oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 18:31:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pyörän tuonti Suomeen  (Luettu 12418 kertaa)
jukurit
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 26 Maaliskuu 2008, 18:53:50 »

Kertokaahan mitä kaikkea pitää tietää liittyen katsastukseen, sekä kilpiin, kun tuo pyörän Suomeen?
Itellä on hankittuna tämä vastaavuustodistus pyörästä, sekä muut pyörään liittyvät paperit pitäis olla kunnossa.
Olenko käsittänyt oikein, että ekaks pitää käydä katsastamassa ja tämän jälkeen käydä visiitillä tullissa? Mitä papereita ne siellä tullissa haluavat?
Saako katastuskonttorilta päivän siirtokilvet ja tullilta nämä 3 kk kilvet?
Mitenkäs sitten vakuutusten ottaminen? Ne ilmeisesti otetaan sitten kun on ne 3 kk kilvet. Käsittääkseni ne päivän kilvet sisältävät ns. siirtovakuutuksen??

tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 26 Maaliskuu 2008, 23:28:58 »

Kertokaahan mitä kaikkea pitää tietää liittyen katsastukseen, sekä kilpiin, kun tuo pyörän Suomeen? Itellä on hankittuna tämä vastaavuustodistus pyörästä, sekä muut pyörään liittyvät paperit pitäis olla kunnossa.

Oletan että tuot pyörää toisesta EU-jäsenavaltiosta. Omistajan vaihtoon liittyvät paperit eli edellinen rekisteriote tai sen kopio (sitä ei aina saa mukaan). Vaatimustenmukaisuustodistusta ei tarvita jos pyörä on 1991 vanhempi (otettu jossain jäsenvaltiossa käyttöön 31.12.1990 mennessä) tai jos pelille on jo tyyppihyväksyntä http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html#9948 ...Ei siitä lapusta haittaakaan ole.

ALV-ansa: Jos pyörä on alle alle 6000km ajettu tai alle 6kk vanha pyörä tulkitaan verotuksessa uudeksi ja joudut maksamaan myös ALV:n Suomeen. Tosin alle 6kk vanhalle pitäisi se ALV olla haettavissa toisesta EU-valtiosta takaisin (voi olla vaikeaa).

Olenko käsittänyt oikein, että ekaks pitää käydä katsastamassa ja tämän jälkeen käydä visiitillä tullissa?


Rajalla ensin lähimpään tulliin ja sinne ilmoitus. Siellä neuvovat sitten katsastukseen ja sieltä taas tulliin (voi olla omalla paikkakunnalla) tekemän paperit loppuu. Neuvovat kyllä tullissa oikeat lomakkeet ja laput.

Mitä papereita ne siellä tullissa haluavat?


Kertovat kyllä. Aika hyvä tietolähde: http://www.tulli.fi/

Ja kun kyselet muunneltujen pyörien taululla niin mainittakoon, että ennen Suomeen rekisteröintiä tehdyt muutokset kannattaa merkitä otteeseen (ja merkitä myös ne prosentit). Tällä on vaikutusta myöhemmin rakentelun kanssa mahdollisesti esiintulevien kuvioiden kanssa. Itse on hyvä laskea prosentitt jo ennen hankintaa, niin tietää kannataako laitetta ylipäätään ostaa.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu 2008, 23:48:56 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto