oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 05:45:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MP-normituksen kiristämisestä sovittu Pyrsselissä  (Luettu 17045 kertaa)
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« : 29 Syyskuu 2012, 10:22:35 »

Tiedoksenne että:

http://www.europarl.europa.eu/news/fi/pressroom/content/20120926IPR52384/html/MEPs-close-deal-with-Council-on-safer-greener-motorbikes

MEPs close deal with Council on safer, greener motorbikes

IMCO Free movement of goods − 28-09-2012 - 11:09   New rules to make motorbikes safer and greener were provisionally agreed by MEPs and Council negotiators on Friday. They cover about 30 million vehicles, including mopeds, scooters, motorbikes, all-terrain vehicles and quads.

"I am happy with the agreement reached today with the Council. Of course safe motor cycling is largely the responsibility of the driver, but I think there is still some result to be gained with the technical aspects of the vehicle", said Parliament's rapporteur Wim van de Camp (EPP, NL), after intensive informal talks between Parliament's negotiators and Cyprus Presidency.

The new regulation lays down approval and market surveillance rules for all L-category vehicles in the EU, i.e. about 30 million mopeds, scooters, motorbikes, all-terrain vehicles and quads.

As these vehicles account for 16% of accident deaths on Europe's roads, even though they make up only 2% of road traffic, MEPs inserted more stringent safety requirements for them, as well as tougher emission targets.

Safer

MEPs agreed that under the new rules, anti-lock braking systems (ABS) would have to be fitted to all "bigger" motorbikes (i.e. those over 125 cc), while ABS or combined brake systems (CBS) could be fitted to smaller ones (under 125 cc), including scooters.

"In addition we have ensured that after 4 years the Commission should present a cost-effectiveness analysis, with recommendations as to whether the rules should be revised. We also introduced new measures to prevent tampering of powertrains to make vehicles go faster", explained Wim van de Camp.

Greener

As L-category vehicles emit disproportionally high levels of pollutants, MEPs successfully proposed to bring them down by extending the Euro 3 standards to mopeds from 1 January 2016.

"For heavy motorcycles, the more stringent Euro 4 standards would apply from 2016 and Euro 5 limits from 2020. Again the Commission will have to carry out a comprehensive environmental impact study by 1 January 2016 to evaluate the air quality and share of pollutants emitted by L-category vehicles", added Wim van de Camp.

Next steps

The provisionally agreed text still needs to be formally endorsed by Council and Parliament. The deal will be put to an Internal Market Committee vote at the next meeting in October and then a plenary one in November.
tallennettu
jty
Jr. Member
**
Viestejä: 29


« Vastaus #1 : 29 Syyskuu 2012, 11:02:40 »

Löytyykö mistään linkkiä alkuperäiseen ehdotustekstiin?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 30 Syyskuu 2012, 12:12:39 »

approval and market surveillance rules for all L-category vehicles in the EU

We also introduced new measures to prevent tampering of powertrains to make vehicles go faster

Aika hiljaista on taululla vaikka Wim tuossa ehdottelee vuosikatsastusta johon on yhdistetty roplauskielto tehon/tai nopeuden muuttamiseksi. kuvittelin että tästä räjähtäisi täysi räyhä päälle kaikilla keskustelufoorumeilla, erityisesti täällä MMAF:ssa.

Eikö asia kiinnosta, vai kuvitteleeko porukka, että loppuunajetut muutamat aktiivit vuodesta toiseen hoitaa samaa asiaa? Nyt olisi hyvä paikka nuoremmalle polvelle 'tehdä jotain'. Jos odotellaan, että 'joku muu kyllä hoitaa' niin näistä tulee todellisuutta.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 01 Lokakuu 2012, 07:57:08 »

Aika hiljaista on taululla vaikka Wim tuossa ehdottelee vuosikatsastusta johon on yhdistetty roplauskielto tehon/tai nopeuden muuttamiseksi. kuvittelin että tästä räjähtäisi täysi räyhä päälle kaikilla keskustelufoorumeilla, erityisesti täällä MMAF:ssa.

Tuo uutinen koskee sitä tyyppihyväksyntäasetuksen uudistusprosessia, josta löytyy pari ketjua tältäkin taululta. Market surveillance on markkinavalvontaa, ei vuosikatsastusta. Roplauskielto rajoittui vain piikkisiin ja sen sellaisiin.

Kaikenlaista kökköä tuo uudistus tuo mukanaan, mutta olis se vieläkin huonommin voinu mennä.
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto