Vuodesta 2008 eteenpäin uusissa moottoripyörissä tulee olla ruisku, eli kaasari poistuu käytöstä.
Kuulemma myös pako-aukon enimmäiskokoa on rajoitettu kalkaisijaltaan 14mm.!!!
Mistähän löytyy faktaa asiasta (selkokielisesti)?H-DCF sivuilla myös keskustelua asiasta
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=20341Päästönormit muuttuvat tiukemmiksi, mutta ruiskua ei nimenomaisesti vaadita.
Ruiskulla uusien tiukempien normien alittaminen on helpompaa mutta kaasuttimellakin se on mahdollista. Mm. Ural tullee jatkamaan kaasuttimilla. Tämä tieto on saatu heidän myyntikonttoriltaan Itävallasta.
Muutos on tällainen: yli (ja tasan) 150 cc pyörillä CO 5,5 g/km --> 2,0 g/km; HC 1,0 g/km --> 0,3 g/km; NOx 0,3 g/km --> 0,15 g/km
ja alle 150 cc pyörillä CO 5,5 g/km --> 2,0 g/km; HC 1,2 g/km --> 0,8 g/km; NOx 0,3 g/km --> 0,15 g/km
Pidän tuota pakoaukko juttua Trollina. Voin selvittää onko se totta, mutta parempaakin tekemistä olisi.
Hv