oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 06:24:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Projektiin liittyviä pulmia ja ongelmia  (Luettu 13769 kertaa)
Dowah
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 02 Lokakuu 2009, 15:50:08 »

Terve!

Eli on sen aika vuodesta kun lehdet tippuu puista ja tulee kylmä jolloin pyörät aletaan viemään talliin. Elikkä tuollainen IC 350 projekti löyty käsiin vuodelta -58 ja siitä olisi tarkoitus alkaa rakentamaan bobber henkistä pyörää kun ei nykyistä tämän vuosisadan muoviluotia enään viitsisi pilkkoa. Sen verran taustoista, että metallin työstö on tuttua puuhaa ja jopa siitä olen saanut mustetta paperille.

Mutta mutta asiaan:
Pyöränä siis toimii IC 350 vuodelta 1958 ja kysymykseni koskevatkin pääosin ainoastaan vinkkien hakua, tiettyjen asioiden toteutus mahdollisuutta ja tietenkin meitä kaikkia askaruttavia laki asioita.
Pyörä on tällä hetkellä jo jäykkäperä eikä minkään moista jousitusta olisi tarkoituskaan laittaa muuta kuin ehkä penkin alle parit pienet jouset. Ja myllynä toimii Hondan luotettava CB kone johon on onneksi helpompi saada varaosia kuin idänihmeen jytälaatikkoon.

- Eli siis kun pyörä on vuodelta -58 niin olen olettanut, että se ei vaadi vilkkuja, takavaloa, eikä kauko/parkki valoa. Eli siis lähivalo ja heijastin taakse pitäisi riittää??
- Tarvitseeko näin vanhaan pyörään kahdet jarrut kun muistaakseni jostain luin, että laki muutos tuli vasta -60 luvulla, että pitää olla kaksi toisistaan riippumatonta jarrua?
- Tarkoitus olisi jättää tanko mahdollisimman puhtaaksi eli ei turhia vipuja tai mitään ja jossain projekteissa olen huomannut näitä ratkaisuja, että kaasuvaijeri menee mahdollisesti tangon sisällä eikä ole tangon ulkopuolisia vaijereita? Mistäs tälläisiä saa suoraan hommattua vai onkohan se sitten ihan oman pienen pään tuotoksia?
- Käsivaihteet oli tarkoitus väsätä, mutta mitenköhän porukka on näissä tapauksissa toteuttanut tuon kytkin ratkaisun? Mahdollinen linkki tälläisen toteuttamiseen olisi mitä parasta.

Tässä näin alkuun joitakin kysymyksiä, mutta eiköhän niitä vielä tule.. Ja mikäänhän ei pyörässä tule olemaan kiiltävää.



Ja vielä olisi ilmoitusluontoinen asia:
Eli siis tallipaikkoja löytyisi lämpimästä tallista 35e/kk pk- seudulta, yhteyttä YV mikäli kiinnostaa.

Tässä on myös btw hyvä topikki porukalle kysyä projektiin liittyvistä ongelmista mikäli sellaista ei vielä täällä ole kun en ainakaan itse löytänyt.

- Jusa
tallennettu
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #1 : 02 Lokakuu 2009, 20:27:15 »

Valomääräyksistä (poimittu katsastajan käsikirjasta)
01.1.1957 tuli voimaan määräys, että ajoneuvot tulee varustaa taakse suunnatuilla punaisilla heijastimilla, perävaunussa kolmionmuotoiset. MaA Tpp 12, 34 ja 39 §, 392/57
01.01.1923 tai sen jälkeen moottoripyörässä tuli olla sekä etu- että takalyhty.
01.12.1957 oli voimassa säädös, jonka mukaan moottoripyörässä tulee olla lähi- ja kaukovaloheitin
01.12.1957 tai sen jälkeen käyttöön otettu ajoneuvo (L1-L5) kaksi toisistaan riippumatonta jarrujärjestelmää
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 03 Lokakuu 2009, 10:23:54 »

Edellä tulikin jo suurimmat. Vilkkuja ei tarvita ennen vm. 1984.

Kaasukahvan sisäpuolisella vaijerilla saa paikalliselta H-D-aftermarketdealerilta, PK-seudulla esimerkiksi Mannelta HotBikesta.
tallennettu

av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #3 : 03 Lokakuu 2009, 20:28:03 »

ja käsivaihteen toteuttaminen on varmaan helpointa vaijerin avulla. eli käyttää alkuperäistä kytkinmekanismia johon rakentaa polkimen ja sopivan välityksen. nähty on myös suoraan kytkimen käyttömekanismia liikuttavia vipujärjestelyjä, mutta helpommalla pääsee varmaan sen vaijerin kanssa.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto