oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 08:39:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Electric Motor Show: 06 Marraskuu 2009 - 08 Marraskuu 2009
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Electric Motor Show 6-8.11.2009  (Luettu 23868 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 25 Elokuu 2009, 15:36:39 »

Uusi messutapahtuma sähköautoille ja sähköiseen liikkumiseen

Sähköautoja, -moottoripyöriä, -skoottereita, sähkökäyttöisiä mopoja ja mopoautoja esittelevä Electric Motor Show on uusi messutapahtuma. Se kokoaa enimmäistä kertaa yhteen kattavasti sähköiseen liikkumiseen liittyvät tuotteet, teknologian ja palvelut. Tapahtuma on kohdistettu kaikille kestävän kehityksen teknologian suosijoille, vähä- tai nollapäästöisen autoilun ja liikkumisen kannattajille.

Samanaikaisesti Helsingin Messukeskuksessa järjestetään ELMA Helsingin maaseutumessut, Helsingin metsämessut, Kädentaito ja mm. kodin kunnostukseen vinkkejä tarjoava Tee Se Itse. Sähköautojen esittely Electric Motor Show´ssa samaisena viikonloppuna sopii hyvin vihreän viikonlopun teemaan.

Messuilla esitellään mm. mitä toimenpiteitä tarvitaan vanhan tekniikan ajoneuvon muuntamiseksi sähkökäyttöiseksi. Suunnitteilla on yleisölle lisäksi autojen koeajomahdollisuus ja sähkömoottoriurheilun puolelta eKarting-kokeilu.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Thomas
Jr. Member
**
Viestejä: 31


« Vastaus #1 : 06 Marraskuu 2009, 11:47:17 »

Onkohan kukaan menossa ko. messuille? Jos niin pistäkääpä tänne päivitystä tilanteesta, vieläkö oli kovasti promisewarea vai joko oli esillä muitakin prototyyppejä kuin se kovasti mainostettu kotimainen kärry (e-corolla vai mikä se olikaan)?


Vähän aiheeseen liittyen, huhujen mukaan sveitsiläinen valmistaja Quantya julkistaa oman sähkömoottoripyöränsä:

http://green.autoblog.com/2009/05/19/quantya-developing-electric-sportbike/

-t-
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 06 Marraskuu 2009, 12:19:17 »

Useita valmiita ajoneuvoja, kaksipyöräpuolella lähinnä mopoja ja Jussin e-Cakkiva pimeässä nurkassa. Itse lähdin katsomaan olisiko komponenttivalmistajia ja tee-se-itse tuunausta. Tällä rintamalla vain pari autoa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #3 : 07 Marraskuu 2009, 21:49:39 »

Useita valmiita ajoneuvoja, kaksipyöräpuolella lähinnä mopoja ja Jussin e-Cakkiva pimeässä nurkassa. Itse lähdin katsomaan olisiko komponenttivalmistajia ja tee-se-itse tuunausta. Tällä rintamalla vain pari autoa.

Olihan siellä Henkankin konversio-Cagiva, joskin vielä toistaiseksi ilman kilpiä. http://www.yty.net/c/Random_EV_does_Cagiva/Introduction.html kertoo tuosta lisää. Henkan motskarista tulee nätti ja paremmalla tekniikalla, kun vaan saa valmiiksi.

Nelipyörä (litium-koboltti-akuilla!) ja kevyt nelipyöräkonversio oli myös näytillä. Oli mukava nähdä säätäjiä naamakkain ja ihmetellä vehkeitä.

Segwaytä pääsin kokeilemaan ihan itse ja olipa hauska laite! Pistin poliisille sähköpostia ja kysyin, millaiset sakot saan ja miksi, jos ajaisin moisella suljetun alueen ulkopuolella esimerkiksi fillarin sääntöjen mukaan.

Moposkootterit olivat parhaiten esillä: useammilta valmistajilta oli laitteita näytillä, jopa kokeiltavana. En kuitenkaan kovin tarkkaan näitä ihmetellyt, jostain syystä eivät skootterit sytytä.

Ja tulihan tuota bongattua Sinclair C5, joka oli aikanaan reilusti edellä aikaansa, nyt taas ... No.

tallennettu
Thomas
Jr. Member
**
Viestejä: 31


« Vastaus #4 : 08 Marraskuu 2009, 14:48:34 »

Tämä nyt ei moottoripyöriin liity, mutta ehkäpä joku huomasi kysyä messuilla autovalmistajilta..
Eräällä toisella foorumilla spekuloitiin sähköautojen sisätilojen lämmittämistä, eli pitääkö sähköautoihin asentaa pö-käyttöinen lisälämmitin, vai tuleeko pilkkihaalarit lisävarusteena. Tosin pilkkihaalarit ei auta tuulilasin skraappaamisessa.. Samaten kiinnosti akkujen kesto -25 asteen pakkasilla, kuinka paljon toimintasäde lyhenee..

Toisaalta siinä vaiheessa kun sähköautot ovat tarjolla edulliseen hintaan kaikille, on ilmaston lämpeäminen pitänyt huolen, että noita pakkasongelmia ei tarvitse miettiä ;-)

-t-
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #5 : 08 Marraskuu 2009, 22:52:34 »

Samaten kiinnosti akkujen kesto -25 asteen pakkasilla, kuinka paljon toimintasäde lyhenee..

Lyhenee. Riippuu akkutekniikasta. Itselläni käytössä olevat (AGM-)akut on "100%" kun lämpötila on +25C ja ... Uh, 70-80% kun lämpötila on nolla. En muista tarkkaan.

En tiedä sitten miten litiumpohjaiset ratkaisut ottavat sikaa kylmästä.

Toinen seikka mikä on syytä panna merkille, että nimelliskapasiteetti (esim 20Ah) on ilmoitettu tilanteessa jossa akku vedetään hitaasti tyhjäksi, joko 10 tai 20 tunnin (!!) aikana. En taaskaan muista tarkkaa numeroa ...

Eli: nollakeli ja ajamalla tunti -> vain 50% nimelliskapasiteetistä on tarjolla. Ja taas, tämä koskee juuri noita AGM-akkuja mitkä on minulla käytössä. Muut akut toimivat eri tavalla.
tallennettu
pantse
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #6 : 09 Marraskuu 2009, 08:22:59 »

Lainaus :Eräällä toisella foorumilla spekuloitiin sähköautojen sisätilojen lämmittämistä, eli pitääkö sähköautoihin asentaa pö-käyttöinen lisälämmitin, vai tuleeko pilkkihaalarit lisävarusteena. Tosin pilkkihaalarit ei auta tuulilasin skraappaamisessa.

Tuossa Ecorollassahan on akuista otettu tuo sisälämpö. En muista, mitä kertoivat sen Wattimääräksi. Muissa taisi olla taas bensalämppäri. Ainakin golfissa oli näin.
 Kuvittelisin, että tuo akuista otettava lämpö siis sähköllä toimiva lämppäri vienee sitä vähääkin latausta pienemmäksi. . .

Taidan olla todellinen puusilmä, kun en tuota MotoJussin Cagivaa nähnyt vaikka näin taas Tanja Karpela tai mikäse sukunimi nyt olikaan. . .
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #7 : 31 Joulukuu 2009, 09:12:13 »


Segwaytä pääsin kokeilemaan ihan itse ja olipa hauska laite! Pistin poliisille sähköpostia ja kysyin, millaiset sakot saan ja miksi, jos ajaisin moisella suljetun alueen ulkopuolella esimerkiksi fillarin sääntöjen mukaan.


Olisi varmaan pitänyt laittaa kirjaamon kautta. Arvatkaa onko tullut vastausta tähän mennessä Hymyilee
tallennettu
Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #8 : 02 Tammikuu 2010, 13:13:01 »

Miten näissä sähkövehkeissä on hoidettu sisätilojen eristäminen? Polttomoottori vehkeissä kun ei yleensä ole eristeitä mainittavasti, olisi varmaan syytä näitten akkuvehkeiden aikakaudelle siirryttäe keskittyä siihenki puoleen. Uretaania muutama purkki rakenteisiin, tupla/tripla lasit vai miten hä? Ja kuka estää paketoimasta akkuja kunnolla finfoamiin esim? Helppo pitää 0 lämpötilaa yllä Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu 2010, 13:14:47 kirjoittanut Cromfel » tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto