oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
26 Marraskuu 2024, 00:52:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: harrikan koneen ja laatikon linjaus?  (Luettu 14992 kertaa)
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« : 12 Helmikuu 2008, 18:44:26 »

kone ja laatikkohan linjataan näin:
kone kiinni
sisempi ensiövetokoppa koneeseen kiinni
laatikko koppaan kiinni
ja laatikko runkoon

mutta miten menetellään jos käytetään peltikoppia jotka ei tule laatikkoon kiinni?
miten se linjaus varmistetaan? siintä remmistäkö jotenkin katotaan?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 12 Helmikuu 2008, 19:57:18 »

Karkean linjauksen pystyy tekemään hihnapyörien/rattaiden ulkosyrjältä teräsviivainta apuna käyttäen. Jos on remmienska niin hihnan pitää kulkea suoraan - jos on loota vinossa niin hihna vetää jommalle kummalle puolelle.

Ja konehan pitää asetella paikalleen siten, että kaikki neljä kiinnitysruuvia pääsevät liikkumaan vapaasti rei'issään ennen kiristämistä. Ja kaksi takimmaista kiristetään ensin jonka jälkeen tarkistetaan tarvitseeko etummaisen kiinnikkeen ja rungon väliin laittaa shimmilevyjä. Pikkulohkoletukan startin shimmit sopivat tähän tarkoitukseen loistavasti niin ei tarvitse irtoshimmien kanssa taistella.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #2 : 13 Helmikuu 2008, 14:30:12 »

joo tulee remmiesnkalla. eiköhän se linjaus onnistu noilla ohjeilla. kun en ennen ole remmienskojen kanssa pelaillut niin pitää aina varmistaa.
kuhan kerään osia ja tietoa oikeaoppiseen kasaukseen valmiiksi.kiva sitten ruveta asentaa kun mopedin voodoolta haen joskus keväämmällä..

koneen oikeaoppinen kiinnitystapa oli jo selvillä.

mutta noita shimmejä ei kyllä ole vielä hankittu. ei oo letukoita kummemmin tuttava piirissä. mopareita vaan..

minkä kokosia noi letukan shimmilevyt sitten on? tai millaisia noissa yleensä käytetään? tietää sitten mitä ostaa kun käy pulttikaupassa seuraavaksi.



tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 13 Helmikuu 2008, 15:13:01 »

Voihan sinne ihan tavallisia pyöreitä shimmiprikkojakin laittaa, otin letukan levyt puheeksi vaan sen takia että ne ovat sellaisia pitkiä liuskoja joissa on kaksi reikää ja juuri sopiva pulttijako HD:n koneenkiinnikettä varten. On helppo käsitellä. Olen tainnut kyllä itsekin viime aikoina käyttää ihan tavallisia shimmiprikkoja, eihän sitä koskaan tiedä vaikka toiselle puolelle tarvitseekin hiukan enemmän.

Letukan shimmejä saa mistä tahansa amerikanautoliikkeestä, vaikka US-Partsista tai RacersPlacesta.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #4 : 13 Helmikuu 2008, 15:53:32 »

vai sellasia ne letukan startin shimmit ovat.
kuullostaa käteviltä!
voishan niitä käydä hakemassa jos ne suoraan harrikan koneelle sopii.


tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto