MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: PedroV - 08 Heinäkuu 2009, 22:27:34



Otsikko: Miten se nyt menee ? 92 USA salvage pyörä rekisteriin
Kirjoitti: PedroV - 08 Heinäkuu 2009, 22:27:34
Heip Kaikki,

Ostin keula kolaroidun 92 USA Salvage titlellä olevan pyörän, olen käsityksessä että  noi rungossa olevat EPA tarrat ovat riittävä todiste päästöistä ja meluista. Nyt kuitenkin on niin että keula mälli vaaatii poistamaan ko rungon vioittuneet osat ja korvaavaan ne uudella putkella, joten tarra katoaa.

1) eikö ole aivan selvää että kaikissa 92 pyörissä on noi tarrat?
2) Siinä EPA tarrassa ei ole rungon numeroa joten siitä ei voi pitävästi päätellä mitään.
3) Voinko tehdä tarvittavat korjaukset ja mennä konttorille ilman tarroja, toki runkonumero stanssi säilyy?
4) Miten menee yksi/kaksi kehtoisen rungon määritelmä? Jos yhdistän kaksi putkeä heti moottorin pysty kiinnikken jälkeen yhdeksi putkeksi niin muuttuuko rungon muoto? Kuinka pitkä saa olla se osa runkoa joka on yksi osainen ? Pyörä on HD XL 883




Otsikko: Vs: Miten se nyt menee ? 92 USA salvage pyörä rekisteriin
Kirjoitti: Santtu - 09 Heinäkuu 2009, 09:54:07
1 & 2) Lukaise http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=127.0 (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=127.0) ...sen tarran voi siis tehdä itsekin jos se katoaa / tuhoutuu.

3) Itse tekisin niin, että juttelisin konttorilla katsurin kanssa ennen projektin alkua ja kävisin myös tämän tarran kohtalon osuuden läpi. Ei tule sitten ongelmia itse muutoskatsastuksessa vaan silloin homma on läpihuutojuttu ja kumpikin osapuoli on tyytyväinen.

4) Tämä kohta ei liity salvage-asioihin vaan ihan perus runkomuutoskamaa. Rungon muoto ja tyyppi muuttuu mutta ei kuitenkaan niin, että se ei olisi tunnistetavissa. Siis jos vain vaihdat putkea hiukan toisenlaiseen. Viisaammat jatkakoon?


Otsikko: Vs: Miten se nyt menee ? 92 USA salvage pyörä rekisteriin
Kirjoitti: PedroV - 13 Heinäkuu 2009, 20:46:39
Kiitoksia vastauksesta,

Kävin tänään katsastamassa pelkän rungon. Katselivat ihmeissään kun vedin perässäni runkoa semmosella kuljetus alustalla tuolla sateessa.
Konttorilla otettiin oikein kuvat ja kaikki jotta jälkeenpäin ei tarvitse ihmetellä tarrojen puutetta. Katsastus keskeytettiin koska muuta katsastettavaa ei ollut, hiukka huvitti kun katsuri sano että katotaan ne lamput sitten myöhemmin.
Konttori veloitte ko hommasta 90€ joka tuntuu hiukka kovalta mutta minkäs teet.
Samalla kaktsastaja antoi arvion runkomuutoksen vaikutuksesta prosentti mielessä ja se oli 20% rungon 28% kokonais prosentista eli 5,6%.

Nyt vaan rälläkkä laulamaan ja uudet putket paikoilleen...

Katsuri työssään.
(http://pedrov.kuvat.fi/kuvat/katsastus01.jpg/full)

Webmaster edit: laitoin kuvalinkin kuntoon


Otsikko: Vs: Miten se nyt menee ? 92 USA salvage pyörä rekisteriin
Kirjoitti: -Teme- - 18 Heinäkuu 2009, 23:12:28
Vaaditaanko salvage titlellä olevaan tuontipyörään rungonsuoruusmittauksia?


Otsikko: Vs: Miten se nyt menee ? 92 USA salvage pyörä rekisteriin
Kirjoitti: Santtu - 19 Heinäkuu 2009, 09:39:43
Vaaditaanko salvage titlellä olevaan tuontipyörään rungonsuoruusmittauksia?
Mun käsittääkseni ei vaadita, riippuen tietty vähän vahinkojen ja korjausten laadusta. Onko muilla tietoa???


Otsikko: Vs: Miten se nyt menee ? 92 USA salvage pyörä rekisteriin
Kirjoitti: mausan - 19 Heinäkuu 2009, 20:32:39
Ei vaadittu.Riitti paperi tehdystä työstä,menetelmistä jne...