Pahinta hepreaa uudessa laissa edustavat omavalmisteiden ja yksittäin maahan tuotujen rakkineiden vaatimukset. Siellä on kytkentöjä ensirekisteröinti- ja muutoskatsastusvaatimusten välillä, mikä vaikuttaa siihen, mitä vaatimuksia nyt oikeasti tarvitsee noudattaa. Mutta en ole ihan vielä päässyt kärryille kaikista vaatimuksista...
Joka tapauksessa vaatimustaso kevenee ja erilaisten todistusten tarve pienenee. Jatkossa omavalmisteita on mahdollista saada kilpiin järkevillä kustannuksilla (pois lukien tietysti verotus). Lisäksi ulkomailta voi käydä hakemassa vaikka itse Teutulin tekemän laitteen, jonka senkin saa kilpiin, kunhan muuttaa sen täyttämään meikäläiset valo-, nopeusmittari- ym. pienemmät vaatimukset.
Tarttee ainakin yrittää avata otsikot "Omavalmisteet uudessa kopterilaissa" ja "Maahantuontivaatimukset uudessa kopterilaissa". Kunhan tässä jaksaa. Lisäksi tulee jossain välissä otsikko "Jarrujen muutokset uudessa kopterilaissa".
Mikä muu olisi ensituntumalta kiinnostava aihepiiri?
Entä ovatko noi mun sepustukset ymmärrettäviä?
Sepustukset on ymmärrettäviä kyllä!!Miten kävi, kun esityksessä oli joitain helpotuksia yli 30v pyörille,menikö niistä mikään läpi? Entä toi rengaskoon muuttaminen,nykynen takakumi on 140 ja nyt haluaisin 200. Eli rengaskoko kasvaa 43%. Miten tää jarrujen kanssa hoidetaan,jos jarrulevyä pitää suurentaa,onko niin isoja jarrulevyjä edes saatavilla?
Oman logiikan mukaan,jos rengas levenee,niin jarruttavaa pintaa eli kitkaa on enemmän jolloin pyöränkin pitäisi pysähtyä paremmin? Eli miksi jarrumuutoksia vielä tarvitaan?