oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 23:37:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: mistä leveitä vannekehiä?  (Luettu 28677 kertaa)
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« : 20 Helmikuu 2010, 14:39:22 »

kuka myy ja missä? jos joku olis niin kiva että jotain linkkiä löytäis kun en ite nyt googlella löytäny
tai vanteita yleensäkkin, noi perus kaupat tuntuu myyvän huonosti ns "erikoiskokoja"

« Viimeksi muokattu: 20 Helmikuu 2010, 14:41:39 kirjoittanut Lurjus79 » tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #1 : 20 Helmikuu 2010, 16:02:39 »

varmaan melkein mikä vaan hd-putiikki myy/tilaa. mut ne maksaa rahaa.
ja jos oikein ymmärsin niin sulla on ensimmäinen projekti menossa, eli ota huomioon että leveä vanne ei ihan heittämällä käy pyörään. pitää siirtää ketjulinja sivuun että veto on suorassa. tietää koneistushommia. kun olet (käsittääkseni) todella edullista pyörää suunnittelemassa niin leveä rengas ei ole ehkä paras veto...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #2 : 20 Helmikuu 2010, 16:14:32 »

Juu näitä on tässä selvitelty, mut budjetti venyy kokoajan =) nälkä kasvaa syödessä kuten sanotaan, mutta idea siis oli jos 200-210 kumin sais taakse joten se ei ihan vielä kai hirveitä runko muutos rosesseja kaipaa?!?

koska mun rojekti on alunperin todella kapealla kumilla mutta mittausten mukaan mahtuis em. kumi mutta vanne tulee olemaan ongelma, siksi kyselen
ja olis hienoa saada kyl saman tuumakoon vanteet eteen ja taakse, edellyttäen että mahtuu pyörimään ja rosentit pysyy kurissa jne, lista on loputon

noh yrittänyttä ei laiteta...

olen kyttäilly noita hd firmojen sivuja mut en ole löytänyt tai sitten en vaan osaa =)
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #3 : 23 Helmikuu 2010, 20:30:14 »

netti on kiva keksintö, mut puhelin ja naamatusten juttelu on parempia. ei liikkeet voi laittaa edustamiensa firmojen katalogeja nettisivuilleen...
mikäs kone ja runko sulla on? jos kapean alkuperäsen tilalle laittaa reilusti leveemmän niin sit joutuu ketjulinjan täsmäämiseksi joko laittamaan leveän vanteen todella paljon sivuun keskilinjasta (ei hyvä) tai sitten siirtämään ketjulinjaa vaihdelaatikosta sivuun (ei välttämättä) helppo. mites olet meinannut??
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #4 : 24 Helmikuu 2010, 23:50:18 »

Onko nää tutut sivut:
http://www.central-wheel.co.uk/index.html
http://www.erixoncustom.com/
http://www.morad.at/
http://www.walmotec.de/index.html

Ja sit kotimaasta:
http://www.symotic.com/site/racing_fi/?page_id=8
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #5 : 25 Helmikuu 2010, 15:23:58 »

Suuri kiitos, kävinkin osalla noista jo mut nyt alkaa homma eteneen kiitos vielä
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #6 : 25 Helmikuu 2010, 22:56:43 »

Tilaustavaraa ne on joka tapauksessa, harva pitää hyllyssä kattavaa valikoimaa vanteita/kehiä. Jollain suuremmilla tarvikekauppiailla (Jepjep, H-Sunrise) saattaa olla yleisimpiä kokoja (18x5,5 ja 18x10,5) hyllyssä.

Tohon sun tapaukseen riittäis 5,5" leveä vanne varsinkin jos tyydyt 180 kumiin joka on ajettavuudeltaan erittäin hyvä.

Meinasitko vaihtaa koko vanteen vai pinnata pelkän kehän alkuperäiseen napaan? Onko napa 36- vai 40-pinnainen? Nelkytpinnaisia saa mistä vaan, ei tarvitse keksiä pyörää uudestaan. Irtokehiä tekee vaikka Excel (teräs tai alu) tai Morad (alu).

tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #7 : 27 Helmikuu 2010, 11:07:47 »

Tilaustavaraa ne on joka tapauksessa, harva pitää hyllyssä kattavaa valikoimaa vanteita/kehiä. Jollain suuremmilla tarvikekauppiailla (Jepjep, H-Sunrise) saattaa olla yleisimpiä kokoja (18x5,5 ja 18x10,5) hyllyssä.

Tohon sun tapaukseen riittäis 5,5" leveä vanne varsinkin jos tyydyt 180 kumiin joka on ajettavuudeltaan erittäin hyvä.

Meinasitko vaihtaa koko vanteen vai pinnata pelkän kehän alkuperäiseen napaan? Onko napa 36- vai 40-pinnainen? Nelkytpinnaisia saa mistä vaan, ei tarvitse keksiä pyörää uudestaan. Irtokehiä tekee vaikka Excel (teräs tai alu) tai Morad (alu).

JUU voisse riittääkin, pitänee kattoa, vois itseasiassa säästää jokusen euron johonkin muuhun turhaan jos tyytyy tohon kumiin, on aikas paljon etullisempaa ottaa hyllystä tuo 180 leveä kumi kuin tilailla tuo 210 kumi, kävin paikallisessa rengasliikkeessä täällä.
sattusko kellään olen kuvia minkäs moisia ratkaisuja kukin pitää hyvänä (ja ennenkaikkea konttuurin väki) tosta ketjulinjan "fixaamisesta" itellä täämönen idea: teettää appiukolla joka tekee hammaspyöriä niin semmonen syvän mallinen eturatas ja taakse varmaan joku holkki systeemi taakse?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 04 Maaliskuu 2010, 13:17:01 »

No jos sulla on mahdollisuus teettää kokonaan uusi ratas niin tottakai teet niin. Toinen vaihtoehto on teurastaa yksi suora ratas sorvissa ja hitsata väliin pätkä ainesputkea.

Takarattaalle sitten tarvittavan paksu spaceri navan ja rattaan väliin - muista kuitenkin että navassa oleva olake täytyy kopioida myös spaceriin, se kantaa rattaan tuottaman rasituksen ettei kiinnitysruuvit joudu liian koville. Jos spacerista tulee kovinkin leveä kannattaa ehkä tehdä siihen kaksi pulttijakoa - toinen jossa upotukset kuusiokoloille joilla spaceri kiinnitetään napaan ja toinen jossa kierteet rattaan kiinnityspulteille. Näin ei tule liikaa sivuttaiskuormaa kiinnityspulteille.
tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #9 : 04 Maaliskuu 2010, 17:09:43 »

juu juurikin näin, jumakeka! mä ihan ite osasin ajatella tommosta...
nyt ette voi enää sanoa etten ymmärrä...mähän oon jo ihan pro...?
 Huh
tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #10 : 06 Maaliskuu 2010, 23:39:20 »

no joo aiheeseen liittyen väkästiin viime keväänä tommonen ofset ratas eteen. tigillä hitsattiin.
tulivaan mieleen et kummonen kestävyys tommosessa viritelmässä on kun noi karkasut menee vituiks hitsatessa. Itselle käyttökokemusta ei ole tullut kun rakentamis motivaatio on kateissa viimekeväisen katsastussekoilun takia.

kuva lisätty


* eturatas.jpg (95.86 kilotavua, 400x266 - tarkasteltu 2588 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu 2010, 12:53:22 kirjoittanut monni » tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #11 : 07 Maaliskuu 2010, 00:32:29 »

no joo aiheeseen liittyen väkästiin viime keväänä tommonen ofset ratas eteen. tigillä hitsattiin.
tulivaan mieleen et kummonen kestävyys tommosessa viritelmässä on kun noi karkasut menee vituiks hitsatessa. Itselle käyttökokemusta ei ole tullut kun rakentamis motivaatio on kateissa viimekeväisen katsastussekoilun takia.

sorvilla, ei hitsaamalla, tuo ratas tehdään sorvilla, mikä mulle tulee
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto