oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 02:30:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: etujarrun parannus/prosentit  (Luettu 14785 kertaa)
juzzi
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 29 Heinäkuu 2008, 23:19:32 »

mitenkäs se nyt menee jos rumpujarrun saa vaihtaa parempi tehoiseen levyjarruun, niin meneekö prosentit etunavasta? ja kun löysin tälläiset tekstit: Kopterilain nojalla vanhan moottoripyörän rumpujarrut saa melko vapaasti vaihtaa levyjarruiksi. Tehdaspyörän jarrujen muuttamisesta säädetään kopterilain 6 §:ssä: ”Moottoripyörän ja mopon jarrulaitteen saa vaihtaa vähintään samanpainoiselle ja -tehoiselle ajoneuvolle tarkoitetuksi, rakenteeltaan alkuperäisestä poikkeavaksi edellyttäen, että asentaminen ei vaadi runkorakenteeseen tai pyöräntuentalaitteisiin tehtäviä hitsauksia tai reikiä. ni eikö siinä mene melkeen pakosti myös teleskooppien putket uusiksi?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 30 Heinäkuu 2008, 09:03:01 »

Jep. Kun rumpujarrut konvertoi levyjarruiksi niin navoista menee prosentit, ja samalla herkästi myös muusta keulasta. Jostainhan se 100% on revittävä ja tämä oli yksi niistä kipupisteistä joka jätettiin sinne.

Mutta onkä tällä väliä? Niin kauan kuin kone ja runko ovat alkuperäiset prosentit riittävät ihan mihin vaan.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 30 Heinäkuu 2008, 09:14:05 »

On se vähän hölmöä, mutta näin on kuten Santtu sanoo. Vika on enemmän tai vähemmän minun. Kun muilta hommilta ehditään, koetetaan miettiä, näinkö asialle voisi vielä tehdä jotain.

Navoista menee prossat siis silloin, kun napa = jarrurumpu. Sellaisiakin rakenteita kuitenkin on, jossa napaan voi sorvata adapterin levylle, jolloin navoista ei mene prossia.
tallennettu

Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 30 Heinäkuu 2008, 20:35:20 »

...Sellaisiakin rakenteita kuitenkin on, jossa napaan voi sorvata adapterin levylle, jolloin navoista ei mene prossia.

TTB viittaa tällä Harley-Davidsonin käyttämään ns. "tähtinapaan" jossa jarrurumpu tulee pulttikiinnityksellä napaan kiinni. Sellaiseen napaan on saatavana myös valmiita adaptereita jarrulevyille ja ainakin H-D:n rumpujarrukeulan etuteleskooppeihin saa mainiosti jarrusatulan kiinni luovaa ajattelua käyttäen.
tallennettu
juzzi
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #4 : 30 Heinäkuu 2008, 21:30:31 »

ok. no pitää katsoa miten ton kanssa nyt toimii. kun pyörä on -64 vuoden rautapää johon on vaihdettu jo aikaisemmin uudemman levyjarrullisen rautapään vanne ja keula. no pitää laskeskella viellä tarkasti nuo prosentit kun on muitakin muutoksia kai se katsastus setä viimeistään totuuden kertoo. kiitoksia vastanneille.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto