oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
27 Marraskuu 2024, 11:36:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kytkin pois vasemmasta kahvasta  (Luettu 11693 kertaa)
Rezi
Jr. Member
**
Viestejä: 49



« : 14 Syyskuu 2009, 21:32:11 »

Morot,
Pari kysymystä kytkimestä:
Saako 70-luvun pyörästä kytkimen siirtää pois tangon kahvasta?

Yritin tavata E-säännöksiä ja niistä voisi päätellä, että muutoksia kytkimen sijaintiin ei saa tehdä. Mutta ei ole varma...
Jos muutoksia saisi tehdä, niin ainut järkevä vaihtoehto lienee jalkakytkin ja vaihdekeppi. Vaihdekeppiin integroitu kytkinvipu lienee ajossa hengenvaarallinen. Koko asetushan taitaa perustua liikenneturvallisuuteen. Äkkijarrutuksessa molempien käsien olisi toivottavaa olla tangossa...

Kaikenlaisia kombinaatioita näkee. Lähinnä tietysti näyttelypyörissä, joita ei aiotakkaan katsastaa saatika oikeasti ajaa. Niissähän ei liikenneturvallisuusasioilla ole suuremmalti väliä.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #1 : 14 Syyskuu 2009, 22:21:42 »

saa siirtää. e-säännöthän ei koske ollenkaan noin vanhoja, itsellänikin on -84 mallin pyörä katsastettuna jalkakytkin-jockey shift -yhdistelmällä. mut jos teet jalkakytkimen ja käsivaihteen niin niiden pitää sijaita vasemmalla puolella pyörää. ja kyllä noilla shifteriin yhdistetyillä käsikykilläkin ajetaan, kukaan ei ole kyllä minulle kehunut helpoiksi ajaa...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 15 Syyskuu 2009, 08:21:46 »

Kaikenlaisia kombinaatioita näkee. Lähinnä tietysti näyttelypyörissä, joita ei aiotakkaan katsastaa saatika oikeasti ajaa. Niissähän ei liikenneturvallisuusasioilla ole suuremmalti väliä.

Tuntuu olevan sitkeässä elävä oletus. Arvelisin, että kyllä hyvin merkittävä osa enemmän rakennetuista pyöristä nimenomaan on muutoskatsastettu. Erikoisempi laite on sen verran tehokas setämagneetti, että jos sillä meinaa ajaa metriäkään se kannattaa muutoskatsastaa. Sensijaan pikkumuutosten muutoskatsastustiheys ei kentällä ehkä vastaa lain kirjainta...?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto