Koitin tossa aluks sanoa etta ettei tuolta Brandtilta eika TUVlta saa tuollaista paperia, jos sellaisen saisi niin olisin sen tilannut enka taalla kyselisi tyhmia.
Ja mita lisaksi koitin kysya on etta
minkahan niminen paperi se mahtaa olla missa sanotaan mitka DOT vaatimukset toi rukki tayttaa? Nakyyko ne tossa manufacturing sertificatessa?
Kavin tossa yhdessa pyoraputkassa Porissa ja kaverit siella nayttivat jotain lappuja mikka olivat suoraan tehtaalta (tais olla Suzukin) missa luki kaikki noi hyvaksynnat.
Taytyyhan tommonen paperi jossain olla, kai tehtaat joutuvat pyoralle valmistettaessa jonkun identitettilapun tekemaan, missa tietenkin lukee etta mita vaatimuksia kyseinen laite tayttaa.
Jos minulla on sellainen lappu mista noi DOT hyvaksynnat ilmenee niin eikos silloin sita pysty vertaamaan kyseisen vuoden euro vaatimuksiin ja nakee tayttyyko ne vai ei.
Ja jos ne tayttyvat niin eikos silloin vastaavuus on tullut todistettua??
Koska tossa rukissa on e-leimoja joka kulmassa niin olen 99% varma etta toi on ihan sama peli kuin euromallitkin, se nyt vaan jonkun tehtaan tavaroiden liikuttelun vaikeuttamis politiikan johdosta on merkitty usa malliksi.
Kerrompa tassa vastaavan tapauksen autopuolelta. Floridalaisella tyonantajallani oli -05 mallinen VW Toureg. Siina oli kanssa kaikki maailman tavarat taynna e-leimoja, lasit, valot, turvavyot, sahkopoksit, etc etc.
Paitsi tietenkin se valmistus latka, siina han sita elaman pelastavaa e-merkkia ei ollut...
Vehkeen suomeen tuontia kun aloin selvittamaan, johtuen siita etta se maksoi siella $15k ja suomessa vastaavat 30ke, niin sain vastaukseksi etta ajoneuvo EI ollut eurooppaan tyypitetty!!!
Saksassa valmistettu auto ei siis ollut e-hyvaksytty!! Joten siihen ei saanut tota vastaavuus lappua ja tuonti kaatui siihen.
Tata ymmrtaakseni harrastetaan puolin ja toisin ettei ihmiset laahaile noita vehkeita lammikon takaa ihan hillittomasti, siinahan kotimarkkinat alkaisivat karsimaan koska tietyt ajoneuvot maksavat euroopassa huomattavasti enemman, varsinkin hieman kaytetyt.