of the carburetor components 00:04:21.800 --> 00:04:24.240 and how they affect the fuel flow 00:04:24.540 --> 00:04:27.440 if the correct tuning procedure is followed 00:04:27.440 --> 00:04:31.960 the beginner will be able to safely and successfully tune their carburetor 00:04:31.960 --> 00:04:35.782 to extract maximum performance from their engine 00:04:35.782 --> 00:04:38.800 you will need the Needle Carb Fuel Mapper 00:04:38.800 --> 00:04:41.700 ... without it you have no chance of understanding the carburetor 00:04:41.880 --> 00:04:44.920 and you can download it from Fuelmapper.com 00:04:45.000 --> 00:04:48.040 and learn how to use it over the course of this video series 00:04:48.040 --> 00:04:50.120 links are in the description 00:04:50.180 --> 00:04:53.240 and if you like the idea of this tuning series 00:04:53.260 --> 00:04:55.600 and you think that this has been a good introduction 00:04:55.600 --> 00:04:58.780 a 'thumbs up' will help others find this starting point 00:04:59.260 --> 00:05:02.960 subscribe to be alerted to each new video 00:05:03.620 --> 00:05:07.240 next up, we look at carburetor selection 00:05:07.240 --> 00:05:10.080 keep watching to view the software 00:05:12.340 --> 00:05:14.420 Instructions 00:05:14.700 --> 00:05:17.120 All available Dellorto Carburetors 00:05:17.320 --> 00:05:19.720 and discontinued carburetors 00:05:20.120 --> 00:05:22.420 All available needles for each carburetor 00:05:22.940 --> 00:05:25.040 More needles for each carburetor 00:05:25.460 --> 00:05:27.640 All available atomisers for each carburetor 00:05:28.260 --> 00:05:30.520 Assembly area for your selected needles and atomisers 00:05:30.980 --> 00:05:33.120 Atomisers go here 00:05:33.460 --> 00:05:35.780 Needles go here 00:05:46.940 --> 00:05:49.180 Mikuni needle / atomiser assembly area 00:05:49.680 --> 00:05:51.820 Dellorto needles identified for each Mikuni carburetor 00:05:52.340 --> 00:05:54.300 30mm Mikuni carburetors 00:05:55.000 --> 00:05:57.100 a vast range of Dellorto needles for Mikuni carburetors 00:05:57.680 --> 00:05:59.920 larger than you could imagine 00:06:00.540 --> 00:06:07.900 34mm Mikuni carburetors 00:06:08.360 --> 00:06:13.240 38mm Mikuni carburetors 00:06:13.240 --> 00:06:18.460 TMX Mikuni carburetors 00:06:18.460 --> 00:06:23.960 44mm Mikuni carburetors 00:06:23.960 --> 00:06:26.740 Help File 00:06:27.020 --> 00:06:29.400 Add your carburetor ... and your tuning notes 00:06:29.800 --> 00:06:32.060 3 Help Files 00:06:32.440 --> 00:06:34.740 50 carburetor slots 00:06:35.140 --> 00:06:37.460 Load your carburetor 00:06:37.800 --> 00:06:40.040 select your current needle, notch position, and atomiser 00:06:40.520 --> 00:06:42.820 see the fuel maps that are immediately available 00:06:43.160 --> 00:06:45.100 create new fuel maps and test them 00:06:46.100 --> 00:06:49.380 overturning 100 years 00:06:50.020 --> 00:06:53.180 of carburetor tuning confusion 00:06:53.840 --> 00:06:58.120 Needle Carb Fuel Mapper™ 00:06:58.700 --> 00:07:01.440 Thumbs Up helps raise the profile of the video series 00:07:02.000 --> 00:07:04.920 Subscribe to be alerted to the next video 00:07:05.480 --> 00:07:09.140 Top Left Link to download the Needle Carb Fuel Mapper™ 00:07:09.600 --> 00:07:11.600 Thanks for watching 00:07:12.040 --> 00:07:14.040 apologies for any translation errors |