oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 04:03:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rekisteröintipäivämäärän määräytyminen  (Luettu 17326 kertaa)
Jukka Toukonen
Jr. Member
**
Viestejä: 16


XS650 über alles http://www.xs650.fi


WWW
« : 12 Heinäkuu 2007, 18:53:56 »

Vielä muutama vuosi sitten käytettynä maahantuodun mp:n rekisteröintiajankohdaksi laitettiin maahantuontiajankohta. Eikä vielä kauaa sitten maahantuojalle myymättä jäänyt "ylivuotinen" mp rekisteröitiin käyttöönottovuoden mukaan.

Mikä lienee määräysten mukainen tapa tänään?
1. Käytettynä maahan tuoduille mp:lle
2. Ylivuotisten "viivästyneessä" käyttöönotossa

tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 14 Heinäkuu 2007, 10:02:06 »

Ensimmäisen käyttöönottopäivän mukaan määräytyy tekninen vaatimustaso, tämä päivämäärä siis kiinnostanee lukijoita tällä taululla.  Ensimmäisellä käyttöönottopäivällä tarkoitetaan nimenomaan ensimmäistä käyttöönottoa jossain (ei siis välttämättä Suomessa) ja sen voi todistaa esimerkiksi ulkomaisella rekisterioteella (ensirekisteröinti) tai vakuutuspapereilla.

Rekisteröintipäivämääriä voi sitten olla monta. On ensi- ja mahdollisesti joku muu rekisteröinti ulkomailla, rekisteröinti Suomeen jne.

Ns. ylivuotisilla uusilla pyörillä on poikkeussääntöjä ja siirtymäaika teknisen vaatimustason määräytymisen suhteen. Vaikka tällaisen pyörän todellinen ensimmäinen käyttöönottopäivä vaatisi jotain tiettyä teknistä tasoa niin sen saa vanhemmalla vaatimustasolla rekisteröidä tietyn ajan kuluessa. Tämä siirtymäaika on muistaakseni 4kk, joku muu voisi tarkistaa. Tämä siirtymäajan mitta on vaihdellut jopa pykälittäin.

Näiden ylivuotisten osalta on siis yksittäin maahantuotaville olemassa pykäläansa. Eri maissa tuo siirtymäaika on ollut eri mittainen. Jos se on ulkomailla ollut pidempi ja samaan aikaan pyörä on juuri tällainen rajatapaus joka ei täytäkään uudempia teknisiä vaatimuksia niin Suomeen rekisteröinti saattaa tyssätä siihen vaikka pyörä täyttäisi valmistusajankohdan vaatimukset.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Jukka Toukonen
Jr. Member
**
Viestejä: 16


XS650 über alles http://www.xs650.fi


WWW
« Vastaus #2 : 14 Heinäkuu 2007, 10:32:01 »

Kiitos vastauksesta.
Tämän varsinaisen käyttöönottopäivän merkintä rekisteriotteeseen nousee päivä päivältä olennaisemmaksi, jos ja kun aletaan tien päällä syynätä vaatimustason täyttymistä. Siinä on selittämistä poliisisedälle tai -tädille, että vaikka tämä pyörä on rekisteröity 2005, niin se on oikeasti 1993 mallinen ja täyttää kyllä senaikaiset vaatimukset...
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 14 Heinäkuu 2007, 14:25:20 »

Tähän asti meidän tietoon ei ole tullut, että näissä olisi ollut ongelmia. Vai onko ollut?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto