oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
26 Marraskuu 2024, 01:28:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Raisereista  (Luettu 14780 kertaa)
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« : 01 Helmikuu 2009, 19:42:28 »


Omassa projektissa tulee runkomuutoksia sen verran, että ohjauslaakeri etääntyy alustavasti noin 20cm nykyiseltä paikaltaan.

Ohjauskulma, tai keulaa ei ole tarkoitus rakenteellisesti muuttaa, eli mitä rajoituksia on, jos tekee itse raiserit, joilla tätä pidennystä kompensoidaan?  Tosin stonga on pakko vaihtaa malliin, joka osaltaan kompensoi asiaa. Onko stongan omavalmistukselle miten rajoituksia?

Tai huomaako katsuri edes välttämättä kiinnittää asiaan huomiota?

B- vaihtoehto on siirtää satulaa ja rakentaa pedaaleille vastaavat siirrot eteenpäin.
Tarkoitus on säilyttää originaali, pysty, ajoasento, sillä selkävaivat asettavat sille rajoituksia.

Pyörä on -68, mutta AKE:n pykälätulkintojen vuoksi rekisterissä -75:na.
tallennettu

kai se siihen sopii?
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 01 Helmikuu 2009, 19:51:11 »

Jos teet perinteisiä ratkaisuja niin omatekoiset riserit ja stonga ovat ok.

Pykälissä on sanottu, että ohjaustangon pitää olla yksiosainen mutta tämäkin pykälä on sikäli vanhentunut, että monissa uusissakin pyörissä clip-on -stongat on kaksi- tai useampiosaisia. Tiukkapipoinen ja asiaansa ymmärtämätön katsuri saattaa takertua tähän. Vai saatiinko me tääkin jo korjattua vai oliko se vasta tulossa pykälistöön...Huh
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #2 : 02 Helmikuu 2009, 10:54:45 »

ookei, eli jos palikka näyttää ja tuntuu oikealta, niin sen pitäsi kelvata

tallennettu

kai se siihen sopii?
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 03 Helmikuu 2009, 09:09:50 »

Stongan ja riserit saa tehdä itse, sitä ei ole missään kielletty. Silver Bulletin stongan tapaan sen voi esimerkiksi hitsata kasaan monesta eri palikasta. Katsuri sitten hyväksyy tai jättää hyväksymättä, riippuen hitsarin taidoista ja katsurin ymmärryksestä.
tallennettu

TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #4 : 03 Helmikuu 2009, 11:23:41 »

Hitsuri/koneistaja on luokkahitsari ja stonga, jos ei valmista löydy tulee olemaan jotain passelin järeää putkea, paino kun ei ole ongelma.

Kunhan päästään niin pitkälle, että projekti on renkaillaan, pitää alkaa sitä puolta miettimään.

Eniten mietityttää, millaiseksi ohjaustuntuma ja stongan kääntösäteet menevät, jos tuon raisereilla stongaa edes 100mm taaksepäin, kun nykyisen kääntökeskiö on aika tarkkaan ohjauslaakerin päällä. Ei se vaunupyörässä haittaa, paitsi ahtaassa paikassa venkslatessa. Eli ettei lopu ulottuvuudet ukosta kesken.

tallennettu

kai se siihen sopii?
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto