leesseri
Vieras
|
|
« Vastaus #1 : 19 Elokuu 2007, 11:39:10 » |
|
tuo "morgo" ei sano minulle mitään,mutta ei pitäisi olla ongelmaa... ekaksi selvittää mitä ainetta moinen sylinder on ja sitten tiggi tulille. teimme tuossa jonkin aikaa sitten vanhaan valurautaiseen pyttyyn(paineilmakompura) uudet rivat aivan normaalista lattaraudasta.vanhat hiottiin kylmästi pois ja uudet leikeltiin plasmalla muotoon.lähdimme alimmaisesta rivasta,ekaksi "heppaillen" ja sitten koko matkalta kiinni pyttyyn. hyvin on toiminut ja rivat kestäneet,vaikka epäilimme hitsauslämmön vaikutusta pyttyyn ja etenkin valuraudan kestävyyttä saumojen kohdalta,tosin ripoihin ei kohdistu muuta rasitetta,kuin tärinä.aparaatti sytkyttää 12tuntia päivässä,eikä enää öljyjä keitellyt operaation jälkeen,vaikka hellettä on pukannut...jos taasen kymysys on jäähdytysripojen vaurioiden korjaamisesta,eli paloja lohjennut,niin homma menee hankalammaksi, koska korjauspalat on yhtä tuskaa hitsata paikoileen,jos ripojen väli on sellainen,ettei poltin mahdu väliin.tällöin melkein ainoa vaihtoehto on juottaa palikat kiinni kaasulla ja jos vielä alumiini pytty,niin homma kysyy hermoja ja pikkaisen kokemusta...mutta jos taasen haluat jatkaa vanhoja ripoja,eli muutetaan ulkonäköä,niin homma aloitetaan alimmasta rivasta.siihen tehdään haluttun muotoinen jatkopala samasta materiaalista(ei välttämättä),kuin pytty ja hitsataan kiinni.sauma siistiksi ja sitten seuraava.saumat koko matkalle,eikä heppailemalla sieltä täältä,koska tämä vaikuttaa jäähdytykseen...itse tulevan talven aikana muutan tulevan pärräni pytyn ripoja toisenlaisiksi.ainoa ongelma on seosmetalli(alumiini?),johon pitää etsiä oikea lisäainelanka,mutta eiköhän tästäkin selvitä...
|