oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 22:47:24 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: vm 1952 wanha kopteri ja paperit  (Luettu 17644 kertaa)
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« : 02 Marraskuu 2011, 15:19:08 »

Moikka,

Tuossa vaihdossa olisi tullut mahtava 1952 Bonneville kopteri, mutta vuosien saatossa ei ole mitään muutoksia papereihin laitettu. Eli on jäykkä, vaihtokeulalla sekä tarviketankeilla ja putkilla. Myös runko taitaa olla mallia Ruotsi.

Kilvet on ja ajettu on vuodesta 1990 ilman paperiongelmia. Tämä siis pohojessa. Täällä etelässä ysvämme virkavalta vaan on niin tarkka noiden papereiden suhteen.

Kysynkin jotta onko minkäänlaisia mahkuja saada muutoskatsastettua omana itsenään. Periaattessa ainakin runko menee orkkiksena.

Oliko vm. 1952 Trumppia jäykkinä? Pystyisikö jotain mallia käyttämään vetoapuna, jottei tarttisi tehdä mittauksia?

Vanhoissa papereissa ei ole edes akseliväliä... ovat totaalisen blankut.

kiitos

cf
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 03 Marraskuu 2011, 18:17:36 »

No miksei tuon katsastettua saa, kunhan prossat riittävät. Ton selostuksen perusteella tarkempia neuvoja on vähän vaikea antaa.
tallennettu

ma^ko
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #2 : 09 Tammikuu 2012, 16:38:58 »

Oliko vm. 1952 Trumppia jäykkinä?

Oli niitä rungoltaan jäykkiä. Niissä oli kovin persoonallinen jousitettu takanapa takafillarissa.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #3 : 09 Tammikuu 2012, 20:11:24 »

Tarkennuksena edelliseen: se takanapa on sen verran iso läpimitaltaan että sen sisään mahtuu liukupalat ja jouset jotka mahdollistavat muutaman sentin liikkeen ylös-alas-suunnassa.

Vekkuli laite. Mielestäni loistava oivallus. Mutta mahtuisiko takanapaan sisälle pieni keinuhaarukka?


* Triumph_rear_hub.JPG (41.05 kilotavua, 399x428 - tarkasteltu 2481 kertaa.)
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 09 Tammikuu 2012, 21:38:19 »

Toi on se osa pyörästä, jota ei sovi mennä purkamaan... Näyttää kieltä
tallennettu

Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #5 : 19 Tammikuu 2012, 12:16:33 »

Ilman kummempaa kuukletusta. Se nopeusennätys jonka jälkeen trumppa alko käyttää Bonnevilleä tais tapahtua 50-luvun puolivälin jälkeen. Eli ei ole olemassa viiskakkosta bonnevilleä. Tärkeintä hommassa on, että onko pre-unit vai unit tekniikka.
Aika monasti noi svedurungoissa olevat on unit moottorisia. Sit en kyllä ymmärrä, millä prossat vois riittää mitenkään.
Trumpalta sai jäykkäperäistä runkoa muistaakseni vuoteen 65 asti.

Tossa kuusnelonen lättäpää twini http://classic-motorbikes.net/images/gallery/1964-trw.jpg
 
Kukaan ei pysty sanomaan mikä pyörä milläkin runkonumerolla lähti tehtaalta jäykkänä ja mikä swingillä. Sen tähden
pitäisi pystyä leimaamaan etelässäkin 65 mallisen jäykkäperän.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto