Vople ja Veivi:
http://www.bajahill.net/mpslangi.html#v ...on myös värähtelytiloja jotka ovat näiden yhdistelmiä. Wobbleen auttaa yleensä ohjausiskari (kun muut asiat on kunnossa) ja etujätön korjaus pidemmäksi (tai lyhyemmäksi jos se on erityisen pitkä). Veivin pääsyynä taas ovat yleensä puolikuntoiset iskunvaimentimet. Itse suunniteltujen pyöärien kanssa mahdollisten ongelmalähteiden kirjo kasvaa mutta asiat on toki korjattavissa.
Kuvauksesi mukaan vaikuttaa veiviltä eli aaltomaista värähtelyä kulkusuunnassa --> Viittaa ongelmaan iskunvaimennuksessa ja etuakselin kiinnityksessä. Muuttuuko sen taajuus nopeuden funktiona?
Poissuljetaan mahdolliset ongelmat takana: Uusi nakki? rengaspaineet? Vanteen ja rihtauksen suoruus? Taka-akselin kiinnitys ja suoruus? Kaikki kunnossa = Vika melko suurella varmuudella keulassa (pl. esim epäsopiva rengaspari).
Laita lisää myös muita detaljeja rakenteesta. Onko esim. keulan jäykistys hoidettu muuten kuin vain etuakselilla (lokarin yhteydessä jäykistyspala?)? Onhan etuvanne suora ja pyöreä? Kanittaako jarru?