MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: jonttu74 - 09 Toukokuu 2009, 12:35:57



Otsikko: trike omavalmiste
Kirjoitti: jonttu74 - 09 Toukokuu 2009, 12:35:57
tarkoituksena olisi rakentaa liikenne käyttöön moottoripyörä mallinen trike moottoripyörän tai auton moottorilla miten hankalaa sellaisen rakentaminen on siis katsastukset ja todistukset mitä vaatii?
omavalmisteena runko,taka-akseli,tankki,ohjaustanko yms.
ostona moottori,voimansiirto,etupää,jarrut,vanteet.
neuvot,vinkit,linkit ovat tervetulleita ja jos jollain on vastaavasta projektista
kokemuksia niin kuuntelen niistä mielelläni.


Otsikko: Vs: trike omavalmiste
Kirjoitti: Santtu - 10 Toukokuu 2009, 08:03:56
Pienemmällä vaivalla pääsee kun tekee muutetun ajoneuvon omavalmisteen sijaan. Trikeja saa myös valmiina autonmoottorisina, tosin niissä tuppaa moottorikonstruktio taka-akseleineen olemaan kuplasta joten kone on takana. Niissäkin on nähty melkoisia mörkökoneita... Tällainen valmis L5e-luokan laite trike-rakentelun pohjana voisi siis myös olla hyvä vaihtoehto, perinteisen 2-pyöräisen sijaan.

Trike-keskusteluja, myös juttuja ajoneuvoluokan vaihdosta prätkästä trikeksi: http://www.google.fi/search?as_q=trike&as_sitesearch=www.mmaf.fi ...jos siis päädyt muuntelemaan jotain olemassaolevaa ajoneuvoa. Prosenttisäännöt kannattaa tutkia tarkkaan.

Omavalmistekeskusteluja ja kuvioita löytyy myös jo todella paljon: http://www.google.fi/search?as_q=omavalmiste&as_sitesearch=www.mmaf.fi Omavalmisteen suurimpina kompastuskivinä tällä hetkellä ovat päästömitaukset, EMC-säännöt ja jarrujen todistelut. Myös muita pienempiä hankaluuksia on, mutta ne on helpompi ratkaista. Sikälimikäli APU2 (katso http://www.mmaf.fi/documents/) etenee kuten on loppuraportissa on esitetty asiat tulevat helpottumaan monellakin tapaa.

Kun olet lukenut tuolta taustatietoja niin tarkenna kysymystä, tulee tarkempia vastauksia.