oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
28 Marraskuu 2024, 01:44:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200  (Luettu 17800 kertaa)
Paku
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 10 Elokuu 2008, 19:39:09 »

Varsin suosittu toimenpide on vaihtaa / porata 883 Sportsteri isommaksi. Käsissäni on yksi tällainen yksilö, käyttöönottopäivä 15.4.1994. Mitä pyörän leimaaminen edellyttää?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 26 Elokuu 2008, 15:52:35 »

Harvoinhan noita on leimattu kun yleensä homman voi tehdä niin, että päällepäin ei juuri mitään näe.

Jos kuitenkin haluat laitteen paperit laillisiksi (suosittelen!) niin konttori vaatinee todistuksen siitä, että 883:ssa on sama runko, alusta ja jarrut kuin isoveljessä (kuten onkin). Osaava konttori voi tietää tämän ilman eri papereitakin.

Kerro täällä sitten miten meni niin seuraavalle kysyjälle on faktaa jo paikallaan.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 26 Elokuu 2008, 20:46:17 »

Älä Santtu unohda että tuon ikäisestä pitäisi pykälien mukaan myös toimittaa todistus että se täyttää ensirekisteröintiajankohtana voimassa olleet päästövaatimukset. On tietysti konttoreita jotka eivät moisia lappuja kysele mutta riski on olemassa, sellaista todistusta kun ei saa mistään.

Eipä niitä moni ole muutoskatsastanutkaan - onko tässä yksi syy?
tallennettu
Paku
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 04 Syyskuu 2008, 06:41:53 »

Asia on juuri näin kuin sanotte. Itsekin olen jo kolme vuotta pyörällä ajannut pannujen vaihdon jälkeen. Nyt vastaan tuli mahdollinen pyörän vaihto liikkeessä, joka luonnollisesti edellyttää, että paperit ovat kunnossa.
Tuosta päästötodistuksesta olen kuullut; siksi ajattelin etsiä asiasta uutta tietoa ennen kuin menen konttorille ihmettelemään. Olen myös kuullut, että vuoden vaihteen jälkeen asiaan olisi tulossa helpotusta!? Pitääköhän asia paikkaansa?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 04 Syyskuu 2008, 10:05:45 »

APU 2-paketti sisältää mahdollisuuden mitata päästöt myös konttorilla -90-luvulta peräisin olevissa pyörissä. Kyseessä on kuitenkin vasta työryhmäraportti, jonka muuttumisesta laiksi ei voi sanoa mitään varmaa. Pitäkäähän peukut pystyssä.
tallennettu

Bootsi
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #5 : 15 Helmikuu 2009, 13:02:40 »

Entä jos vaihtaa -93 883:n koko koneen 1200 -96...  onnistuuko vai tarvitaanko jotain päästötodistuksia?
tallennettu
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #6 : 16 Helmikuu 2009, 14:34:33 »

Pyörän rekisteröintipäivä määrää vaatimustason.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto