Otsikko: Mitä otettava huomioon USA:sta rakennusaihiota ostettaessa? Kirjoitti: -Teme- - 17 Heinäkuu 2009, 16:54:17 Tarkoituksena on uittaa rapakon takaa salvage titlellä oleva softail rakennusaihioksi.
Tiettyjä rajauksia olen tehnyt aihiota koskien - ensirekisteröinti 3.4.1999 tai ennen ja FMVSS tarra oltava kunnossa jotta saan taklattua CoC probleeman - EI tulvavaurio - plussaa jos saanut engine start "leiman" (Copart testannut) Minkälaisella tarkkuudella pyörät merkataan rekisteriin jenkeissä? pv.kk/v, kk/v vai pelkällä vuositasolla? näissä on vissiin eroa myös osavaltioittain? Miten nämä käsitellään Suomessa? Näin jossakin keskustelussa, että pelkällä 1991 vuosi-merkinnällä ensirekisteröity pyörä oli tullin kirjanpidossa 31.12.1991 mutta AKE:n kirjanpidossa 0.0.1991, onko ko.pyörä siinä tapauksessa ensirekisteröity ennen 1.1.1991 ja sitä ei koske ko.ajankohtana tulleet määräykset? tässä haen lähinnä että otanko turhan riskin ostamalla 1999 käyttöönotetun pyörän, joka kuitenkin tarvitsee CoC-lapun Kaasuttimella varustettu peli on haussa, mutta onko FXST/B/C FLST/F/C malleissa ollut em.ajankohtana jo ruiskua? Jos on niin mistä sen voi erottaa kaasari mallista? El.käynnityksenesto on jossakin malleissa ja sehän saadaan rinnastettua rattilukkoon ajonestolaitteena(eikö vaan?) mutta jos avaimia ei tule mukana ja virtalukko pitää uusia, niin saako tuon jossakin nollattua vai pitääkö nakata sillä läheistä niskaan paskovaa lokkia ja asentaa rattilukko? Kyseessä on ensimmäinen uitto ja rakennuskohde, joten koetan saada rajattua hakukriteerit mahdollisimman hyvin, jotta uitettu kohde voisi olla vielä rakentelun jälkeen saatavissa "helposti" kilpiin asti, sekä samalla hyödynnettyä aihiosta mahd.paljon säkö/el.-osaa. Rautaosia tulee kuitenkin vahdettua ulkonäkömieltymysten mukaan. Otsikko: Vs: Mitä otettava huomioon USA:sta rakennusaihiota ostettaessa? Kirjoitti: Hemuli - 21 Heinäkuu 2009, 11:36:26 Ei se rattilukon asentaminen niin iso vaiva ole että sen takia kannattaisi nähdä vaivaa ja hankkia kenties toimimattomia elektroniikkahärveleitä. Softailmalleissa ei sitä paitisi vielä tuohon aikaan moisia edes ollut.
Jos salvagepyörää meinaat tuoda niin kannattaa katsoa sellainen jossa on mahdollisimman vähäiset runkovauriot. Muutaman tuollaisen nähneenä voin sanoa että kun softaili pyörähtää pituusakselinsa ympäri pellolle niin runkoon ei montaa suoraa putkea jää. Ja sellaisen oikominen on vähintäänkin kyseenalainen homma ja vielä tarpeettoman suuri. Otsikko: Vs: Mitä otettava huomioon USA:sta rakennusaihiota ostettaessa? Kirjoitti: -Teme- - 21 Heinäkuu 2009, 13:09:29 Ei se rattilukon asentaminen niin iso vaiva ole että sen takia kannattaisi nähdä vaivaa ja hankkia kenties toimimattomia elektroniikkahärveleitä. Softailmalleissa ei sitä paitisi vielä tuohon aikaan moisia edes ollut. En ollut ihan varma sen olemassaolosta, mutta ei siitä rattilukosta tosiaan kiinni jää Lainaus käyttäjältä: Hemuli Jos salvagepyörää meinaat tuoda niin kannattaa katsoa sellainen jossa on mahdollisimman vähäiset runkovauriot. Muutaman tuollaisen nähneenä voin sanoa että kun softaili pyörähtää pituusakselinsa ympäri pellolle niin runkoon ei montaa suoraa putkea jää. Ja sellaisen oikominen on vähintäänkin kyseenalainen homma ja vielä tarpeettoman suuri. Salvage on mielessä ollut, mutta ei mikään ihan rusina vaan sellainen kevyesti vaurioitunut josta mainitsitvauriot suunnilleen ao. kuvan mukaisia (http://www.tscod.org/kuvia/FLSTF.JPG) |