oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 12:25:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vanhan kevytmoottoripyörän vakiopakoputkisto  (Luettu 11158 kertaa)
JjyKs
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 29 Huhtikuu 2011, 14:07:13 »

Morjens. Ostin Honda NS125F mallisen kevytmoottoripyörän, joka on papereissa 17kw.
Ennestään löytyy jo NS125R ja kaksi kuristettua vakioputkea.

Tuon NS125F:än rekisteriotteessa lukee:
Moottorin teho voidaan alentaa 9KW:iin poistamalla pakoputken tilavuutta muuttava, pakosarjassa oikealla oleva ATAC-venttiili ja asentamalla tilalle tulppa sekä vaihtamalla pakoputken paisuntakammio tunnistemerkinnältään HI KRIS

Kuristetussa NS125R:ässä sitten taas lukee nuo samat, mutta että "moottorin teho ON alennettu 9KW:iin jnejne"

Nyt sitten ongelmana on kuitenkin, että kummassakaan noissa kuristetuissa vakioputkissa ei ole alkuperäistä äänenvaimenninta, ja netistä lukemalla olen saanut sellaisen käsityksen, että ainoat kuristukset tuossa putkessa on oikeasti äänenvaimentimessa.

Rekisteriotteessa kumminkin puhutaan vain paisuntakammiosta, eli pitäisköi tuo mennä tuollaisella HI KRIS paisuntakammiolla läpi, vaikka äänenvaimennin olisikin "slipari" tyyppinen? Tarvitseeko noin vanha pyörä mitään E merkintöjä vaimentimeen?

Edittiä vielä: Aluksi otin penkitysfirmoihin yhteyttä kaasusta kuristamiseen (tunnustan että ajattelin ajaa tuolla pyörällä kuitenkin kuristamattomana..), mutta kaikkialla alettiin selittämään, ettei 2-tahtia muka voi kuristaa kaasusta. Pitääkö tämä oikeasti paikkansa?
« Viimeksi muokattu: 29 Huhtikuu 2011, 14:08:52 kirjoittanut JjyKs » tallennettu
pantse
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #1 : 02 Toukokuu 2011, 16:58:42 »

Moi
Taitaa olla tuo ATAC väärä paikka kuristaa yleisesti ottaen.  Yleinen kuristus noissa 2 t kevareissa on se, että kaasarissa luistia tai kaasukahvan liikettä on rajoitettu.
Äänenvaimenninta muokkaamalla ei tehot myöskään laske.2t koneen pakoputki ja eritoten paisuntasäiliöllä on vaikutusta tehoihin, mutta kuristusta ei sille ole yleensä tehty.
Mulla oli joitakin vuosia sitten mbx piikkihonda, jossa oli laitettu viiinipullonkorkki ATAC venttiilin paikalle.
Noissa piikeissä ihmeen usein revitään pakoaukonsäätimet pois virityskeinona vaikka lopputuloksena taitaa tulla tehon laskua enemmän kuin 20 %....
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto