oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 08:41:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: mikä särkee akkuja?  (Luettu 17188 kertaa)
Kopteri
Newbie
*
Viestejä: 9



« : 06 Elokuu 2009, 17:35:15 »

mopo on -76 shoveli ja eka akku kesti 1150km seuraava 15km ja nyt meni 150km.
kaikki on hajonnu "laakista" eli toimii ja hetken päästä ei enää mitään eloa. volttimittari näyttää tänään hajoneeseen 12.2 ja kun rasittaa 0.1v eilen laitettu tuo viimeisin.
tuo 15 km kestänyt oli 1.2v jännite kun mittasin
12.8v tyhjäkäymillä ja 13.6v kierroksilla valot päällä
2.4kw startti mopossa ja elektoninen sytkä
tallennettu
PeWe/WHMC
Uutislähteet
*****
Viestejä: 47


In brothers we trust.


« Vastaus #1 : 06 Elokuu 2009, 20:06:44 »

Mulla oli tc koneessa saman tyyppinen ongelma ja mulla ongelmana oli viallinen lataussäädin. En tosin tunne noiden vanhempien pyörien tekniikkaa.
Mutta mulla siis korjaantu regun vaihdolla.

Pewe
tallennettu

PeWe/WHMC
Kopteri
Newbie
*
Viestejä: 9



« Vastaus #2 : 06 Elokuu 2009, 20:35:12 »

mittasitko mitä se työnti akulle?? mulla ku pukkaa ehyellä akulla ihan oikein mutta kun oli se ed särkymyt ni heilui välillä 4.5-11.8v...Huh onko norm??
kun otin sen rikkinäisen pois ja jimmystä virtaa niin oli tasanen 12.6-13.4v, siks pistin vaan uuden ja lähin "lomalle" no hyvä reissu muuten mutta kun jo kolomas akku män niin alakaa jo huolestuttaan.
nyt tarkistelin viimeisintä ja etu pääty on vetäytynyt noin sentin sisään???
no kaikki ollu ns tarvike juttuja mutta kun mun ruohonleikkurissa menny vuoisikausia niin..........
mopo on jäykkäperänen ja akun kiinikkeen toinen pääty on kumien varassa nutta toinen lepää rungon varas. kun jouduin laittaan akun "ulos" pikku kiirteessä.  eli pikku tärinää saa muttei sellaista että siinä henki lähtismuutamasa km:ssä
tallennettu
PeWe/WHMC
Uutislähteet
*****
Viestejä: 47


In brothers we trust.


« Vastaus #3 : 07 Elokuu 2009, 07:47:58 »

Mittasin joo ja ennen regun vaihtoo oli 11.8-12.3 ja kun vaihdoin regun niin oli 13.4-14.4. Äkkiseltään tuntus että sinullakin saattaa olla regu hajalla, on muuten kohtuu yleinen vika.

Toivottavasti tulee kuntoon.

Pewe
tallennettu

PeWe/WHMC
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #4 : 07 Elokuu 2009, 12:37:25 »

paras merkki regun/latauksensäätimen rikkoontumisesta on kun latausjännite muuttuu kierroksien mukaan.
Tyhjäkäynnillä lataus saattaa olla 12v tai alle, mutta kun kierroksia nostaa niin jännite nousee yli 14,5v ja siinä vaiheessa alkaa akku keittämään
tallennettu
Kopteri
Newbie
*
Viestejä: 9



« Vastaus #5 : 10 Elokuu 2009, 18:55:55 »

no joo perjantaina Lamperilta hain ohi ajaessa uuven akun 30A josa käynistys virtaa 380A (tai miten se ny ilimotetaan) mutta nyt sillä ajeltu ja hyvin pelaa. samalla kyllä vaihoin siinä pihalla uuven säätäjän että tiiä sitten kumpi parempi?
nyt ajanu semmosen 350km ja ainaki äsken vielä pelasi.
se tais jäähä kertomati että kaikki mitkä hajonneet niin silti mopo pelaa oikein ja voi ajella kunhan jollain saa käyntiin, joten mielestäni laturi on toiminu oikein koko ajan...? tiiä sitte, esim yhtään poltimoo ei ole kyrvähtäny...
en oo varma mutta se "kunnon" tartti (2.4Kw) saatto särkeä ne ed akut.. jännä vaan että aina lähti käyntiin ja sit seuraavallakerralla ei enää ees yrittäny.
nyt mittasin sen viimeisen joka hajosi ja siinä oli jännite vappana 12.4 ja ku rasitusmittarilla kiusasi nii 4.7....Huh

jos tän häksättimen vielä joskus yrittäs saaha lailiseks niin tämösiä onkelmia en kaipaa......Hymyilee
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #6 : 11 Elokuu 2009, 09:13:08 »

Tärinä on akkujen surma, heikommat akut menee saman tien jos tellinki ei ole kokonaan kumiripusteiden varassa. HD:n omalla tuotemerkillä myytävät akut kestävät näissä vehkeissä parhaiten - toisiovetohihnojen lisäksi toinen tarvike joka kannattaa ostaa alkuperäisosana.

Iso startti imaisee myös tehokkaasti akun tyhjiin mutta ei sen sentään pitäisi rikkoa sitä. Itse käräytin aikoinaan yhden akun kun yritin 124cid konetta käyntiin, silloin meni virtaa sen verran miehekkäästi että miinusnapa suli kokonaan pois. Isot startit vie niin paljon virtaa että käynnistyksen jälkeen olisi syytä ajaa vähintään puoli tuntia että akku on taas priimakunnossa.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto