Oletan että kyseessä on 883 SPORTSTER jossa on tiheämmät välitykset kuin isoveljessään 1200 SPORTSTERISSA. Tarkemmin sanoen nuo välitykset ovat 883:ssa 27/61 kun taas isommassa taisi olla 29/55. Noilla putoaa kierrokset niin että ei varmasti huuda motarivauhdissa.
Pari vuotta sitten viritin emännän SPORTSTERIN koneen 883->1200 muutamalla lisämausteella ja samalla oli tarkoitus vaihtaa välitykset pidemmiksi - onneksi laiskuus iski ja jäi vaihtamatta. Nyt en enää edes harkitsisi moista toimenpidettä - pyörä loikkaa valoista kuin vesikauhuinen jänis eikä se mielestäni huuda motarivauhdissakaan, itse asiassa ko. laite kulkee päälle 200kmh ja vielä riittäisi kirittävää.
SPORTSTER on H-D:n urheilumalli ja sillä pitää ajaa kierroksilla, siitä se kone tykkää. Tyhjäkäynnin pinnassa rynkyttäminen vaan syö ensiövedon ja laatikon ennen aikojaan - puhumattakaan toisiovedon remmistä.
Sporalla menin ja matkasin jotta SPORTSTERILLA matkaan pääsin.