MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: teemu - 28 Tammikuu 2008, 12:27:38



Otsikko: härräkän enskavetojen erot!?
Kirjoitti: teemu - 28 Tammikuu 2008, 12:27:38
projektiin tarttis ruveta metsästämään enskavedon palikoita.
ja kysymys kuulukin,että millaisia!?!? ???
mopoa liikuttaa evo ja laatikoksi tulisi revtech5-vaihteinen kiksillä(samanlainen aski kuin hd:een softail mallinen.)
starttia ei tule,eli laatikosta on tarkotus sahata startin paikka pois.
ai miksi vai?
no enska vedosta haluan 4-vaihteisen mallisen.!&mahdollisimman kapean enskavedon.
sellanen rivotettu ulompi koppa ois mielessä.
mitä eroja on vanhan mallisilla pelti sisä ja ulko kopilla? vuosimalli erot?mistä helpoin toteuttaa evolle sisempi koppa? vai saako suoraan evoon sopivaa sisempää koppaa?
laatikon kiinnityksen joutuu ainakin itse soveltamaan.
entäs enska veto remmi&kytkin setti.? mitä sinne mahtuu? varmaan 8mm.
ja kytkinpaketti tulee ilman startinhammaspyörää.
toisioveto tulee ketjulla.

eli millaista pakettia rupean etsimään?



Otsikko: Vs: härräkän enskavetojen erot!?
Kirjoitti: Hemuli - 28 Tammikuu 2008, 12:40:52
Tuossa on nyt niin paljon normista poikkeavia muuttujia että tuskin ihan valmista "pakettia" löydät.

Ne wanhat peltikopat oli tasavirtalaturilla varustetuissa vehkeissä jolloin kumpikaan pääty ei sovi suunnittelemaasi kombinaatioon. Ameriikanmaassa jossa "old school" -rakentelutyyli alkaa saavuttamaan jo naurettavia piirteitä (niinkuin mikä tahansa tyylisuunta tarpeeksi pitkälle vietynä) on varmasti joku osavalmistaja joka tekee peltikoppia evolaiseen.

Remmiensiöissä kun puhutaan kahdeksasta millistä tarkoitetaan remmin hammastiheyttä. Ja sillä ei taas ole mitään tekemistä remmin mahtumisen kanssa. Jos halutaan saada remmienska alkuperäisten koppien sisään päädytään yleensä käyttämään 1 1/2" leveätä remmiä. Niitä taas saa ihan hyllytavarana tuohon kombinaatioon joten se osa projektia on helppo. Eihän se starttikehä siinä kytkinrummussa häiritse, ja vaikka häiritsisikin niin sen saa helposti irti.


Otsikko: Vs: härräkän enskavetojen erot!?
Kirjoitti: Hemuli - 28 Tammikuu 2008, 12:52:33
Kannattaa plärätä noita aftermarket katalogeja, Custom Chromelta löytyy sisäkoppa jossa etupään kiinnitys on oikea ja johon saa kiinni minkä tahansa noista vanhoista peltikopista. Alla linkki katalogin sivulle, tuotteen numero on 28282 siinä oikeassa yläkulmassa.

www.customchrome.com/catalogs/ccp2007/full.asp?page=714

Noi vanhat peltikopathan ei itse asiassa tule mitenkään kiinni vaihteistoon, ne olivat takapäästään kiinni ainoastaan öljytankissa. Kai niihinkin voi tehdä sopivat kiinnikkeet.


Otsikko: Vs: härräkän enskavetojen erot!?
Kirjoitti: teemu - 28 Tammikuu 2008, 22:22:43
silmät kiinni olen varmaan noita kataloogeja katellut. kun ei silmään toi cc:een koppa pistänyt.niitä tasavirtalaturille olevia kyllä oli vaikka millaisia..

vai ei noi kopat olekaan laatikossa kiinni. no helposti sen tekee.

aika valmis paketti tosta sitten tulee .cc:eeltä toi sisempi koppa ja siihen BDL 1 1/2 remmi ja kytkin setti. tota settiä tarkotin en tiedä mistä se 8millinen tuli ::)

 moposta ei tule "old school" tyylinen.kuhan haluan kapean enskavedon ja sellasen rivotetun kopan.haluan moposta suht kevyen ja kapean oloisen.ei ole ylileveää takaläskiä jne.

kiitos vaan hemuli!