oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 13:32:12 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Plunger  (Luettu 12385 kertaa)
Walt
Jr. Member
**
Viestejä: 12


« : 02 Toukokuu 2010, 13:09:01 »

Nyt olis sit sellanen asia joka mietityttää että, miten tuo jäykkäperäinen määritellään?
Tuossa uralissa kun on plungerperä, niin paljonko siihen pitää jättää joustoja että kelpaa, vai tarviiko jättää?
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #1 : 02 Toukokuu 2010, 17:26:55 »

jos mietitään esim pinnalla olevaa jarrutestiasiaa, niin olennaista ei taida olla jouston määrä, vaan rakenteen muuttaminen tai muuttamattomuus. eli jarrutestiin kai saattaa joutua aina jos perän joustoa on jollain tapaa muutettu, mutta prosentit ei mene jos ulkomuoto säilyy. periaatteessahan plungerin voit muuttaa jäykäksi ilman merkittävää ulkonäöllistä muutosta, eri asia on sitten se muuttamisen syy...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Walt
Jr. Member
**
Viestejä: 12


« Vastaus #2 : 03 Toukokuu 2010, 09:33:35 »

Eikö jousituksen rakenteen muuttamisessa ole ennemminkin kyse esim. stereo->mono tai vaikka lehtijousi->kierrejousi?
Vai ollaanko nyt jopa tilanteessa jossa joudun jarrutestiin, jos vaihdan matkaendurooni kehittyneemmän jousen alkuperäisen vaimentimen kaveriksi?
Tuossa plungerissa ei mielestäni juuri rakenne, tai jousituksen tyyppi muutu, vaan ainoastaa eri pituinen ja jäykkyinen jousi.

Merkittävä muutos ulkonäköön toteutuu kyllä kun maalaa sen plungerin kuoren pinkiksi ja piirtää siihen (direktiivin mukaisen) pillunkuvan kylkeen Pyörittää silmiään mutta joutuuko silloinkin testeihin Huh
tallennettu
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #3 : 03 Toukokuu 2010, 12:04:30 »

vaan ainoastaa eri pituinen ja jäykkyinen jousi.

Olisi aika paljon vaadittu, jos kierrejousen vaihtaminen toiseen pitäisi muutoskatsastaa saati jarrutestata.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto