Sitten lisää....
Kuva 5
Päälirenkaaseen taas geeliä, jotta luistaa hyvin vanteen reunan yli, mutta etenkin sen takia, että nousee vaivatta vanteen olakkeelle, kun renkaaseen lisätään ilmaa. Silikonia eikä öljyä pidä käyttää liukasteena koska ne eivät haihdu taikka poistu renkaan pinnasta. Saattaa rajussa lähdössä rengas pyörähtää vanteella.
Kuva 6
Ennen päälirenkaan toisen puolen asennusta tarkistus, että venttiili on edelleen suorassa, jos ei kumin pyöräytys jotta seikka korjaantuu. Asennus aloitetaan venttilin vastapuoleiselta reunalta. Asennuksessa on tietty oltava varovainen, jotta ei turmele sisäkumia. Jos loppuvaiheessa tulee tiukkaa, tarkasta, että päälikumi on asennetulta osin molemmin puolin vanteen keskiurassa. Jos rengas makaa jo vanteen olakkeella, tiukkaa tulee olemaan ja todennäköisesti rengasraudat vaurioittavat hieman rengasta.
Kuva 7
Renkaaseen laitetaan ilmaa sen verran reippaasti, että päälirengas nousee kauttaaltaan vanteelle. Painetta saa ja joskus pitääkin olla ainaskin tuplat varsinaisesta ohjearvostaan. Jos rengas ei kuitenkaan asetu paikalleen, niin kumivasaralla voi koittaa paukuttaa niskoittelevaa kohtaa. Joskus pitää päästää ilmaa pois ja koittaa takoa taas. Jos liukasteena on fairyä tai muuta pesunestettä, pieni suihkaus vettä tuohon vastustavaan paikaan saattaa auttaa, ja sitten taas painetta renkaaseen runsaasti.
Kuva 8
Venttiilin kiristys paikalleen. Jos tämän tekee liian aikaisin, se estää päälirenkaan menemästä paikalleen tästä kohtaa. Oikean ilmanpaineen tarkastus, eli päästetään ylimääräiset ilmat pihalle.
Kuva 9
Taspainoitus. Tässä se tehdään renkaan ollessa paikallaan. Jarrusatula on pois, joten rengas pyörii vapaasti. Jos rengas asettuu aina samaan asentoon, merkkaus ja paino siihen johtaan joka jäi ylös. Itse ole pyrkinyt tuonne 5 gramman haarukkaan.
Tubeless on hieman oma tarinansa, sen voi kertoa joku muu