Jaaha. Kirjoitin edellisen postaukseni väsyneenä. Senat sakaisin.
Kerta se on ensimmäinenkin kun "saippualaatikolla" ajetaan. Todennäköisesti herättäisi "ansaittua" huomiota ja virkavallankin satunnaista mielenkiintoa mutta rakenteeseen on nähdäkseni helppoa asentaa lain määräämät komponentit: valot , suuntavalot, rekisterikilpi, jne niin ettei mitään vakavaa sanomista tulisi. Ensikertalainen joutuu ottamaan kaiken vastuun. Epäilen että virkavalta tai katsastusasemat eivä kykene paljoakaan neuvomaan. Katsastajan käsikirjan ja siinä mainittujen lakipykäläviitausten noudattaminen antaa pohjan tekemiselle.
Lisäksi kate antaa mahdollisuuden komponenttien sijoittelulle aivan uusill tavoilla. Myös pyörien tuennan suhteen voi käyttää moottoripyöristä poikkeavia tapoja. Maanpinnan ja katteen välin hyödyntäminen aerodynaamisena alueena pitää ottaa huomioon. Esimerkiksi ilmanpaineen kohoaminen ko alueella aiheuttaa helposti merkittävää kuormaa huomaamatta.
Toisaalta, ajettavan, koteloidun ajoneuvon teko on maamme lainsäädännön huomioon ottamalla helpoin tehdä kantapyörästä josta on tarpeeksi prosentteja jäljellä. Kate pitää olla kuitenkin kevyt, mielellään hyvin kevyt, ettei muista asioista ja tarpeista tarvitse tinkiä painon suhteen. Teräsputkirunkoisesta pyörästä aihio johon voi pykälien mukaan tehdä muutoksia leikkaamalla ja hitsaamalla osia uusiin asentoihin.
Aihe on mielenkiintoinen ja suhteellisen harvoin toteuttu, edes maailmanlaajuisesti. Nyt sille olisi perusteltuja syitä uusien voimanlähteiden käyttöönoton suhteen.
Tämä on ehken pisimmälle kehitetty perinteisellä voimanlähteellä varusteltu:
https://peraves.wordpress.com/Niitä oli jo 80-luvulla. Tosin eri nimellä ja ajoasento makuulta.
Näin etumoottoritrikerakentajana kiinnostaisi vastaava kolmipyöräinen rakenne.