oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
27 Marraskuu 2024, 07:06:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Turvakytkimet  (Luettu 18401 kertaa)
pietro
Newbie
*
Viestejä: 9


« : 25 Tammikuu 2009, 12:28:33 »

Japanialaisessa pyörässäni on kytkinkahvassa, seisontatuessa ja vaihteensiirtäjässä katkaisijat, jotka estävät käynnistyksen, jos asianomainen vipstaaki on väärässä asennossa suhteessa johonkin toiseen vipstaakiin. Hieno homma niin kauan kuin kaikki toimii. Nyt ei enää toimi. Systeeni on monimutkainen, johtoa on hirveästi, järjestelmä sisältää diodeita, yms.
Ovatko nämä härvelit mahdollisesti pakollisia? Pyörä on otettu käyttöön toukokuun alussa vuonna 1995. (jenkkilässä)
Äärettömän kiitollinen asiantuntevasta vastauksesta olisin.
tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #1 : 25 Tammikuu 2009, 14:18:35 »

turvakytkimet toimivat yleensä -piirissä,eli maadoittamalla,eli kytkin katkaisee maadoituksen...tosin japanilaisen ollessa kymysyksessä niin niissä perkeleissä saattaa kulkea virta,eli virtakynää kaivataan... mutta lakipykälien mukaan ei niitä kaivata(viisaammat korjatkoon), vapaavalo pitää olla,mutta muuta ei...ja vuosikatsastustahan ei ole vielä,eli pois vain...kerran ihmeteltiin jaappanialaisesta vastaavaa vikaa ja oli ihan muutaman illan mittainen prosessi,että saatiin vika paikallistettua...kiinankopiomönkiöissä on ollut samaa onkelmaa,mutta niissä sähköt simppelimpiä tavan taunolle,eli minulle ja ongelmat hoidettu sivuleikkureilla...
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 25 Tammikuu 2009, 15:27:02 »

Etsit ensin pelin kytkentäkaavion jostain, muuten tuosta ei tahdo tulla tolkkua. Siitä voi sitten tarkistaa katkovatko ne kytkimet maan puolelta, vai kulkeeko niissä peräti virta. Kaaviosta myös selviää, missäpäin voisi majailla se maaginen boksi joka noiden kytkimien asentoja tarkkailee. Ohikytkennät voi sitten suorittaa siitä boksin juuresta siististi....
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
pietro
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #3 : 25 Tammikuu 2009, 19:19:45 »

Siis tekniikka on selvä. Kysymys on härpäkkeitten pakollisuudesta. Menen tässä periaatteella: Mitä vähemmän hilavitkuttimia, sen vähemmän vikoja. Eli jos laki ei vaadi, niin sivuleikkurit laulaa.
Harjoittelu on heikkolahjaisten hommaa ja kytkentäkaaviot on arkoja varten.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 26 Tammikuu 2009, 08:32:03 »

Sivuseisontatuen pitää joko estää liikkeellelähtö esimerkiksi sähköisesti tuen ollessa "auki"-asennossa tai vaihtoehtoisesti sen pitää palautua "kiinni"-asentoon ensimmäisestä mahdollisesta maakosketuksesta. Muuten mikään noista systeemeistä ei ole pakollinen, joten sivuleikkurit laulamaan.
tallennettu

hakki
Jr. Member
**
Viestejä: 27



WWW
« Vastaus #5 : 26 Tammikuu 2009, 10:14:54 »

Ko. härpättimet on ärsyttäviä kun ne alkaa kiukuttelemaan, mutta on joitain asioita mitkä kannattaa miettiä ennen poistamista.
Jalkatuen kytkimestä on omakohtainen esimerkki, vanhalla Trumpalla takavuosina ajaessani konetieltä rampista pois, tuli eka käännös vasempaan ja jalkatuen jousi oli napsahtanu poikki, ei muuta kun turvalleen...
Joissain jaappanin pyörissä (ainaki Intruderissa) on sellainen etu et bensan loputtua (varsinkin jos on heikko akku) voit toimis seuraavasti: tankkiin bensaa, et paina kytkintä vaan starttaat heti, startti ei mene päälle vaan ainoastaan bensapumppu, kun pumppu on saanu kaasariin täyteen menovettä niin ei muutakun kytkin pohjaan ja kone tulille.
Kyseiset katkaisimet on melko usein korjattavissa, olen purkanu ne vaimon pyörässä muutamaan kertaan ja edelleen pelittää...
tallennettu

-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa, eihän se olis enää kivaa.
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #6 : 27 Tammikuu 2009, 08:05:48 »

ainakin intruderissa noi (kytkinkahva, jalka) on usein syynä pätkimisiin ja starttaamattomuuteen, eli pois vaan Hymyilee siinä muistaakseni menee kummallekin apparaatille kaksi johtoa, joiden yhdistämisellä kettuilut loppuu...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #7 : 27 Tammikuu 2009, 16:26:28 »

Kesällä piti taistella aika hartaasti paremman ½:n Viragon systeemien kanssa, kun eivät tykänneet sateesta.  Aika onneton sääsuojaus niissä kyllä on, etenkin seisontatuen osalta.

Ilmeisesti tieratsiassa niiden on toimittava, tai viimeistään katsastuksessa, jos sinne määrätään?


tallennettu

kai se siihen sopii?
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto