Oletan, että muutoksesi mahtuu kuitenkin 50% säännön sisään joten tekninen vaatimustaso pysyy -77 tasolla. Tämä helpottaa projektiasi todella paljon, koska murehdittavaksi jää lähinnä ajoneuvon mahtuminen mopon määritelmän sisään.
Ja se on helppoa varsinkin jos teho & paino on jo sovittu AKE:n kanssa. Jäljelle jää nähdäkseni siis vain huippunopeuden todentaminen joka sekin voidaan tehdä suoraan konttorien laitteilla.
Ainakaan mulle ei tule muita sudenkuoppia mieleen? Entäs muut???
Minkälaisilla komponenteilla meinaat muuten tehdä tehonsäädön, virran ohauksen akuilta ja lataukset ohjauksen...?
Ake vaatii virallisen todistuksen mopon huippunopeudesta, katsastusasemalla ei kuulemma ole laitteita. Akesta neuvottiin ottamaan yhteyttä poliisiin, alustavasti poliisi ei näe mittauksen tekemisessä ja todistuksen kirjoittamisessa ongelmaa.
Tehoa säädetään Alltrax AXE4844 moottoriohjaimen avulla, kaasukahvassa on potikka joka kertoo säätimelle kaasukahvan asennon. Säädin on myös ohjelmoitavissa, joten tehon ja nopeuden rajoitus onnistuu myös.
Kuvissa akkuteline on siis vielä keskeneräinen, akkuja tulee siis kaksi kappaletta. Toinen vasemmalle ja toinen oikealle puolelle pyörää.
Syyt miksi vaihdoin akkujen paikan moottorin kohdalta sivulaukuiksi ovat: Oikean jalan nilkka otti akun telineeseen kiinni jarrua painaessa, uuden isomman moottorin kanssa akut eivät mahdu kuten kuvassa nyt ovat ja etupään kestävyys huolestuttaa.
Runkoa muokkaamalla akut voisi saada hieman vinoon poikittain moottorin eteen, mutta rungon muokkaaminen ja keulan kestävyys huolestuttaa. Sivulaukut olisivat helppo ja nopea ratkaisu, lisäksi akkujen tuoma lisäpaino olisi enemmän taka-akselilla joka kestää enemmän kuormaa.
Mielessä on käynyt myös jalkatappien leventäminen, tai jalkakäyttöisen takajarrun muuttaminen käsikäyttöiseksi. Näitä siis harkitsin kun akkujen paikka oli vielä moottorin yläpuolella.
Muita asioita joita olen tässä havainnut. Lyijyakut ovat isoja ja painavia, vanhojen kyykkypyörien rungot ovat pieniä ja ahtaita.
Tuleeko mieleen joitakin ongelmia mitä voi tulla katsastusasemalla akkutelineiden kestävyyden suhteen? Kuinka moninkertaisen kuorman kiinnitysten pitää kestää?