MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: hocke - 17 Marraskuu 2008, 22:38:58



Otsikko: sporan perä
Kirjoitti: hocke - 17 Marraskuu 2008, 22:38:58
Onx kokemusta sporan (vm 2000) perän korjauksesta, vanne on ilmeisesti vajaan sentin oikeammalla puolella ja johtaa siihen et palikat ottaa kiinni jostai, äänestä päätellen. En ole vielä ehtiny purkaa sitä niin et näkis mistä kusee. Eli kuinka iso prosessi on ruveta ite vääntää tai missä eteläsuomes on ammattimies joka voisi tarttua moiseen ongelmaan? Yks heppu ehdotti hinnaksi 3-6 tonnia moisesta rempasta... että sille, haiskahti hieman siltä ettei oikein moinen työ napannu  :-\

Sit viel kokemuksia sporan takaiskareiden vaihdosta, mitkä iskarit toimis niin ettei tarvii katua paskaa ostosta jälkeenpäin?

Ja kun kerran iskareihin päästiin niin miten peruskeulan jäykistäminen, kokemuksia tai vinkkejä?


Otsikko: Vs: sporan perä
Kirjoitti: Hemuli - 17 Marraskuu 2008, 22:56:06
Minkä takia se vanne on sivussa? Onko runko vääntynyt, vanteen rihtaus pielessä vai onko joskus kasatessa mennyt holkit väärin päin?

Jos runko kiero niin kyllähän sellainen remppa maksaa. Ei ehkä kuutta tonnia mutta kuitenkin. Mutta mahdoton sanoa korjausarviota jos ei tiedetä minkä takia se on pielessä.

Jos toimivaa iskunvaimennusta haluat niin älä ainakaan lyhyempiä iskareita hanki. Ja pysy laatumerkeissä kuten esim. Öhlins. Toki niitä muitakin on mutta se kannattaa muistaa että satasen iskarit ei voi olla hyvät. Siihen vakiokeulaan nyt ei ihan mahdottomia pysty tekemään mutta progessiiviset jouset jämäköittää jo jonkun verran ja Works Suspensionin (nykyään Race Tech) Gold Emulatoreilla pystyy säätämään liikkeen herkkyyttä. Keulan poikittaisjäykkärillä saa mukavasti tukevuutta keulaan mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä kuin vasta lähempänä 200 kmh nopeuksia (kokeiltu on ;D ).


Otsikko: Vs: sporan perä
Kirjoitti: Santtu - 18 Marraskuu 2008, 10:21:28
Sit viel kokemuksia sporan takaiskareiden vaihdosta, mitkä iskarit toimis niin ettei tarvii katua paskaa ostosta jälkeenpäin?

Ja kun kerran iskareihin päästiin niin miten peruskeulan jäykistäminen, kokemuksia tai vinkkejä?

Niin, mitä haluat siltä alustalta? Hyvää kilpailualustaa radalle, leppoisaa maantiealustaa myös hiekkateitä ja mukulakivikatuja silmälläpitäen vai jotain tältä väliltä? Haetko säädettävyyttä jotta saisit kaikki nämä?? Pitäiskö pyörän korkeutta voida säätää napista? Paljonko olet valmis pulittamaan?


Otsikko: Vs: sporan perä
Kirjoitti: hocke - 19 Marraskuu 2008, 20:12:03

Minkä takia se vanne on sivussa? Onko runko vääntynyt, vanteen rihtaus pielessä vai onko joskus kasatessa mennyt holkit väärin päin?

Joo siltä vähän vaikuttaa, taitaa olla pinnat rihdattu vähän perssiillee, ei siin runko o vääntyny ainakaan

Jos toimivaa iskunvaimennusta haluat niin älä ainakaan lyhyempiä iskareita hanki. Ja pysy laatumerkeissä kuten esim. Öhlins. Toki niitä muitakin on mutta se kannattaa muistaa että satasen iskarit ei voi olla hyvät. Siihen vakiokeulaan nyt ei ihan mahdottomia pysty tekemään mutta progessiiviset jouset jämäköittää jo jonkun verran ja Works Suspensionin (nykyään Race Tech) Gold Emulatoreilla pystyy säätämään liikkeen herkkyyttä. Keulan poikittaisjäykkärillä saa mukavasti tukevuutta keulaan mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä kuin vasta lähempänä 200 kmh nopeuksia (kokeiltu on ;D ).
[/quote]

Joo dänx, toi oli itseasias vähän sitä mitä kelasin ja siin on jo lyhyemmät iskarit jonka myötä meno on ku jäykkäperäl ajelis, Respect jäykkäperällä suhaaville  8)


Otsikko: Vs: sporan perä
Kirjoitti: hocke - 19 Marraskuu 2008, 20:20:51
Niin, mitä haluat siltä alustalta? Hyvää kilpailualustaa radalle, leppoisaa maantiealustaa myös hiekkateitä ja mukulakivikatuja silmälläpitäen vai jotain tältä väliltä? Haetko säädettävyyttä jotta saisit kaikki nämä?? Pitäiskö pyörän korkeutta voida säätää napista? Paljonko olet valmis pulittamaan?

Niin ku tos äsken totesin Hemulille ni vähän vakaampaa menoa ja pahin vatkaaminen kovemmissa nopeuksissa olis nasta saada veks. Sinäänsä tulee ajettua aika paljon stadis ni ei voi virittää niin jäykäks ettei voi ajaa mukulakivil. Sinäänsä säädettävyyshän olis ihan ok, mistä päin moisia herkkuja voi kysellä? Pulittaminenhan on priorisointihomma sit ku on hahmottanu paljonko pamput kustantaa, ehkä 500€->.


Otsikko: Vs: sporan perä
Kirjoitti: Hemuli - 19 Marraskuu 2008, 21:37:33
Tuohon hintaan saa jo perus Öhlinsit, kysypä www.mp-racing.fi

Vanteen saa kyllä rihdattua takaisin keskelle eikä maksa ihan kuutta tonnia ;D ...